Prije nego odjuriš kupiti nešto što neka influencerica promovira, razmisli. Ne treba ti svaka stvar za koju oni kažu da ti „baš jako TREBA“, a nekada u njihovom ponašanju možeš vidjeti i znakove upozorenja koji poručuju da ta osoba samo želi zaraditi.
Glavni posao influencera je da nam prodaju svoj životni stil, proizvode koje koriste, odjeću, iskustva… no, ako jednom zeznu i pokažu da im se ne bi trebalo vjerovati, trebala bi to shvatiti ozbiljno i prestati uzimati njihove prijedloge i savjete samo tako. U moru influencera koji postoje danas na društvenim mrežama, ljudi sve više vjeruju onim manjim influencerima jer oni djeluju iskrenije, dok se za veće nekada čini kao da uzmu novce za objavu bez da proizvod koji reklamiraju i isprobaju. Prije nego slijepo povjeruješ nekom influenceru i kupiš ono što reklamiraju, pročisti listu onih koje pratiš i maknu s nje sljedećih 6 tipova influencera.
1.Oni koji objavljuju samo kada imaju sponzorstvo, inače ih nema
Pogledaj posljednjih 5 objava koje imaju – koliko je od tih objava sponzorirano? Pogotovo na Instagramu ili YouTubeu. Ako je većina, onda je to malo sumnjivo i može se činiti da objavljuju samo onda kada imaju neko sponzorstvo. Iako je to jedan od načina na koji zarađuju, gubimo povjerenje u nekoga ako su jedine objave koje ima upravo one plaćene od strane nekog brenda.
2.Oni koji su uhvaćeni već prije u lažima
Influeneri koji su već uhvaćeni da su muljali i lagali su također oni koje trebaš skinuti s liste. Nekima je od njih samo novac na umu i napravit će plaćenu reklamu za bilo što ako to znači zarada. Neće se informirati o tome što promoviraju niti im je bitno je li proizvod stvarno dobar. Kada jednom vidiš da su muljali, znaj da će vjerojatno opet i nemoj pasti na to.
3.Oni koji promoviraju šminku s 10 filtera preko lica
Možeš vidjeti i na fotki i na videu kada netko ima filter ili kada je očito da je „popravljao“ neke detalje u obradi fotografije. U nekim slučajevima to ne smeta – ipak svi to rade. Malo je ovo problematično kada netko promovira šminku i onda preko fotke ili videa doda filtere koji poravnaju kožu, istaknu boje da budu više jarke ili naprave da sjajilo izgleda kao da blješti. Naravno da u stvarnom životu to neće izgledati ni približno tako i kada kupiš bit ćeš razočarana.
4.Oni koji su non stop u dramama i svako malo snimaju isprike
Influenceri koji se stalno svađaju s nekime, uvijek su u dramama i svako malo objavljuju isprike jer su nešto zeznuli – ne vjeruj im. Zabavno ih je pratiti ako si netko tko voli drame, ali kada nešto reklamiraju, dobro razmisli hoćeš li im povjerovati s obzirom da ih ne prati baš dobar glas.
5.Oni koji reklamiraju stvari koje ih nisi nikad vidjela do sada do koriste
Ako će ti influencer koji stalno koristi drogerijsku šminku izletjeti da reklamira proizvod od Maybellinea ili Catricea, onda to nije čudno i vjerojatno ćemo povjerovati u to što govori. Ako ti pak influencer koji se šminka odjednom iskoči da reklamira zdrave sokove ili energetske pločice, a nikada ne spominje svoju „fitness stranu“, to će djelovati malo čudnije i u tom bi slučaju trebala biti opreznija i ne odmah skočiti i povjerovati.
6.Oni koji objavljuju sponzorirane sadržaje bez da ih označe da su sponzorirani
Kada je jasno kao dan da je neka objava sponzorirana, ali osoba to nije nigdje jasno naznačila, još je to jedan znak upozorenja. Obično bi takve stvari trebalo jasno označiti kao sponzorirane inače je to malo sumnjivo i izgleda kao da se nešto skriva.