Disleksični student Sveučilišta u Warwicku tvrdi da su mu na Odsjeku za biološke znanosti odbili mogućnost "prilagodbe" polaganja ispita, na način koji mu je inače omogućen na posljednjim procjenama usvojenog znanja tijekom akademske godine.
Nepoštena prednost u odnosu na kolege
Tijekom sastanka, rečeno mu je da bi mu dodatno vrijeme za rješavanje ispita dalo "nepoštenu prednost" pred ostalim kolegama jer ovaj vid procjene usvojenog znanja nije potpuno identičan ispitnim rokovima, piše The Tab.
Student pati od disleksije stoga mu je potrebno više vremena za čitanje zadataka ili problemskih tema. Uobičajeno, studenti s poteškoćama na temelju Pravilnika o studiranju na ovom Sveučilištu imaju pravo na razumnu prilagodbu uvjeta polaganja ispita, točnije dulje vrijeme za rješavanje, vlastiti prostor tijekom usmenih ispita, pauze od pisanja ili odgovaranja, korištenje računala i slično.
Stoga se i on javio odgovornima na sveučilištu, kako bi mu omogućili "razumne modifikacije" tijekom polaganja procjene u obliku duljeg vremenskog roka za pripremu i polaganje, no njegov je zahtjev odbijen.
Najstresniji period života
“Ispiti na posljednjoj godini studija važan su period u našim životima jer predstavljaju rezultat naše borbe i prevladavanja prepreka“; govori. „Odluka da tijekom najstresnijeg perioda života nemam pravo na prilagođeno polaganje ispita apsolutno je neprihvatljiva“, dodaje. Smatra da će ovo odbiti mnoge studente s poteškoćama koji razmatraju upis na ovo sveučilište.
Prema Službi za podršku dobrobiti studenata, polaznici sveučilišta imaju mogućnost naći se sa savjetnikom s kojim raspravljaju o razumnim prilagodbama koje bi im pomogle bolje se uključiti i snaći na svakom pojedinom kolegiju. Ovakve su mjere temeljene na potrebama svakog studenta s poteškoćama i potpuno su činjenično utemeljene i personalizirane.
No, kako tvrdi ovaj student, njihov odjel odbio im je izaći u susret kad su završne procjene u pitanju, za koje su tražili tjedan dana dulji rok pripreme. Kako pojašnjavaju, za posljednje procjene moraju napisati šest do deset eseja i imaju četiri tjedna da ih završe.
"Nismo zadovoljni time", kazao je student. Već su pisali e-mailove i održavali sastanke na kojima se raspravljalo o ovome problemu, a osnovali su i chat grupu studenata s poteškoćama.
Ispiti po "open-book" principu
Kako pak pojašnjavaju iz glasnogovorništva Sveučilišta, smatraju da su procjene na kraju treće godine osmišljene da bi bile što inkluzivnije moguće.
"Već treću godinu zaredom, Odjel za biološke znanosti omogućava polaznicima procjene da se koriste literaturu i knjige tijekom pisanja zadataka, umjesto klasičnog ispita", tvrde.
No, rok nije moguće produljiti jer bi to utjecalo na ceremonije dodjele diploma i činjenicu da bi neki diplomirali kasnije.
"Ne možemo produljiti rok za pisanje završnih ispita jer bi to značilo da ne mogu svi studenti diplomirati tijekom ljeta. Ukoliko se pojavi bilo kakav problem tijekom pisanja završnih ispita, uvijek je moguće prijaviti se za olakšavajuće okolnosti i sretni smo kad možemo razgovarati s našim studentima, čuti njihov feedback i odgovoriti na njihova pitanja kao i uvijek", javljaju.
izvor: The Tab