Kod nas je tradicionalno ispijanje turske, svježe mljevene kave svakodnevni ritual mnogih sugrađana, a također i gotovo svakog studenta. Čim malo zatopli, Hrvati trče na terase kafića obasjane suncem kako bi upražnjavali ovaj višesatni ritual.
Zbog ove ljubavi Hrvata i kave, moguće je pretpostaviti da skoro svako kućanstvo ima barem jedno džezvu. Osim što smo posebno vezani uz rituale ispijanje crne kave, bez nje teško da itko može ustati i započeti svoj dan. Barcaffe je prošle godine dao u zadatak studentima Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu da osmisle novu, moderniju verziju džezve.
Kako piše Grazia, četrdeset studenata bilo je uključeno u istraživanje podrijetla, tehnologiju izrade i povijest uporabe ovog kuhinjskog predmeta da bi osmislili njegovu moderniju verziju.
Živimo za ritual ispijanja kave
"Zadatak je bio dizajn malog uporabnog predmeta tzv. džezve koja pretpostavlja kontekst u ritualu ispijanja kave, vodeći računa o značenju predmeta za pojedinca, o tomu je li on za osobnu ili zajedničku uporabu, u privatnom ili javnom miljeu. Studenti su trebali osmisliti i nove vrijednosti u funkcionalnom, dekorativnom i emotivnom smislu imajući na umu sam ritual dok istodobno poštuju materijal, raspoloživu tehnologiju i iskustvo korisnika", kazala je Ivana Fabio, jedna od mentorica studenata ovog projekta.
Foto: screenshot via grazia.hr
Ciljevi projekta bili su upoznavanje studenata s "osnovnim predznanjima o procesu formalnog i simboličkog oblikovanja sitnog uporabnog predmeta kao proizvoda sa zadanim zahtjevima i poštivanjem materijala te odnosa forme, značenja i funkcije". Iz Ivanu Fabio, mentori na ovom projektu bili su: Nina Bačun, Andrea Hercog, Malden Orešić i Nika Pavlinek.
Nina Bačun kao jedna od mentorica, za Graziu je pojasnila kako su vodili studente od ideje pa do nacrta uporabnih predmeta.
Pritom je pojasnila da dizajnerski rad ima svoje uporište i u praksi te kako proces dizajniranja mora početi s analizom konteksta vezanog uz sam zadatak, istraživanjem raznih okolnosti poput gospodarskih, povijesnih, kulturoloških i tehnoloških jer sve spomenute okolnosti utječu na razvoj samog proizvoda, ali i na ljudsko iskustvo uz ispijanje kave.
"U tu su analizu uključena i osjetila, odnosno osjetilni doživljaj koji su studenti dokumentirali kroz asocijacije i njihov vizualni prikaz", kazala je Bačun.
Publika će moći glasati za najbolji dizajn
Nakon istraživanja tržišta i dostupnih proizvoda, studenti su napravili nekoliko novih, idejnih rješenja. "Najprikladnije rješenje u odnosu na mogućnosti i tehnologiju izvedbe, ekonomičnost i racionalnu upotrebu resursa, potrebe klijenta i tržišni uspjeh odabire se za razradu i izvedbu u modelu", poručile su mentorice.
Foto: screenshot via grazia.hr
Od 40 radova, mentori su odabrali 20 najboljih koji ulaze u završni krug, a onda će stručni žiri odabrati finaliste. Finalisti će potom dobiti mogućnost predstaviti se javnosti sa svojim inovativnim džezvama na Internet stranici Velike scene, a publika će moći glasati za najbolje u periodu od mjesec dana.
Foto: screenshot via grazia.hr
Kako napominju, ovo nije privi takav projekt da Barcaffe i Atlantic grupa surađuju s mladim dizajnerima i umjetnicima. Kako pišu, Velika Scena je i osnovana kada je njihova sestrinska tvrtka Grand kafa u BiH tražila posebno dizajniranu šalicu kave "koja simbolizira uživanje u Sarajevu, filmskome festivalu i kavi".
Osam najboljih rješenja bilo je izloženo pred publikom i na Internet stranici Velike Scene, a autorima triju najboljih prijedloga uručene su i nagrade.
Više pročitajte i pogledajte ovdje.
izvor: grazia.hr