depresivna cura

Neke priče ne usudimo se komentirati sami pa u pomoć zovemo njih – jer problem je manji kad se podijeli. Hrabri telefon je tu za sve vas koji se osjećate loše, kada vas muče obiteljski, ljubavni ili neki drugi problemi.



Ovotjedna priča koju smo odlučili podijeliti s njima i zamoliti ih za komentar našla se u našoj rubrici 'Pitanja & Odgovori'. Pročitajte o čemu se radi u nastavku...

PITANJE:
Imam 16 godina i u zadnje vrijeme se osjećam skroz bezveze, usamljeno, odbačeno, depresivno, tužno... Nedugo sam prekinula s jednim dečkom, ali nije samo to u pitanju, već se od mene udaljila najbolja prijateljica s kojom se znam 10 godina, u školi prolazim sa solidnim ocjenama, osim što me muči matematika i još par predmeta, sad još i te priče o ratu, koroni...ne mogu više. U školi me većina ljudi ignorira pa se ne družim skoro s nikim. Neko neki savjet? Tnx



Odgovor Hrabrog telefona:
Draga djevojko,
hvala ti na javljanju i dijeljenju svojih misli i briga. U svojem upitu napisala si da ti se u posljednje vrijeme dogodilo mnogo toga zbog čega se osjećaš nesretno. Dobila sam dojam da si se susrela s nizom situacija koje su te rastužile i povrijedile te si od svega pomalo i iscrpljena. Mislim da je važno da si to prepoznala i da si se odlučila javiti za pomoć i podršku kako bi se osjećala bolje.
Prije svega, voljela bih ti reći da događaji poput prekida s dečkom i zahlađivanja odnosa s dugogodišnjom najboljom prijateljicom nisu laki za doživjeti te da je u takvim situacijama prirodno osjećati se tužno, usamljeno i bezvoljno. Prekid veze ili odnosa može biti stresan događaj zbog čega se često mogu javiti osjećaji usamljenosti i bespomoćnosti. No, i u takvim situacijama postoje načini na koje si možeš pokušati olakšati. Na primjer, možeš promisliti o tome što koje je promjene veza donijela u tvoj život, koje od njih ti se sviđaju i želiš ih zadržati, a koje ne. Ove misli možeš i podijeliti s bliskim osobama. Također, možeš se posvetiti aktivnostima koje ti čine zadovoljstvo, poput sporta, glazbe, filmova ili crtanja. Pitam se kako ti se to čini.
Napisala si i da se tvoja dugogodišnja najbolja prijateljica udaljila od tebe. Htjela bih ti reći da je potpuno razumljivo da te to rastužilo. Prirodno je da se prijateljstva koja imamo mijenjaju kroz život pa se tako može dogoditi i da neki odnosi „zahlade“. S obzirom na to da si primijetila da te to pogodilo i da ne bi htjela da vaše prijateljstvo ide u tom smjeru, pitam se jesi li razmišljala pokušati razgovarati s njom i reći joj kako se osjećaš. To bi mogla učiniti koristeći se tzv. „Ja – porukama“, primjerice: „Kada si hladna prema meni, osjećam se tužno jer te smatram bliskom prijateljicom i voljela bih da se više družimo.“
Bilo mi je žao pročitati da imaš osjećaj te u školi dio ljudi ignorira, vjerujem da ti zbog toga nije lako. Potaknula bih te da se obratiš odrasloj osobi u svojoj okolini kojoj vjeruješ jer u takvim situacijama podrška i savjet odraslih mogu biti pomoći da se osjećaš zadovoljnije. To može biti netko od tvojih roditelja, ali i zaposlenik škole u koju ideš, poput psihologa ili pedagoga. Napisala si i da si umorna od priča o koroni te da te zabrinula aktualna situacija u Ukrajini. Pandemija je dio naših života već dugo i stalna neizvjesnost te razna pravila kojima se moramo prilagođavati mogu dovesti do zamora i osjećaja besmisla. Na tu vrlo kompleksnu situaciju nedavno se nadovezala i ratna situacija u Ukrajini, koja sve skupa čini još težim za podnijeti. Nažalost, radi se o događajima koji su izvan naše kontrole pa bih te potaknula da se pokušaš usmjeriti na ono što je u tvojoj moći. Na primjer, možeš razgovarati sa svojim roditeljima o mislima i osjećajima koji ti se javljaju, ili ako želiš, smislenim načinima na koje možeš dati svoj doprinos u krizi koja se sada događa, poput simbolične donacije ili slično. Također, pokušaj odrediti samo jedan period u danu kada ćeš se informirati o situaciji u Ukrajini iz provjerenih izvora, a ostatak dana nemoj čitati niti gledati vijesti. Nadalje, u svoju dnevnu rutinu pokušaj uvesti neke aktivnosti za opuštanje i prihvati osjećaje koje sada doživljavaš te ih podijeli s drugima.
Osim ovim putem, komunikaciju možemo nastaviti i putem besplatne telefonske linije Hrabrog telefona, koja je namijenjena djeci i tinejdžerima i dostupna svakim radnim danom od 9 do 20 sati, na broj 116 111, a ako ti je draže tipkati, možeš se javiti na chat svakim radnim danom od 15 do 19 sati ili pisti na savjet@hrabritelefon.hr. Uvijek nam se možeš obratiti i podijeli s nama svoje brige, osjećaje i razmišljanja, tu smo za tebe.
Puno te pozdravlja,
tvoj Hrabri telefon




Pogledajte još:

'Kako da pomognem prijateljici koja mi se ne želi povjeriti da je u depresiji' HELP

'Da li je normalno da svako malo imam suicidalne misli i da se mrzim' HELP

'Želim se oporaviti jer mi je dosta da 5 dana ne jedem ništa, pa onda jedan dan dosta pojedem' HELP

Pomoć hrabri telefon samo hrabro help

Još vijesti