Oliver Jacobs i Joseph Black pokrenuli su UniTaskr prije dvije godine. Otad je njihov "biznis" okupio gotovo 200 tisuća članova, 20 zaposlenika, šesteroznamenkasti profit te studentima osigurao poslove vrijedne 10,7 milijuna funti, piše Metro.co.uk.
"Ne želimo da se studenti ispisuju s fakulteta jer si ne mogu priuštiti studiranje..."
Duo kaže da UniTaskr nisu osmislili s ciljem zgrtanja profita. "Zbilja smo željeli osigurati uvjete u kojima nijedan student nije prisiljen odustati od faksa zbog nedostatka novca", kaže Joseph. "Ne želimo da studenti ostanu zakinuti za iskustvo studiranja i širenja svojih talenata, samo zato jer si to ne mogu priuštiti", dodaje.
Najbolji prijatelju sreli su se 2009. godine, kad je Joseph stigao u školu Aldenham, u koju je Oliver već bio upisan. Sa samo 13 godina, Joseph je Olivera gurnuo u bazen, nakon čega su postali nerazdvojni prijatelji. Otkrili su da obojica imaju poduzetnički duh pa su počeli prodavati gazirana pića i slatkiše vršnjacima u školi, što im je nosilo zaradu od 2000 funti po polugodištu.
Nakon što su upisali različite fakultete, i dalje su ostali prijatelji. Oliver je upisao studij arhitekture na fakultetu Nottingham Trent, a Joseph animalnu genetiku na Sveučilištu Manchester Metropolitan. Ideja za aplikaciju stigla je nakon što se nekoliko poznanika ispisalo sa studija jer si ga jednostavno nisu mogli priuštiti, čak ni ako su radili četiri posla istovremeno.
foto: screenshot via Facebook@UniTaskr
Kako kažu, to je za njih bio trenutak koji ih je ohrabrio da pokušaju pokrenuti nešto svoje. Danas broje 180 tisuća korisnika u Ujedinjenom Kraljevstvu koji koriste UniTaskr kako bi pronašli poslove vrijedne od 5 do 5 tisuća funti i izgradili iskustvo. "Jedna je samohrana majka čak rekla da su joj poslovi koje je našla putem UniTaskr-a osigurali hranu za dijete tijekom pandemije", govore.
Spajaju studente s poslodavcima
Besplatna aplikacija spaja britanske studente s poslodavcima koji naručuju poslove u digitalnom marketingu, dizajnu, fotografiji, lektoriranju tekstova i slično. Poslodavci objave detalje o poslu za koju traže studente uz svotu koju su za to spremni platiti, studenti registriraju svoje interese i, zahvaljujući tome, pronalaze angažmane koji im nose novac. Poslodavci mogu i direktno pretraživati po kvalifikacijama studenata te ih izravno kontaktirati.
Zarada po poslovima varira. Od 5 funti za testiranje i recenzije proizvoda do 20 funti za pisanje blogova, dok stabilniji poslovi podrazumijevaju tjednu zaradu od 250 funti ili više.
Najveća baza "nano-influencera"
Osmislili su i opciju "Shout", koja im je, kako tvrde, najuspješnija. Shout studentima omogućuje da zarade kao "nano-influenceri" – svatko tko ima od 500 do 5000 pratitelja na društvenim mrežama može obavljivati vijesti i recenzije proizvoda brojnih kompanija koje na ovaj način dosežu ciljne skupine. Trenutno imaju 180 tisuća "nano-influencera" registriranih putem aplikacije, što je, kako kaže Joseph, najveća zajednica ovakvih influencera u svijetu.
foto: screenshot via Twitter@UniTaskr
"Studenti su vješti u mnogim stvarima, no često muku muče s noćnim smjenama u barovima i restoranima, uz nefleksibilno radno vrijeme. To smo željeli promijeniti", dodaje Oliver, koji brine o dizajnu i razvojnom aspektu ovog biznisa.
Mobilizirali studente da pomažu ranjivima
Unatoč uspjehu, prijatelji i dalje uživaju u uobičajenom, mladenačkom životnom stilu na jugoistoku Londona, a odlučni su ovakav stav i razboritost zadržati i tijekom daljnjeg razvoja biznisa.
Aplikaciju su čak iskoristili i kako bi pomogli potrebitima. Tijekom pandemije i "zaključavanja" u ovoj zemlji, mobilizirali su 10 tisuća studenata koji su dostavljali hranu ranjivim skupinama sugrađana.
"Ovo je samo početak", kaže Oliver. "Još je mnogo tisuća studenata u Ujedinjenom Kraljevstvu kojima želimo pomoći. A ako cijela stvar funkcionira ovdje, radit će i diljem svijeta", dodaje za kraj.
izvor: Metro.co.uk