Slika nije pronađena

Roaccutane se najčešće prepisuje pacijentima kojima se koža ne uspije očistiti i umiriti nakon drugih tretmana, a nagađa se da lijek uzrokuje neke prihološke probleme poput depresije. Unatoč ovakvim upozorenjima i svjedočanstvima ljudi, ne postoji dokazana poveznica između korištenja ovog lijeka i mentalnih oboljenja.

Novi podaci ipak zabrinjavaju. Vodeća britanska agencija za reguliranje lijekova, Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency, navodi da je. Između 2012. i 2014. godine, 20 osoba počinilo samoubojstvo dok su bili na terapiji Roaccutanom. Tragični slučajevi bili su među 218 ukupnih pacijenata koji su prijavili negativne nuspojave uzimanja lijeka.

Aron Keller, student druge godine političkih znanosti na Sveučilištu u Leedsu, uzimao je lijek kao tinejdžer. Izjavio je: Nisam znao previše o svemu kad sam ga počeo uzimati. Akne su bile gadne, ali ne ozbiljnije nego kod drugih tinejdžera pa sam pomislio da mi je dermatolog malo prebrzo bio voljan prepisati lijek koji je inače rezerviran za najteže slučajeve. Nisam imao negativnih nuspojava, osim uobičajenog: suhih usana. Da budem iskren, lijek je bio jako učinkovit i nakon uzimanja više nikad nisam imao akne, a vrlo rijetko i prištiće. Neki moji prijatelji nisu bili sigurni trebaju li ga uzimati zbog poveznice s depresijom.

Lijek je povučen iz prodaje u Americi, a povezuje se i s tragičnom smrću 26-godišnjeg Jamieja Silcocka iz 2012. godine. Jamie se ugušio nakon što se godinama borio s mentalnim poremećajima za koje je okrivljavao lijek. Roaccutan su mu prepisali kad je imao 16 godina, prestao ga je uzimati 18 mjeseci nakon toga jer je počeo patiti od tjeskobe, umora i zamućenog vida.

Njegovi roditelji tvrde da nikad nije izbacio lijek iz sistema te da su ga mentalni poremećaji mučili 8 godina – do njegove smrti. Jamiejev otac Melvin Silcock izjavio je: Nećemo se prestati boriti dokle god ne poboljšaju lijek i učine ga sigurnim za uzimanje ili ga potpuno povuku iz prodaje.

22-godišnji student medicine Jon Medland počinio je samoubojstvo 2004. godine, samo 3 tjedna nakon što je počeo uzimati Roaccutane. Jon, kojeg su opisali kao živahnu i ekstrovertiranu osobu koja je uživala u studentskom životu i nogometu, postao je povučen i depresivan, a akne su ga počele mučiti u radu s pacijentima.

Bio je na zadnjoj godini medicine kad se objesio u svom studentskom stanu, nedugo nakon povratka sa zimskih praznika koje je proveo sa svojom obitelji i samo tjedan dana nakon što je prestao uzimati terapiju Roaccutana.

Glasnogovornik tvrtke Roche koja proizvodi lijek izjavio je: Roaccutane je promijenio živote mnogih ljudi koji su patili od akni, ali kao i većina lijekova izaziva nuspojave. Iako nije uspostavljena ni dokazana nikakva veza s promjenama raspoloženja i depresijom te uzimanjem lijeka, postoje sporadični i rijetki izvještaji o takvim slučajevima, kako među osobama koje se liječe Roaccutanom, tako i među osobama koje imaju ozbiljan slučaj akni općenito.

L.B./izvor: The Tab

foto: sxc.hu

Pročitajte još...

...Vodeći uzrok smrti tinejdžerica: samoubojstvo...

...14-godišnjakinja se ubila zbog ruganja na Facebooku...

...Akne: mitovi u koje ne smijete vjerovati i tretmani koji će vam pomoći...

roaccutane lijek protiv akni Psihički Poremećaji Samoubojstvo