Studenti izradili prvi ugljično neutralni automobil na svijetu!
V.K.
10.08.2022
Slika nije pronađena
Foto: Teen385
35 studenata inženjerstva iz Nizozemske izradilo je prvi ugljično neutralni automobil na svijetu.
Zbog inflacije i krize koji svi osjećaju, globalnog zatopljenja zbog kojeg mnogi distopijski filmovi izgledaju kao stvarnost, pa onda i pandemije, rečenica 'Na mladima svijet ostaje' više je tjerala strah u kosti mladih nego što ih je tješila.
No, nove generacije mladih studenata još nisu spremni odustati od 'boljeg sutra'.
Cestovni promet doprinosi oko 16 posto globalnog ugljičnog dioksida, što samo doprinosi onečišćenju Zemlje, no što kada bi automobili hvatali te emisije umjesto da ih ispuštaju?
Filtriraju stakleničke plinove u vožnji
Studenti inženjerstva s nizozemskog Eindhoven sveučilišta predstavili su svoj dizajn za prvi „ugljično neutralni automobil“ na svijetu, koji uklanja i pohranjuje ugljični dioksid iz zraka dok se vozi cestom.
Zrak ulazi kroz rešetku na prednjem dijelu vozila, koji prolazi kroz filter koji odvaja i pohranjuje stakleničke plinove. Električno vozilo koje su nazvali „Zem“, projektirao je tim TU/ecomotive sa Tehnološkog sveučilišta Eindhoven u Nizozemskoj. Njihov prototip ima solarne panele na krovu i poklopcu motora, što ga čini gotovo u potpunosti održivim.
'World's first carbon-neutral car' that captures CO2 from the air as it drives is unveiled by #Dutch students at Eindhoven University of Technology.
The #Zem can store up to 30g of greenhouse gas & releases out 'clean', filtered air & a neat looking car too if 5.6” tall😂👍 pic.twitter.com/c00Lk2l7kC
— Mr Pål Christiansen 🇳🇴😍🇬🇧 (@TheNorskaPaul) August 2, 2022
„Čistimo zrak tijekom vožnje i želimo postati potpuno CO2 neutralni“, rekla je voditeljica tima Louise de Laat. „To je doista još uvijek koncept, ali možemo već sada vidjeti da ćemo moći povećati kapacitet filtra u nadolazećim godinama“, dodala je, a prenosi DailyMail.
„Hvatanje CO2 je preduvjet za kompenzaciju emisija tijekom proizvodnje i recikliranja“, pojašnjava. Zem-ov filtar trenutačno doseže kapacitet nakon kojih 320 kilometara, odnosno, kada se nakupi oko 30 grama plinovitog ugljičnog dioksida. Kada se automobil puni, u to se vrijeme mogu čistiti ili mijenjati filteri, dok se zahvaćeni ugljični dioksid može prazniti.
Tim tvrdi da bi se moglo ukloniti do dva kilograma ugljičnog dioksida za svakih 20 600 kilometara koje automobil prijeđe godišnje koristeći „njegovu tehnologiju izravnog hvatanja zraka“, piše DailyMail.
I interijer se može reciklirati
Kada bi se tehnologija mogla primijeniti na milijune automobila diljem svijeta, onda bi ona imala potencijal dati stvarni doprinos smanjenju stakleničkih plinova. Studenti inženjerstva, koji su prethodno izradili automobile izgrađene od recikliranog plastičnog otpada, također su dizajnirali automobil tako da se što veći dio opet može reciklirati kada dođe do kraja životnog vijeka.
Tim je pazio i na unutrašnjost automobila, pa je on izrađen od održivih materijala poput kože ananasa i reciklirane plastike, a prozore su izradili od polikarbonata. Kako su dodali, zbog tehnologije dvosmjernog punjenja i solarnih panela, automobil se može koristiti i tako da opskrbljuje kućanstva energijom kada se u tom trenutku ne stvara obnovljiva energija, čak i kada je on u stanju mirovanja.
„Želimo zaintrigirati industriju i pokazati im što je već moguće“, rekla je voditeljica vanjskih odnosa tima Nikki Ikkels. „Ako 35 studenata može dizajnirati, razviti i izraditi ugljično neutralan automobil u godinu dana, onda također postoje prilike i mogućnosti za industriju“, kazala je Nikki.