Slika nije pronađena

I dok svi s veseljem čekamo popuste i da napokon kupimo onu torbicu ili tenisice po nižoj cijeni, zapravo potrošimo više novaca nego što bi da smo ih kupili kada su bili po redovnoj cijeni. Jednom kada uđeš u shopping centar za vrijeme sniženja, možeš biti sasvim sigurna da ćeš kupiti stvari koje nisi planirala.

Vrijeme zimskih sniženja je iza nas, ali vrlo brzo krenut će novi popusti. Jer kako drugačije privući što veći broj kupaca? Svi mi padamo na dobre popuste i ne možemo odoljeti kada počnu sniženja, a da ne odemo po onaj jedan komad koji već dugo gledamo, ali ne želimo dati toliko novaca za njega. Obično odlazak u shopping po jednu stvar tada završi s rukama natrpanim vrećicama i praznim novčanikom. Dućani imaju trikove kojima se koriste da nas privuku i prodaju nam stvari, a mi nasjedamo. Koji su to trikovi? Bright Side ih je otkrio hrpu i podijelio s ljudima. Hoće li nam to pomoći da sljedeći put ne nasjednemo na njih? Vjerojatno ne.



Izlozi u shopping centrima su zamka broj 1

Glavna stvar koju žele postići dućani je da kada prođeš pokraj izloga, on prvo uhvati tvoj pogled i onda poželiš nešto iz njega.

1.Da bi što bolje privukli kupce, poslužit će se velikim natpisima s kojih vrišti 'sale' ili 'popusti' ili 'velika akcija' – bez ovakvih natpisa ne može. Doslovno kao da govore prolaznicima 'Uđite, kod nas su najbolje akcije'.

2.Kako bi privukli ljude, bitne su i boje, točnije prava kombinacija boja. Postoji jedna kombinacija boja kojoj je po istraživanjima posebno teško odoljeti, a to je crvena i bijela. Zbog toga ako malo razmisliš, kada krene sezona popusta, ovo su dvije najčešće boje koje se pojavljuju u izlozima.

3.Velikim fontom nisu nikada napisane cijene u izlozima, već samo popust koje možeš ostvariti. Kada bi pisale cijene, ljudi bi lakše brzo izračunali mogu li si nešto priuštiti ili ne, ovako kada vidimo da piše da je sniženje 70%, zvuči privlačnije. Ako već i pišu cijene, onda će to biti cijene nekih od najnižih komada u dućanu, a ispred brojki će koristiti i riječ 'samo' – samo 49.99 kn privlači – i dućani to dobro iskorištavaju.


4.Lutke u izlozima odjevene u kompletne outfite koji izgledaju moderno i koji će privući ljude u dućan.

5.Ako su u izlozima plakati, na njima će biti nasmijani ljudi. Bilo da se radi o celebovima koji surađuju s tim brendom ili nepoznatim modelima. Osmijeh je bitan jer žele pokazati da su oni sretni jer nose na sebi njihove proizvode, a ti nisi sretna jer ih još nemaš.

Popusti su zamka broj 2

Popusti su dobra stvar! Ili možda ne? Što znače koji popusti?

25-30% - Kada vidiš ovakve popuste, to je obično na početku rasprodaje. Ovdje se najčešće radi o stvarima iz prošle sezone i najjeftinijim komadima, koji su smješteni na samom kraju dućana. Cilj im je da te natjeraju da uđeš u dućan i prođeš pokraj sve ostale izložene odjeće u nadi da će ti nešto od toga uhvatiti oko prije nego stigneš do kraja dućana i popusta.

50% - Ovo je druga razina rasprodaja. Kada se popusti povećaju, tako i odjeća s najvećim popustima bude bliže ulazu, tako da ju kupci mogu dobro vidjeti i prije nego uđu u dućan. Iako su na ulazu popusti, dok dođeš do garderobe ili blagajna, računaju da će ti u oko upasti i neki drugi komad iz novije kolekcije i po regularnoj cijeni.

70% - Na ovaj se način dućani često rješavaju komada odjeće nakon što je neka sezona završila. Razbacaju takve proizvode po cijelom dućanu, kako bi kupci prošli pokraj što više polica i vješalica.

80% - Kada ostanu proizvodi koje se do sada nije uspjelo prodati, a moraju ih se riješiti jer je došla nova kolekcija, kreću lude akcije i popusti. Stvari koje su najviše snižene će se opet staviti na kraj dućana, jer želi se da kupci vide i tu novu kolekciju koja je tek došla u dućane.



Akcije '3 za cijenu jednog' ili pakiranja od više proizvoda su zamka broj 3
Promo setovi – kada se primjerice prodaje pakiranje 3 kravate za cijenu jedne ili dvije majice za cijenu jedne, najčešće se radi o proizvodima kojih se dućan nije mogao drugačije riješiti. Ovako ti ne dozvoljavaju da biraš koji dizajn/boju proizvoda možeš dobiti, jer su već zapakirani. Ovo se često događa i kada je u pitanju šminka.

Kartice lojalnosti – Dućani sve više imaju programe lojalnosti u okviru kojih kupci mogu dobiti kartice uz koje skupljaju bodove koje kasnije mogu zamijeniti za popuste. To 'tjera' ljude da kupe više kako bi i ostvarili više bodova i kasnije dobili 'što bolji' popust.

Rođendan dućana – Još jedan trik kojim se dućani služe da usred sezone privuku kupce je da oglašavaju kako im je rođendan. Ako provjeriš datum kada je dućan otvoren i kada mu je rođendan, oni najčešće nemaju veze jedan s drugim. To je jednostavno način na koji dućani žele po nešto nižoj cijeni prodati stvari kojih se ne mogu riješiti.


'Samo danas'Ovo je jako dobar način kako natjerati ljude da kupe nešto impulzivno, bez da promisle treba li im to stvarno. Nekada se radi o akcijama koje traju jedan dan ili jedan vikend, a svi mi padamo na to. Kada online shopovi stave sat koji odbrojava na vrh stranice i još dodaju da se radi o posljednjim komadima, podsvjesno utječu na tebe i prije nego se i snađeš, imaš punu košaricu.


Foto: Pexels/ Giphy

M.T.

Pogledajte još:

Zlatno shopping pravilo: Ova tri komada odjeće uvijek trebaš birati veći broj

Nemoj se dati navući – ove 3 stvari u shoppingu kupuj SAMO kada su na sniženju

Bivša zaposlenica iz ZARE otkrila kada je najbolje ići u shopping ako želiš uhvatiti što više niskih cijena

akcije dućani popusti shopping trikovi

Još vijesti