Studentica pokrenula posao, sada zarađuje milijune: daje imena kineskim bebama
Svaka nova i originalna ideja može se pretvoriti u unosan posao, uz malo pomoći. Svatko tko prati posljednje trendove na društvenim mrežama zna da unazad godinu dana mnogo mladih pokušava pokrenuti svoje poslove, barem za dodatnu zaradu za početak, da bi to kasnije pretvorili u pravi, primarni posao.
Pokretanje posla, a onda i reklamiranje istog nikad nije bilo lakše uz današnju tehnologiju i društvene mreže. No, nije se lako probiti na tržištu, pa jedini „recept“ za uspjeh je možda samo sreća i originalnost.
Imenuje kineske bebe i zaradi na stotine tisuća dolara
Beau Jessup nije poput drugih mladih studenta. Ona je sa svojih 19 godina, kada je tek upisivala fakultet, pokrenula posao, a sada, tri godine kasnije zarađuje na stotine tisuće dolara i financira svoj put kroz fakultet dajući imena kineskim bebama.
Sada 21-godišnjakinja stvorila je ime za sebe kao osnivačica i izvršna direktorica Special Name, web stranice osmišljene da kineskim roditeljima pruži kulturološki prikladna engleska imena za njihove bebe.
Jessup je dobila inspiraciju za pokretanje posla još 2015. godine, kada je imala samo 15 godina, da bi samo 6 mjeseci kasnije zaradila više od 60 tisuća dolara (preko 428 tisuća kuna), dajući imena za 200 tisuća beba.
Posao pokrenula zbog slučajnog susreta
Od tada je dala imena za preko 700 tisuća beba i time prikupila prihod od preko 400 tisuća dolara. Studentica kaže da je sve zapravo bio rezultat „slučajnog susreta“. Za vrijeme praznika, njeni su se prijatelji družili i shoppingirali, a ona je sa svojim ocem Paulom u to vrijeme bila u Kini jer ga je često pratila na njegovim poslovnim putovanjima.
Tijekom jednog od putovanja, očeva suradnica Wang zamolila je Beau za vrlo neobičnu uslugu: Može li joj ova tinejdžerica pomoći u osmišljavanju imena za njenu trogodišnju kćer. Iako ju je tada gospođa Wang zatekla nespremnu, Beau je htjela pomoći. „Iznenadilo me to jer je velika odgovornost imenovati dijete. Htjela sam to shvatiti vrlo ozbiljno“, kazala je tad 19-godišnja studentica socijalne antropologije za goalcast.
Čest problem kineskih roditelja
Najprije je gospođu Wang pitala nešto o kćeri, koja je kazala da želi da ljudi budu iznenađeni stvarima koje je njena kćer sposobna postići. Konačno, nakon malo razmišljanja, Beau se dosjetila imena Eliza, inspirirana fiktivnom heroinom iz knjige „My Fair Lady“, Elizom Doolittle. Gospođa Wang je bila oduševljena idejom, te je svoju kćer nazvala Eliza!
Nakon ovog susreta, Bau je krenula malo više istraživati, da bi na kraju shvatila da zahtjev gospođe Wang i nije tako čudan kako joj se činilo na prvu. Zapravo, ispostavilo se da je pronalaženje pravog engleskog imena za svoje dijete uobičajena dilema među kineskim roditeljima. Kako je otkrila, kineske tradicije imenovanja su vrlo posebne.
Izvan kontinentalne Kine, tradicionalna imena mogu biti teška za čitanje, izgovor, pa čak i pamćenje. Uz to, znakovi se ne mogu koristiti za registraciju e-pošte ili na promjer za kupnju putem web stranica koje nisu isključivo kineske, pa roditelji obično daju i englesko ime svojoj djeci.
Pokrenula posao sa 1500 dolara
Kineski roditelji koji traže inspiraciju nemaju puno mjesta na kojima je mogu pronaći, jer je većima web stranica ili cenzurirana ili je dostupna samo na engleskom jeziku. To ih često ostavlja u nedoumici kako nazvati dijete, pa to rezultira vrlo čudnim imenima poput Mars, Eleven ili Pepeljuga.
Beau je tada posudila 1500 dolara od svog oca kako bi kreirala Special Name, web stranicu koja nudi brz i jeftin način nudi imena kineskim roditeljima koji su u potrazi za smislenim, formalnijm idejama za englesko ime njihove djece. S očevim je novcem platila web dizajnera koji joj je izradio stranicu, a u međuvremenu je ona počela graditi bazu podataka, pregledavajući knjige s kulturološki prikladnim imenima, a koja su bila povezana s određenim osobinama ličnosti poput poštenja, optimizma ili inteligencije.
Studentica je stoga smislila vrlo jednostavan proces: korisnik odabere pet osobina svoje bebe, a algoritam potom generira tri imena, zajedno s tri poznate osobe koje dijele to ime. Rezultati su integrirani s popularnom kineskom aplikacijom WiiChat, pa ih korisnici mogu dijeliti s obitelji i prijateljima kako bi izbjegli „kulturološke pogreške“, a cijeli je proces govot unutar tri minute, piše goalcast.
Prihodima si plaća studij
Čim je stranica Special name lansirana, potražnja za uslugom je eksplodirala. Zbog velike potražnje, studentica je uskoro morala i zaposliti tim za održavanje stranice, a prilazile su joj i neke kompanije zainteresirane za kupnju njene stranice.
Kako je u kratkom periodu zaradila pozamašnu svotu novca, studentica je prihode prvi investirala u plaćanje svojih studija socijalne antropologije na London School of Economics. Ostatak je kazala da će investirati u nekretnine, ali i vraćanju zajma ocu, s kamatama.
Izvor: goalcast.com
Aplikacija za plaćanje više nije u funkciji, studenti opet nasamareni: SC se ograđuje
Sveučilišni događaj kojem se svi vesele – otvorena Kampusijada pod sloganom "Od studenata za studente"
12:25 / 16.05.2024.
Što je bilo prvo: kokoš ili jaje? Znanstvenici objasnili što bi mogao biti konačan odgovor na nerješivu zagonetku
15:52 / 29.02.2024.
Surađuj s profesionalcima: Otvorene su prijave za Event Management Competition
15:28 / 29.02.2024.