Liječnica je navela pet namirnica koje nisu toliko zdrave

Liječnica iz Kalifornije je na svom TikTok profilu podijelila viralni video s detaljima o pet namirnica za koje mnogi pogrešno vjeruju da su zdrave.

Prva od namirnica koje je navela su voćni sokovi. Iz „perspektive inzulinske rezistencije“, dr. Brown je izjavila da i voće i voćni sokovi predstavljaju „očitu“ prijetnju zdravlju.

„Jeste li znali da neki voćni sokovi imaju šećera koliko limenka gaziranog soka?“ pitala je dr. Brown u videu koji je prikupio više od milijun pregleda na TikToku.

Voćnom soku također nedostaju vlakna koja sadrži cjelovito voće, ali čak ni cjelovito voće nije potpuno sigurna opcija prema dr. Brown, piše New York Post.

Današnje voće, pa čak i povrće, nije nimalo slično onome koje je bilo davno u prirodi“, nastavila je. „Većina je bila mala, vlaknasta i ne preslatka, ali voće je danas ludo. Oni su projektirani da budu veći, slađi i manje vlaknasti, a sve to utječe na razinu šećera u krvi.“

Voće kao desert

Iako su prošle studije pokazale da je poljoprivreda izgubila dio svoje nutritivne vrijednosti, to ne znači da bismo trebali izbaciti voće.

Dok je dr. Brown rekla da se neko voće, poput „manga, ananasa, banana i grožđa“, treba „tretirati kao desert“, odrasli bi trebali konzumirati otprilike dvije šalice voća dnevno, prema Dijetetskim smjernicama za Amerikance 2020. - 2025.

Sljedeće je navela zobeno mlijeko. Dr. Brown osuđuje visoku razinu ugljikohidrata i šećera, a da ne spominjemo i uključivanje konzervansa, emulgatora i zgušnjivača, prisutnih u zobenom mlijeku.

Standardna šalica originalnog zobenog mlijeka sadrži 16 grama ugljikohidrata, 7 grama šećera i samo neznatna 2 grama vlakana. Iako je obogaćen vitaminima i mineralima.

Ništa bez vlakana?

Osim toga, liječnica je osudila zobene pahuljice, što je „kontroverzna“ preporuka za dijabetičare, koji moraju ograničiti unos ugljikohidrata. Iako su zobene pahuljice hrana s niskim glikemijskim indeksom, određene vrste, osobito s dodatkom šećera, nisu idealne za ljude koji paze na šećer u krvi. Iako je izvrstan izvor vlakana, dr. Brown preporučuje izbjegavanje aromatiziranih vrsta zobenih pahuljica.

Na kraju, upozorila je na krekere od riže. Nizak broj kalorija u grickalici je privlačan, ali nemaju vlakana i imaju visok udio ugljikohidrata, objasnila je dr. Brown.

Što onda smijemo jesti?

Iako su njezine preporuke bile dobronamjerne, korisnici TikToka se pitaju što onda uopće smiju jesti, a neki su sarkastično pitali je li voda uopće sigurna.

Unatoč internetskim kritikama, dr. Brown je inzistirala u komentarima da ljudi mogu „ sve jesti umjereno“, i nada se da će podići svijest o metaboličkoj snazi određene hrane. Također je ponudila zamjene, poput bademovog ili kokosovog mlijeka bez šećera, jedenje cijelog voća umjesto soka, obični kokosov jogurt umjesto zobene kaše ili zamjenu krekera od riže štapićima celera.

„Želim informirati ljude o utjecaju neke zdrave hrane na zdravlje metabolizma“, napisala je. „I dalje ju možete jesti, ali budite oprezni.“

Još vijesti