
Kad ne možete preboljeti knjigu
Blair Waldorf iz serije
Svima nam se to dogodilo barem jednom, da smo se vratile iz shoppinga s vrećicama punih stvari, za koje smo u tom trenutku dale previše novaca.
Bilo da smo spiskale sve što imamo u novčaniku, „popeglale“ karticu ili bilo da smo otišle u minus na računu, ali bitno da smo kupile ono što nam se u tom trenutku svidjelo. Možda će nam se kroz mjesec ili dva te stvari pokazati potpuno nepotrebnim i možda ćemo se lupati po glavi pa svečano obećavati kako nikada više nećemo tako nesavjesno trošiti.
Možda nemate službenu dijagnozu, ali vas već svi znaju kao shoppingholičarku. Pa što se krije iza vaših shoppingholičarskih slabosti? Donosimo vam nekoliko razloga zašto svaki puta potrošite previše i kupite stvari koje vam uopće.
Iako svi znamo kako sreću ne smijemo tražiti u materijalnim stvarima, svi živimo u svijetu u kakvom živimo. Želimo pratiti trendove, želimo sve ono što imaju drugi ljudi, nadajući se da ćemo zbog toga postati sretniji. No sreća i uzbuđenje zbog toga što smo kupili nešto novo, obično vrlo brzo splasnu, a mi ovisni o tom osjećaju sreće, odemo idući puta u shopping centar ili u online naručivanje po još malo tog opojnog zadovoljstva.
Ponekad kad ljudi imaju životnih problema i poteškoća, odu jednostavno u kupnju zbog koje u tom trenutku zaborave na sve nedaće. Kupnja vam dođe poput terapije kod psihologa, jer svaki puta kad provedete vrijeme u tim aktivnostima, osjećate se nekako sretnije.
S time što si konstantno možete priuštiti neke nove stvari, na neki način suptilno poručujete okolini da vam je dobro i da imate dobre izvore prihoda. Vrlo vjerojatno vam i laska kad vam ljudi udijele kompliment i pitaju vas gdje ste to kupili. Laska vam to što možete biti posebni i drugačiji zbog svih onih stvari koje ste si priuštili.
Nije lijepo, ali je ljudski – kad vidite da drugi ljudi imaju stvari koje vi nemate, uhvati vas osjećaj ljubomore. Naravno da vidimo sve ono što drugi ljudi nose, imaju, voze ili kupuju, a onda se uhvatimo u zamku uspoređivanja pa npr. završimo u garderobi s još jednim parom cipela koje nam uopće nisu bile potrebne, ali smo ih kupile jer slične sada furaju sve druge fashionistice.
Oglašavanja i reklame su posvuda oko nas. Hoćete od tradicionalnih oglašavanja na jumbo plakatima pa do reklama koje vam iskaču na društvenim mrežama i internetskim stranicama. Svaka reklama u globalu nosi istu poruku „kupite ono što prodajemo i život će vam biti ljepši“. Naravno da će nas neke od kupljenih stvari stvarno usrećiti i uljepšati nam život, ali to nije slučaj sa svime što kupimo. Stoga treba razlučiti između onih proizvoda, roba i usluga koji vam stvarno trebaju do onih koji nam nisu uopće potrebni.
Svi mi na društvenim mrežama pratimo neke osobe. Nije rijetkost da influenceri često puta reklamiraju stvari i preporučuju ih svojim pratiteljima. No, čak i da ne reklamiraju ništa, preko njihovih objava vidimo što nose, kako se odijevaju i slično. Onda nam se to nešto svidi pa pokušavamo nabaviti iste stvari. Vidjet ćete i sami ispod svakodnevnih objava influencera da ljudi puno puta pitaju gdje su nešto kupili.
Volite imati i gomilati stvari pa čak i ako zbog toga ponekad vaše financije pate. Možda prije odlaska u kupnju nikad niti ne razmišljate imate li neke stvari doma, trebaju li vam stvarno, već ste jednostavno naučeni kupiti sve ono što vam se svidi.