Kako nam se opasno približilo ljeto, dio studenata već naveliko grije stolice za ljetne rokove, a dio „starije ekipe“ studenata uređuje detalje diplomskih radova ili svoje životopise.
Kako se približavaju kraju svojeg akademskog obrazovanja, studenti sređuju svoje životopise za prvo zaposlenje. No na žalost, studenti se često razočaraju jednom kada i pokupe svoju diplomu i dođu na tržište rada jer je posao u struci teško naći.
Kako posao u struci nije lako pronaći, mladi ljudi često postanu očajni nakon poslanih 100-tinjak životopisa na razne adrese, da bi dobili možda desetak odbijenica i samo nekoliko razgovora. No, ponekad upravo originalnost može pomoći mladima da se istaknu od „mora drugih“ koji se bore za istu poziciju, stoga je bitno kako prezentirate sami sebe potencijalnim poslodavcima.
Dostavio svoj životopis osobno i s krafnama
Koliko se originalnost cijeni, dokaz je mladi Lukas Yla, tada 25-godišnjak koji je završio Političke znanosti i švedski institut za menadžment.
Kako piše Metro, mladi Lukas je uspio u svom naumu da se istakne pred potencijalnim budućim poslodavcima – na vrlo ukusan način!
On iskoristio svoje znanje iz marketinga kako bi se dobro prezentirao. Mladić se obukao u dostavljača krafni i osobno dostavljao svoj životopis u kompanije u kojima je htio raditi u kutiji s krafnama.
„Osjećao sam se kao da je ovo odličan trenutak da izazovem samog sebe“, kazao je tada za Metro Lukas. Nakon završetka svog obrazovanja u Litvi, ostvario je svoj san i preselio u San Francisco, no nije znao da će pronalazak posla tamo biti toliki izazov.
„Koliko daleko mogu ići u gradu u kojem je konkurencija puno jača, u kojem ne poznajem nikoga i nemam nikakvog radnog iskustva u SAD-u, a vjerojatno ću sve morati početi ispočetka?“, pitao se.
Marketing kampanja samog sebe
Lukas se morao snaći vrlo brzo u novoj državi kako bi pronašao posao, stoga je iskoristio svoje znanje iz marketinga kako bi napravio marketing kampanju za samog sebe. Napravio je majicu s printom vrlo sličnim kakve nose Postmate dostavljači u Americi, kupio nekoliko svježe ispečenih krafni lokalnog dućana Mr. Holmes Bakehose i u svakoj je kutiji ostavio vrlo zanimljivu poruku:
„Većina životopisa završi u smeću. Moj će završiti u vašem trbuhu“, piše velikim slovima kako bi privukao pažnju potencijalnih poslodavaca.
„Ova dostava nije greška. Pretvaram se da sam Postmates dostavljač kako bi bio siguran da je moj životopis vama dostavljen osobno. Kao što ste mogli primijetiti, pristupam stvarima na drugačiji način, a najvažnije – volim ih i završiti. Moje ime je Lukas, i imam 5 godina iskustva rada u marketingu. Jako cijenim vašu kompaniju i htio bih raditi za vas. Ako sam potaknuo vašu znatiželju i zanima vas kako me kontaktirati, to možete napraviti ako kliknete na ovaj link. A do tada, uživajte u ovim odličnim i slavnim krafnama“, piše na kutiji.
Link koji je Lukas ostavio vodi direktno na njegov LinkedIn profil.
SWOT analiza samog sebe
„Tražio sam najizravniji način da dođem do onih koji donose odluke u kompanijama. Mislio da bih mogao ostati nezamijećen ako samo pošaljem životopis u usporedbi s drugim kandidatima koji imaju već radnog iskustva u San Franciscu“, pojasnio je Lukas za Metro. „Tako sam kao marketinški stručnjak izvršio SWOT analizu samog sebe, svoje konkurencije, svoje ciljane publike i osmislio kampanju traženja posla“, govori mladi stručnjak i napominje da je to bila vrlo precizno osmišljena kampanja koju je testirao.
„Dostavio sam 40 kutija krafni do sada“, kazao je Lukas napominjući da je 10 dostava bilo u marketinške i kreativne agencije u gradu, dok je ostatak dostavio za različite kompanije. „Do sada sam uspio dobiti 10 intervjua u nekoliko kompanija“, poručio je.
Od njegove originalne ideje prošlo je nekoliko godina, a prema njegovom LinkedIn profilu, na kraju je i uspio dobiti posao: isprva u CityBee, kompaniji koja iznajmljuje automobile i bicikle, a sada radi kao Direktor mobilnosti u kompaniji Bolt.
Izvor: metro.co.uk