Kada nam netko jako ide na živce, možemo sanjati da smo toj osobi rekli sve što ju ide i zadovoljno otišli, ali to je ipak samo san. No, jeste li se ikada pitali što sve utječe na naše snove?

Snovi mogu biti lijepi ili strašni, a uglavnom nam se čini da oni ugodni prekratko traju dok noćne more nemaju kraja.

Često se pitamo što sve utječe na snove te zašto i nakon lijepo provedenog dana uslijede snovi strave i užasa. Ako vas je ikada zanimalo što sve utječe na snove, evo odgovora:


Mirisi

Jedno istraživanje pokazalo da ako netko udiše miris cvijeta u određenom dijelu procesa spavanja, imat će ugodne snove, dok udisanje sumpora ima suprotan učinak. Nije moguće kontrolirati koji će miris točno utjecati na naše snove jer se može dogoditi da primjerice slučajan miris pržene slanine koji smo osjetili u kuhinji utječe kasnije na naše snove pa možemo sanjati da ju jedemo.


Zvukovi

Budimo se iz sna u kojem smo bili zaglavljeni u zgradi koju je zahvatio požar. Čujemo vatrogasnu sirenu, a odjednom se budimo i shvatimo da je sirena iz sna zapravo naš alarm. To je pokazatelj da se zvukovi lako mogu `provući` u naš mozak dok spavamo. To se događa sa zvukovima nižih tonova koji nas neće probuditi, ali ih možemo čuti.


Začinjena hrana

Sva hrana koja može izazvati probavne smetnje poput sira, začinjene hrane ili obilnog obroka čini to da želudac pokušava `promiješati` i probaviti sve uneseno, ali teško. Nakon začinjene ili teške hrane prije spavanja svakako će uslijediti snovi i to noćne more. Upravo zbog toga preporučuje se jesti najmanje dva sata prije odlaska u krevet.


Spavanje na trbuhu

Ljudi koji spavaju na trbuhu sanjaju više snova nego oni koji spavaju u drugim pozama. Novo istraživanje pokazalo je da ljudi koji spavaju na trbuhu češće sanjaju da se seksaju s nekim tko im je totalno uzbudljiv, primjerice neka slavna faca. Istraživači misle da je to povezano s disanjem u ovom položaju.



Odlazak na spavanje kada smo gladni

Ako smo na dijeti ili se dogodi da u krevet odemo gladni tada će nas naši snovi još više izmučiti. Niži šećer u krvi može nas probuditi što znači da se možemo sjetiti i drugih snova u kojima su se primjerice nalazili hamburger, pizza, sladoled... Dokazano je da većina pacijenata koji boluju od anoreksije sanja hranu, a prije spavanja bi bilo najbolje pojesti bananu ili popiti šalicu toplog mlijeka.



Filmovi strave i užasa prije spavanja

`Zbog horora imaš noćne more!`- je tvrdnja koju slušamo od djetinjstva, a nekada ne vjerujemo u nju. No, trebali bi vjerovati jer psihijatar dr. Barret kaže da je vrlo važno što radimo tik prije spavanja. Što znači da knjiga koju čitamo, film koji gledamo ili glazba koju slušamo prije spavanja itekako utječu na naše snove. Ako ste gledali horor prije spavanja, a skloni ste noćnim morama, bilo bi dobro barem pet minuta razmišljati o nečem lijepom jer se može reprogramirati mozak.



Vitamin B6

Nije poznato treba li konzumirati vitamin B6 kako bi sanjali lucidne snove, ali korisnici interneta misle da je ključ upravo u tom vitaminu. Čak i liječnici misle da ta tvrdnja ima logike jer naše tijelo koristi vitamin B6 kako bi pretvorio aminokiseline koje unosimo preko hrane u neurotransmitere koji utječu na snove. Kako bi spriječili realne snove trebate smanjiti unos B6 vitamina, a ako želite dozvati takve snove onda činite suprotno. Vitamin B6 nalazi se u jajima, mesu, kvascu, ribi, soji, voću, povrću...





snovi stvari koje utječu na snove san