Nema kraja debaklu u menzama: Problemi s računima – neki ostali bez novca zbog tuđe večere
Problemi s gužvama u zagrebačkim menzama, o kojima smo već pisali, još uvijek su nažalost svakodnevnica studenata.
Podsjetimo, studenti se već tjednima žale na dugačke redove koji se stvaraju ispred zagrebačkih menzi, a za sve krive – novi sustav naplate obroka, koji je predstavljen kao rješenje za upravo suprotno - kraće vrijeme čekanja te brže i lakše plaćanje obroka.
Popis problema raste, kao i redovi
Čim je, sredinom ožujka, WeaPay aplikacija lansirana, studenti su ubrzo počeli primjećivati probleme u radu same aplikacije i redovima koji se stvaraju ispred menzi. Osim toga, nekolicina se studenata u isto to vrijeme počela žaliti i na to da im se subvencije "tope" na neobičan način i brže no dosad.
Sredinom mjeseca kontaktirali smo ravnatelja zagrebačkog Studentskog centra Mirka Bošnjaka za pojašnjenje, koji nam nije krio da postoje problemi zbog kojih sustav radi sporije nego inače. Kako nam je tada rekao, problem je u sustavu koji je na inicijativu SRCA i po odobrenju Ministarstva znanosti i obrazovanja implementiran u cijeloj državi.
Kako ne bi došlo do zabune, Studentski je centar neovisno o WeaPay aplikaciji uveo novi sustav naplaćivanja u mnezama zbog kojeg se stvaraju gužve, pa se ravnatelj osvrnuo upravo na taj sustav, pritom komentirajući da aplikacija sporije radi jer je online.
"Sveučilišni računski centar (SRCE) po odobrenju Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO) pokrenulo je novu aplikaciju za registraciju i naplatu studentskih subvencioniranih konzumacija hrane na nivou RH. Nova aplikacija ISSP Restoran REST API radi 'online' sporije učitava identifikaciju studentske X-ice i izdavanje računa", kazao nam je ravnatelj.
25 minuta čekanja u redu
Nezadovoljni studenti su nam u nedjelju navečer poslali fotografije redova ispred meze u sklopu studentskog doma "Stjepan Radić", a fotografije gužve ubrzo su se počele širiti i društvenim mrežama.
"Ovo postaje presmiješna priča", kaže nam M.B., student koji nam je poslao fotografije reda pred menzom, u vrijeme posluživanja večere.
"To toliko sporo ide… Jedan je prijatelj ispred mene bio, ja sam pojeo pola svoje porcije, stigao tražiti i dobiti još, i tek je onda dečko koji je bio iza mene u redu počeo jesti. Znači, preko 25 minuta je jadnik stajao u redu", kaže student za MojFaks.
Ponekad trošak plati i osoba prije osobe koja plaća
Kako nastavlja, smatra da je problem u korištenju aplikacije, ali i novom sustavu kojeg koriste tete na blagajnama. "Ako se plaća preko kartice, onda je problem u sustavu kod teta da ne mogu izaći iz dijela koji se odnosi na kartično plaćanje, pa se nekad kuca i na posljednju osobu koja je koristila WeaPay aplikaciju", priča student svoje iskustvo i kaže da bi možda kraj redovima bio kada bi sustav zapravo profunkcionirao.
Da bi apsurd bio veći, gužve pred menzama ne znače i gužve u restoranima, dapače! I dok se studenti tiskaju ispred ulaznih vrata, unutra jede tek nekolicina njih.
"Žalosno je gledati tete kako se muče..."
"Evo, menza je prazna, a ljudi čekaju i po pola sata u redu, bez da su se uopće pomakli", nastavlja nam komentirati. "Fakat je žalosno gledati naše drage tete, žene od 50 plus godina kako se muče s novim programom, a daju sve od sebe svaki dan", naglašava student.
Uz njega, javila nam se i jedna studentica koja je potvrdila da gužva nastaje i u menzi u studentskom domu Lašćini.
"Ista stvar kao i na Savi. Ja sam trenutno na Lašćini i ovdje navečer zna biti pravi kaos", kaže nam studentica P.S. i spominje da su se i tete žalile na program jer je prespor.
"Od toga dana kada su uveli te neke nove sustave za plaćanje u menzama, ništa ne funkcionira. Na Lašćini je menza poznata po predobrim i prebrzim tetama koje rade na blagajni i drugim odjelima i do sada stvarno nisam bila u situaciji da sam u redu čekala duže od pet minuta. No, od kada je uveden novi sustav plaćanja, najgora je situacija za vrijeme posluživanja večere kada se čeka skoro pola sata. Tete su mi se žalile da je novi sustav katastrofa jer su do sada sve to ručno unosile, a ono novo i 'digitalno' im oduzima previše vremena, a onda i za račun čekamo duplo duže nego inače i tako se stvaraju redovi", otkriva studentica za MojFaks.
