Ako je nešto predmet broj jedan studentskog folklora i
oštrih kritika studenata, onda je to referada. Gužve, čekanje u redu da biste pred
šalter došlo taman u vrijeme pauze, neljubazne "tete", onaj jedan papir koji
vam uvijek nedostaje… Sve je to dio iskustva odlaska u referadu na
fakultetu.
I iako postoje i referade u koje studenti uživaju svratiti i
hvale zaposlenike i zaposlenice referade na sva zvona, češće je to ipak
neugodno iskustvo koje se mora "odraditi" između svih ostalih obaveza.
Ništa bez najave
U tome svakako ne pomaže skraćeno radno vrijeme s pauzom usred
radnoga dana, a upravo je zbog toga obavijest s jednog fakulteta u Srbiji
postala hit na društvenim mrežama.
Kako stoji u obavijesti, referada će za studente raditi
svaki dan čak jedan sat dnevno, od podneva do 13 sati no uz poseban uvjet.
"Novo radno vrijeme studentske službe. Svakog radnog dana od
12 do 13 sati. Uz prethodnu najavu putem elektronske pošte", piše u obavijesti na
oglasnoj ploči.
Fotografija obavijesti ubrzo je postala viralna, a komentari
na Twitteru samo se nižu. Najviše je onih koji ukazuju da ovo nije ništa novo jer
referade na fakultetima "već sto godina tako funkcioniraju".
Kao da ideš kod ministra
"Ovo je da plačeš od
smijeha. Moraš pismeno zatražiš audijenciju, kao kod ministra da ideš", jedan
je od komentara.
"I to svakog osmog četvrtka u mjesecu. Od dvanaest do podne!",
samo je jedan od komentara koji su radnom vremenu dodali dio o petom ili već
kojem četvrtu u mjesecu, aludirajući da je referada za studente otvorena –
skoro nikad.
"Davno to bjaše, ali sjećam se kako stojimo u redu za ovjeru
semestra, radno vrijeme od 11-13. Došao u 11, stao u red i taman kad sam se
dokopao šaltera snajka zalupi ona vratanca šaltera, zamalo da ostanem bez
prstiju. 13h, kraj, boli je...", prisjetio se jedan korisnik Twittera.
"Ja mislim da je idealno radno vreme 12:00-12:15, sa pauzom
nekom između, naravno", smatra jedan od korisnika Twittera koji nije usamljen u
naglašavanju činjenice da u obavijesti ne stoji kad je zaposlenicima pauza.
Javila se i jedna "teta" iz referade
No, u moru posprdnih komentara i uspomena na frustracije
izazvane susretima s tetama u referadi u vrijeme studija, našlo se i onih "s
druge strane pulta" koji su pokušali ukazati na "nevidljivi" dio posla koji se
odvija iza zatvorenih vrata i mimo rada sa studentima.
"Nepopularno, ali
istine radi: prije i poslije šaltera postoji kvadrilijun stvari koje se moraju
obaviti da bi nastava mogla funkcionirati. Redoslijed dnevnih aktivnosti se
obavlja po prioritetima: studenti, nastavnici, sveučilište, MPNTR. Svakog dana
postoji niz situacija koje se rješavaju
u studentskoj službi. Na primjeru svog fakulteta znam da nam se studenti
obraćaju u radno i neradno vrijeme, vikendom, mailom ili telefonom i da ne
postoji NITKO kome nismo pravovremeno riješili problem, posebno u ovom
izazovnom vremenu u protekle dvije godine", piše u jednom od komentara
zaposlenica jedne takve referade.