Slika nije pronađena

Sumnjaš da ti frendica ima poremećaj u prehrani? Dobra je vijest da ako sumnjaš već si učinila vrlo važan prvi korak: odabrala si ne ignorirati njezin problem. Ovaj članak pomoći će ti s ostalim koracima koje možeš poduzeti.

Prije svega, jesi li sigurna da ti frendica zaista pati od poremećaja u prehrani? Ako si primijetila samo jedan od sljedećih znakova, tvoja prijateljica možda zaista ima problem:



Znakovi da tvoja frendica ima poremećaj u prehrani

  1. Opsjednuta je s hranom. Broji kalorije ili uvijek priča o tome što želi jesti, igra se s hranom na stolu ili ju reže na jako male komadiće. Sve ovo je pokazatelj da možda ima puno dublje i opasnije probleme s prehranom.
  2. Previše vježba. Normalno trajanje vježbanja razlikuje se od osobe do osobe, no ako vježba dva ili više puta dnevno (trčanje, teretana i sl.) ili više sati dnevno, to može biti loš znak.
  3. Njezino tijelo se mijenja.  Izgubila je jako puno kila, njezina koža je blijeda ili žuta, raste joj nova dlaka na tijelu (tijelo se na ovaj način brani i grije jer je izgubilo puno masti).
  4. Koristi laksative ili pilule za dijetu. To su vrlo nezdrave supstance i  loš način za izgubiti nekoliko kila - mogu imati neugodne posljedice kao što su dehidracija, veliki bolovi u trbuhu i sl.
  5. Čula si ju da povraća nakon što je jela. Nemoj samo pretpostavljati da je pojela pokvaren sendvić ili da joj je nešto krivo sjelo. Možda boluje od bulimije, bolesti koja nastaje zbog ozbiljnih psiholoških strahova i problema.
  6. Manjak samopouzdanja. O sebi uvijek priča loše, kako je predebela, iako izgleda super. Moraš razumjeti da ona vjerojatno ima potpuno iskrivljenu sliku sebe – vidi salo gdje ne postoji. To je uobičajen znak da kod osobe postoji poremećaj u prehrani.
  7. Počela je nositi široku odjeću. Možda pokušava sakriti svoje novo tijelo ispod puno slojeva široke odjeće...ili joj je sva stara odjeća postala prevelika. 



Što trebaš učiniti?


  1. Razgovaraj s njom. Sjedni s njom jedan na jedan. Počni razgovor sa Primijetila sam neke promjene na tebi i zabrinuta sam. Budi iskrena i puna razumijevanja. Ako je tvojoj frendici bed potražiti pomoć sama -  ponudi joj da ćeš s njom ići doktoru ili savjetniku.
  2. Čitaj o poremećajima u prehrani. Što više znaš o tome bit će ti lakše razumjeti nju i sve što joj se mota po glavi.
  3. Razgovaraj s njezinim ili svojim roditeljima ako joj se stanje ne popravi. Ne možeš sama riješiti njezin problem. Njoj treba potpora obitelji i stručna pomoć.
  4. Razgovaraj s njom o zdravim prehrambenim navikama. Postoje zdravi načini mršavljenja ili posebni načini prehrane koji održavaju trenutnu težinu. Saznaj sve o tome i pomogni joj da shvati.
  5. Budi trendseterica s pozitivnim stavom. Zapitaj se – je li tvoji prijatelji često nekog zezaju zbog njegove težine? Budi drukčija od svih i imaj stav, reci im da nisu ok i nemoj im se pridružiti u takvoj vrsti provociranja. Upravo je takvo ponašanje frendova čest razlog zašto se cure krenu izgladnjivati i postanu opsjednute svojim izgledom.

Što ne bi trebala učiniti!

  1. Nemoj se naljutiti na nju. Negativna i ratoborna reakcija s tvoje strane loše će utjecati na nju i neće ti se htjeti otvoriti niti te slušati. Umjesto ovakvog pristupa, budi pozitivna i suosjećajna kad joj se prvi put obratiš.
  2. Nemoj ju tjerati da jede. Hoće li ona jesti ili neće to je njezina odluka i nažalost ne možeš ju donijeti umjesto nje. Okrutno je tjerati ju da jede  - na taj način možeš ju čak isprovocirati da bude još odlučnija u tome da ne jede.
  3. Nemoj govoriti negativne stvari o njezinom izgledu. Možda misliš da ćeš joj pomoći ako joj kažeš da je premršava i da grozno izgleda, ali zapravo ćeš joj još više narušiti samopouzdanje.
  4. Ni pod razno nemoj čuvati njezinu tajnu. Ako ti prizna da ima problem i ako te zamoli da se zakuneš na svoj život da nećeš nikome reći, morat ćeš to podijeliti s nekim odraslim. Čuvati nečije tajne i time dopustiti da si i dalje ugrožava život i nije baš prijateljski, zar ne?
  5. Nemoj joj davati potporu. Ona će možda pokušati opravdati svoje ponašanje tako da ti se žali na svoj izgled, težinu ili svoje prehrambene navike. Iskoristi ovu priliku kako bi joj objasnila o zdravim prehrambenim navikama.
  6. Nemoj pokušati riješiti ovaj problem sama. Tvoja prijateljica možda treba stručnu pomoć kako bi se izlječila, a to je puno više od onoga što joj ti možeš pružiti. Napravi najbolje što možeš, daj sve od sebe. Iako ona to možda neće shvatiti sada, ali može biti jako sretna da ima nekog poput tebe u svom životu.


Iva B.

Foto: Photoxpress.com

anoreksija bulimija Prehrana

Još vijesti