I dok se vi veselite Crnom petku i sniženjima koje bi mogli uhvatiti na taj dan, trgovci traže načine kako vas natjerati da kupite i više nego što treba i ono što ne treba. Ove godine nemojte pasti na njihove zamke.
Njima je cilj prodati i napravit će sve kako bi to i ostvarili. Nekada će koristiti i zamke u koje uhvate kupce i natjeraju ih da potroše više novaca. Ništa od toga što rade zapravo nije ilegalno, ali svejedno nije fer prema kupcima. Kada nas obuzme shopping groznica, nismo svoji. Svi smo nekada pali na njihove trikove i kupili stvari jer su se tada činile kao dobra ideja, a kasnije smo se pitali što nam je bilo. Kako je Crni petak praktički tu, nije loše podsjetiti se na neke stvar i pažljivo kupovati.
1.Svaki popust nije zapravo popust
Nije neobično da dućani podignu cijene taman prije Crnog petka i onda ih kao spuste. Zapravo, popusti onda u realnosti nisu tako dobri kako se čine. Zato je bitno da ne gledate koliko je veliko sniženje nego koliko je stvarno dobra cijena. Iako piše da je sniženje 80%, ako vam se cijena čini visoka, moguće da su ju taman prije popusta namjerno podigli. Idealno je da si prije Crnog petka istražite stvari koje vas zanimaju i zapamtite njihove cijene.
2.Sniženje od 15% je ništa
Crni petak znače i velika sniženja, a sva ona mala sniženja od 10% ili 15% zvuče kao nešto, ali zapravo neće napraviti nikakvu posebnu razliku i nema smisla sada na brzinu to kupovati. Osim ako kupujete nešto stvarno jako skupo. Kod nas popusti za Crni petak nisu tako dobri kao što je to slučaj u SAD-u.
3.Govore nam da su u pitanju zadnji komadi ili zadnja prilika
Kako bi nas trgovci natjerali da nešto kupimo što možda i nismo planirali, ubacivat će izraze poput "zadnji komadi" ili "zadnja prilika". Koriste takve izraze, a ne stave neke značajne popuste, no kako piše da je dobra prilika, padnemo na foru i kupimo.
4.Traže da se potroši veća svota za dodatne akcijske pogodnosti
Neki će imati i akcije poput toga da kupite dva komada kako biste treći dobili u pola cijene ili da potrošite do neke cifre kako biste dobili popust ili besplatnu poštarinu – to su sve načini kako nas natjeraju da potrošimo više od planiranog i kupimo stvari koje možda inače ne bismo ili nismo planirali.
5.Imaju manje popuste nego kada krenu božićne rasprodaje
Većina će imati veće popuste na božićnim sniženjima nego sada pa je dobra ideja i pričekati još par tjedana i tada obaviti ostatak shoppinga. Uglavnom na Crni petak popusti ne budu veći nego za Božić.
6.Nude nam gluposti tako da ih jako snize
Svi dućani imaju robu koju ne mogu prodati, a rješavaju je se tako da ju snize malo više i na taj način natjeraju kupce da pomisle kako su naišli na dobar ulov i potroše novac. Koliko god da koštalo, ako vam to stvarno ne treba, bacili ste novac. Čak i ako je sniženo 50%!