![](https://image.dnevnik.hr/media/images/386x243/Jul2023/62593534-hladjenje-pod-ventilatorom.jpg)
![„Autentičan“ je riječ godine](https://image.dnevnik.hr/media/images/840x528/Dec2023/62691754-autentican-je-rijec-godine.jpg)
Koju riječ su ljudi najviše pretraživali u 2023.: Ovaj pojam je definirao cijelu godinu
Ovo je bila godina u kojoj je umjetna inteligencija podigla prašinu te uplašila, ali i fascinirala mnoge od nas. Nakon što je AI uzela toliko maha, možemo se zapitati hoće li svatko od nas uspjeti pronaći svoje mjesto u društvu i kako ćemo se istaknuti kad se ionako gotovo sve može kopirati. Zbog toga ne čudi koja je riječ ove godine bila najpretraživanija.
Prema Merriam-Webster rječniku, riječ godine za 2023. je „autentičan“, izraz za nešto o čemu razmišljamo, pišemo, čemu težimo i sudimo više nego ikad.
Iako su ljudi ovu riječ često pretraživali prošlih godina, ove je godine doživjela značajan porast što je potaknuto raspravama o umjetnoj inteligenciji, kulturi slavnih, identitetu i društvenim medijima.
Autentičnost kao najpoželjnija kvaliteta
„Autentičan“ ima niz značenja uključujući „nije lažno ili imitacija“; sinonim za stvarno; i također „vjeran vlastitoj osobnosti, duhu ili karakteru“. Iako je očito poželjna kvaliteta, autentičnost je teško definirati i predmet je rasprave.
Autentično je često povezano s identitetom, nacionalnim ili osobnim, a pojmovi koji se često nazivaju autentičnim uključuju kuhinju i jelo, ali i sebe i svoj glas. Slavne osobe poput pjevačica Lainey Wilson, Sama Smitha i posebno Taylor Swift dospjele su na naslovnice 2023. s izjavama o traženju svog „autentičnog glasa“ i „autentičnog sebe“.
S porastom umjetne inteligencije, i njezinim utjecajem na deepfake videozapise, ugovore glumaca, akademsko poštenje i veliki broj drugih tema, granica između „pravog“ i „lažnog“ postala je sve nejasnija.
Riječi koje su obilježile godinu
Autentično je ono što žele biti brendovi, influenceri na društvenim mrežama i slavne osobe. Elon Musk dospio je na naslovnice kada je rekao da bi ljudi trebali biti „autentičniji“ na društvenim mrežama. Aplikacije i platforme poput BeReala čine snimanje „autentičnog“ iskustva svojom glavnom svrhom. Bez obzira na to koliko lukavstva i proračuna uđe u proizvodnju ovih videa. Ironično, s „kreatorima autentičnog sadržaja“ koji su sada prepoznati kao zlatni standard za izgradnju povjerenja, „autentičnost“ je postala izvedba.
Osim „autentičnog“, često pretraživane riječi su bile i: rizz (internteski sleng za privlačnost), deepfake, krunidba, distopijski, EGOT (akronim za Emmy, Grammy, Oscar i Tony), X (bivši Twitter), implodirati, doppelgänger (dvojnik), sporazum, optužnica, elementarno, kibbutz (komunalna farma ili naselje u Izraelu) i deadname (ime koje je transrodna ili nebinarna osoba koristila prije tranzicije).
Najpretraživanije riječi prošlih godina:
2022: gaslighting
2021: cjepivo
2020: pandemija
2019: oni (o rodnom identitetu)
2018: pravda (nakon slučaja Donalda Trumpa)
![](https://image.dnevnik.hr/media/images/386x243/Feb2024/62761243-event-management.jpg)
PRIJAVI SE!
Surađuj s profesionalcima: Otvorene su prijave za Event Management Competition
15:28 / 29.02.2024.
![](https://image.dnevnik.hr/media/images/386x243/Feb2024/62761165-ministar-anusic-je-posjetio-fer.jpg)
BRAVO, BRAVO
Ministar Anušić posjetio FER i čestitao na pobjedi na natjecanju u robotici: „Vidim prostor za suradnju FER-a i MORH-a“
14:01 / 29.02.2024.
![](https://image.dnevnik.hr/media/images/386x243/Jan2024/62731748-mladi-na-poslu.jpg)
PRILIKA KOJA SE NE PROPUŠTA
Imaš genijalnu poslovnu ideju? Prijavi se na ovo natjecanje i osvoji nagradu od 3.000 eura
13:25 / 29.02.2024.
${intro}