U danu imamo itekako puno vremena, ali ako ga potrošimo na neke loše navike i to radimo iz dana u dan, počnemo gomilati obaveze sve više i više te si stvarati stres. Kako to izbjeći? Sada ćeš vidjeti da nije tako teško!
Kako neki ljudi stignu toliko toga, a ti ne stigneš ništa? Što radiš krivo? Postoje neke navike koje puno nas ima, a koje su prilično loše jer nam "pojedu" vrijeme u danu i onda ništa ne stignemo. Vjerojatno ti odmah na pamet pada jedna od tih navika – skrolanje po društvenim mrežama za koje smo rekli da će biti kratko, a zapravo traje po pola sata i više. Svjesni smo da je to gubitak vremena, i ovo nije jedina takva loša navika. Što je još osim skrolanja po društvenim mrežama krivac za to što nemaš vremena za ništa? Izdvajamo ti 10 čestih loših navika koje svi imamo, a koje je lako promijeniti. Svaka od njih je krivac zašto nemaš vremena za ništa.
1.Nemaš plan za taj dan ili tjedan
Planiranje nije nikada gubitak vremena. Da, uzet će ti vremena slaganje i zapisivanje plana, ali to će ti uzeti malo vremena, a ostatak dana ili tjedna ćeš onda biti brža. Nije dosta posložiti si plan u glavi jer ćeš zaboraviti, već ga treba negdje zapisati da uvijek na njega možeš baciti oko.
2.Odgađaš sve za sutra
Imaš neku obavezu koju ti se baš i ne da riješiti – što ćeš napraviti? Odgoditi ju za sutra i uzeti mobitel pa se dopisivati ili visjeti na društvenim mrežama. Loša ideja! To je dobar način kako nagomilati obaveze, potrošiti vrijeme i ne obaviti ništa. Konstantnim odgađanjem si samo radiš kaos u danima koji dolaze.
3.Natrpaš si previše obaveza
Nije dobro ni pretjerati i natrpati si previše obaveza za dan. Tek tada nećeš ništa napraviti jer će ti biti previše svega i odustat ćeš kada shvatiš da nema šanse da to sve odradiš. Nećeš se osjećati motivirano.
4.Radiš pet stvari odjednom
I onda niti jednu od tih stvari ne napraviš kako treba i kasnije ih moraš dorađivati ili ispravljati. Svi si volimo natrpati milijun stvari u zadnji tren kada je strka i panika, ali to ne pomaže.
5.Prioriteti su ti pogrešne stvari
Trebaš pametno posložiti obaveze i planove po tome koliko je svaki od njih bitan. Nekada su bitne stvari koje ne želimo raditi, ali ne možeš ih samo zato staviti na dno liste prioriteta. Dobro je složiti obaveze kroz dan tako da imaš i neke manje stvari koje ćeš brzo odraditi i jednu veću obavezu.
6.Overthinkaš
Umjesto da doneseš odluku i nešto napraviš, promišljaš o tome predugo. Nije loša ideja stati i razmisliti, ali jedno je razmisliti, a drugo overthinkati.
7.U kratim pauzama kreneš gledati seriju ili odeš na društvene mreže
Trebaš imati pauze, ali ako ćeš krenuti nešto gledati ili otvoriš društvene mreže, kratka pauza više neće biti kratka i proći će puno više vremena od planiranog.
8.Ne znaš kada maknuti mobitel
Kada odrađuješ nešto, trebala bi maknuti mobitel. Inače ćeš svaki put prekinuti ono što radiš da vidiš tko ti je poslao poruku, da škicneš je li te itko trebao ili što je netko stavio novo na story. Dok god nam je mobitel na dohvat ruke, uzimat ćemo ga non stop u ruke.
9.Ne organiziraš se dobro
Dobra organizacija je ključna! Možda u ovome nećeš biti dobra iz prve, ali moraš vježbati. Kada se naučiš dobro organizirati, imat ćeš puno više slobodnog vremena i stići ćeš sve napraviti.
10.Žališ se
Umjesto da odradimo neku obavezu, biramo da je bolja opcija žaliti se na to kako nemamo vremena ili jer moramo to raditi. To je trošenje vremena i smanjuje ti i motivaciju. Umjesto da se žališ, uhvati se te obaveze i riješi ju.