"Tete nisu krive"
Naši sugovornici inzistiraju na tome da se redovi ne stvaraju zbog teta u menzi.
"Za ovo stanje nikako nisu krive tete u menzi koje se nose s tim kako znaju i umiju već ti novi sustavi. Meni je u cijeloj ovoj situaciji jedino drago da barem svi u menzi shvaćaju problem i svjesni su ga, te ga ne ignoriraju i ne zanemaruju. Tako da hvala svim tetama i svim ostalim zaposlenicima u menzama i nadam se da će se to čim prije riješiti", napominje studentica.
"Najgore bude kada se vraćam s faksa u 8 navečer, pa sam umorna, gladna i jadna i onda stojim još pola sata u redu zbog suvremene nove tehnologije", požalila nam se studentica koju smo upitali je li imala problema s korištenjem WeaPay aplikacije kao i naš prvi sugovornik.
Ni sustav koje koriste tete ni aplikacija – ne rade dobro
"Skinula sam ju i isprobala, ali malo radi, pa onda opet malo ne. Prvo nije radila, nisam se uopće mogla ulogirati u sustav. No, čak i dok sam prošla login, nekada mi se dogodi da pokušam s njom platiti pa mi teta kaže da nije priznalo, iako znam da gore imam dovoljno da si platim večeru", prepričava svoje iskustvo studentica.
Uz spomenuto, ističe da postoji još jedna mana ove aplikacije. Kako pojašnjava, minimalni iznos koji se može prebaciti na aplikaciju je 50 kuna.
"Svi smo mi svjesni da studenti i nemaju puno novaca, pa ima situacija da možda netko ni nema tih 50 kuna na banci da si prebaci na aplikaciju. Uz to, ako prebacujem preko mobilnog bankarstva na ovu aplikaciju novac, treba mu i po dva dana da se lova prebaci s jednog na drugi račun", kaže studentica, no ipak ističe samo jednu dobru stranu korištenja aplikacije: ne mora nositi iksicu i gotovinu sa sobom.
"Ali ironično, uvijek nosim i iksicu i keš dok idem u menzu u slučaju da mi ne aplikacija ne radi, što je apsurd, zar ne?", pita studentica.
"Odeš na večeru danas, završiš sutra na ručku"
Uz naše sugovornike, netko je i na Facebook grupi stanara studentskog doma "Stjepan Radić" također objavio fotografije redova i prazne menze.
"Ovo nije normalno. Pred menzom 2 je oko 20:45 u nedjelju navečer red od kilometra, dok unutra sjedi i jede samo 8 ljudi? Ovaj novi sustav na blagajnama je živi očaj! Ne možemo ovako, pobogu", napisala je revoltirana studentica.
Sa 800 reakcija na njenu objavu, studenti se žale kako zbog predugih čekanja u redovima odlaze u obližnje pekarnice kako bi pojeli nešto za večeru.
"Ovo nema ni u Kinder jajetu, svaku večer moram u pekari ostaviti 30 kuna minimum", piše student. "Odeš na večeru, završiš sutra na ručku", piše još netko. "40 minuta na kasni čekanja, ma laganini", "Sutra ujutro stajemo u red za večeru, šta, lagano", šale se studenti, a jedan traži tronožac za čekanje u redu.
Studentski centar pojasnio razloge gužve
Obratili smo se i SRCU vezano uz nove implementirane sustave koji su prespori pa se stvaraju spomenut gužve, no do objave ovog članka odgovor nismo dobili.
Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu nedavno je na svojim službenim stranicama objavio popis razloga zbog kojih nastaju ove gužve, a koji je identičan odgovoru koji nam je uputio čelni čovjek zagrebačkog SC-a, Bošnjak.
Kako stoji u obavijesti, za redove je kriva spomenuta aplikacija, ISSP Restoran API radi online, pa stoga "značajno sporije učitava identifikaciju studentske iksice i izdavanje računa".
Oko razloga se oglasio i Studentski Zbor Sveučilišta u Zagrebu, koji je međuostalim najavio i da će sazvati hitan sastanak s nadležnima ako se situacija s redovima ne popravi.
"Proces prijelaska definiran je kako je navedeno i kao takav nije podložan promjenama do njegovog završetka. S obzirom na navedeno - ako se do 1. svibnja situacija s redovima ne popravi, sazvat ćemo hitan sastanak s nadležnima! O tome ćemo vas pravovremeno obavijestiti", pišu na svojem Facebooku.
Aplikacija za plaćanje više nije u funkciji, studenti opet nasamareni: SC se ograđuje
Sveučilišni događaj kojem se svi vesele – otvorena Kampusijada pod sloganom "Od studenata za studente"
12:25 / 16.05.2024.
Što je bilo prvo: kokoš ili jaje? Znanstvenici objasnili što bi mogao biti konačan odgovor na nerješivu zagonetku
15:52 / 29.02.2024.
Surađuj s profesionalcima: Otvorene su prijave za Event Management Competition
15:28 / 29.02.2024.