Slika nije pronađena

Mobiteli su postali stvar za kojom posežemo u svakoj situaciji; u njega zapisujemo svoje obaveze, komuniciramo s ljudima, provjeravamo informacije, gledamo na sat i još mnogo toga.

Tako je lako razviti ovisnost o mobitelu jer nam je stalno pri ruci i uglavnom naše oči traže njegov ekran kada nam je dosadno. To postaje problem jer će nas omesti u mnogočemu, primjerice u druženju s prijateljima i obitelji.

Osim toga, stalni boravak na mobitelu može uzrokovati i zdravstvene probleme poput problema sa spavanjem do potištenosti, a novo istraživanje je pokazalo da studenti su sve više u depri upravo zbog mobitela jer osjećaju obavezu stalno biti u kontaktu s prijateljima.

Od mobitela možda ne možemo pobjeći, ali postoje načini kako provoditi manje vremena s njim:

Prati vrijeme provedeno na mobitelu

Ako želiš biti šokirana onda bi trebala instalirati aplikaciju koja će pokazati koliko vremena dnevno provodiš na mobitelu. Mnogi ljudi rade nekoliko `mini provjera` fejsa ili Instagrama dnevno što se ne čini puno, ali u tome je i trik – male provjere se mogu razvući na višesatno blejanje u ekran. Postoji nekoliko aplikacija koje se mogu instalirati za praćenje vremena, a to su QualityTime za android i Moment za iPhone.


Ograniči samu sebe

Inače se u životu ne trebaš ograničavati, ali kada se radi o mobitelima bi trebala. Najteže je samima sebi postaviti granice, a mogla bi početi tako što ćeš si odrediti raspored korištenja. No, treba biti realističan pri tome te odrediti ovako nešto: na mobitelu neću provoditi više od 90 minuta dnevno ili ću provoditi manje od 15 minuta. Osim toga možeš instalirati aplikaciju koja će te upozoriti koristiš li mobitel duže od zadanog vremena i slične stvari.

via GIPHY



Neka te ujutro budi pravi sat

Mobitel je idealan alarm, ali ako želiš smanjiti svoje vrijeme na mobitelu možda bi trebala poći putem `old schoola` i nabaviti sat. Vjerovala ili ne, ljudi su se prije budili uz pomoć sata, a ako nisi sigurna kako ga naviti, uvijek možeš pitati roditelje.

via GIPHY


Drži se pravila da nema mobitela za stolom

Zar nije grozno kada sjedneš na kavu s prijateljicom ili odete negdje nešto prigristi, a ona stalno provjerava mobitel? Ta navika je užasna, a vjerojatno ju imaš i ti ako si ovisna o mobitelu. Osim što je takvo ponašanje nekulturno, bilo bi dobro da uvedeš pravilo da nema mobitela za stolom. Tog pravila se svakako trebaš pridržavati sama, a možeš na to upozoriti i prijateljicu.

via GIPHY


Nađi hobi

Možda se čini banalno i smiješno, ali mnoge loše navike se pobijede uz određeni hobi. Ako se ne baviš ničim posebnim u životu osim školom i kavama nakon škole, vrijeme je da nađeš hobi koji će ti izbiti mobitel iz ruku. Možeš se baviti bilo čime - od izrade nakita pa do nekog sporta ili plesa.



Nosi knjigu svuda sa sobom

Kao što smo već i rekli, imamo naviku buljiti u mobitel kada nam je dosadno. To se najčešće događa dok nešto čekamo, a ako se pitaš kako se još može razbiti dosada dok čekaš autobus ili kod liječnika: čitaj knjigu. Upravo zbog toga trebaš knjigu nositi stalno sa sobom kako bi se tvoje oči odmorile od mobilnog ekrana, a i kako bi ga konačno bacila iz ruku.


Isključi obavijesti

Možda ne želiš isključiti sve notifikacije jer neke od njih mogu biti važne, ali one koje nisu toliko važne uvijek možeš isključiti. Bilo bi dobro da sve obavijesti s fejsbuka isključiš jer će ti to odvući pažnju i ponovno ćeš posegnuti za mobitelom.

via GIPHY


Odredi dio dana kada nećeš uopće koristiti mobitel

Ovo je lakše reći nego izvesti, ali bi to zaista trebala napraviti. Trebaš steći naviku da neko vrijeme uopće ne koristiš mobitel tijekom dana. To može biti večer, jutro ili podne – koje god ti vrijeme odgovara. S tim možeš početi tako što ćeš mobitel početi ostavljati u svojoj sobi kada odlaziš od kuće.

via GIPHY



Foto: shutterstock.com/giphy/google play

I.P.

Pročitajte još:

Stiže novi iPhone - ovoga puta u puno manjem izdanju

Kada je ekran stalno pred očima: znakovi da si ovisna o mobitelu

Loši za zdravlje: pametni telefoni deformiraju mali prst ruke

mobitel manje vremena na mobitelu mobitelu