0

Ako si odlučila vježbati prije ljeta i barem jednom upisala 'vježbe za ravan trbuh' u tražilicu sigurno ti je izbacilo vježbu koja se zove plank ili daska ili zadržaj. Riječ je o vježbi koja se najčešće izvodi na laktovima i služi za jačanje mišića središnjeg dijela tijela, odnosno trupa. 

Ovom vježbom utječe se na cijelo tijelo, a počneš li ju raditi svakodnevno već nakon mjesec dana mogla bi primijetiti promjene na čvrstoći mišića leđa, ruku, stražnjice, nogu i trbuha.

Iako izgleda jako lagano, stvarno nije. Zato ćemo prvo objasniti kako ju pravilno izvesti, a zatim ćemo ti reći što će se sve dogoditi tvome tijelu ako ćeš svaki dan raditi ovu vježbu.



Kako se izvodi ova vježba?


1. Stavi prostirku na pon i legni na trbuh. Savij laktove pod kutom od 90 stupnjeva u visini ramena, pa podigni tijelo oslanjajući se samo podlakticama, te nožnim prstima o tvrdu površinu.

2. Leđa moraju biti što ravnija te svojim oblikom podsjećati na dasku. To se osobito odnosi na donji dio leđa koji bi trebao biti ispružen kao da njime oslanjaš o zid.

3. Napni mišiće trbuha i lagano ga uvuci Nemoj ga opuštati tijekom izvođenja vježbe, no nemoj zaboraviti disati. Udiši polagano i duboko tijekom izvođenja.
4. Noge također moraju biti ravne, napete i skupljene što će još više pojačati pritisak prema srednjem dijelu tijela. Stopala su također skupljena.

5. Guzu stisni i napni i drži je tako tijekom cijelog izvođenja.

Savjet glasi da kreneš s 10 sekundi i povećavaš s vremenom. U početku će ti biti teško, ali s vremenom će tvoje tijelo ojačati. Svakih nekoliko dana možeš početni broj povećavati za 5 ili 10 sekundi. Također, ima puno varijacija na temu koje možeš raditi kad malo ojačaš.



Što se događa s tijelom?


Jača guzu - vježba je koncentrirana na mišiće stražnjice i bedara, pa jamči oblikovanje tijela prema željama, ali i smanjenje celulita s kritičnih točaka.

Smanjuje bol u leđima
- tijekom izvođenja vježbe mišići donjeg dijela kralježnice su iznimno aktivni, kao i oni kod ramena i vrata. Ako često imaš bolove u leđima zbog dugog sjedenja, ova je vježba idealna za tebe.

Osnažuje ruke i noge – ovo je vježba tijekom koje većina težine tijela tijekom izvođenja pada na prste stopala te nadlaktice zbog čega se osnažuje muskulatura ruku i nogu.

Ravan trbuh – ako imaš problema s masnim naslagama na trbuhu ovo je vježba koja ti može pomoći da ih smanjiš.

Ubrzava metabolizam – svakodnevno izvođenje izdržaja pomaže u sagorijevanju kalorija. A ako svaki dan vježbaš samo 10 minuta tvoja će ti probava biti zahvalna.

Poboljšava ravnotežu – budući da moraš biti koncentrirana na svaku mišić u svome tijelu  već nakon par dana primijetit ćeš da se bolje držiš i da si stabilnija.

Smanjuje stres
– iako bilo kakvo vježbanje pomaže u rješavanju stresa, daska utječe pogotovo na živčani sustav i rasteže te opušta mišiće.

Foto: Pinterest/Pixabay/Giphy

I.I.

Pročitajte još:

OMG Zašto ovo nismo znali prije – disanjem smanjite salo na trbuhu

Do ljeta u formi - vježbe koje možeš raditi u svojoj sobi

Za wow liniju – kreativni načini kako jesti puno više voća i povrća



linijavježbaplank

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

Budi u pokretu uz Reebok Print Smooth!

Vježbanje i održavanje forme lakše je uz najnoviji model Reebok Print Smooth tenisica za trčanje!

Više od 120 fitness, pilates i aerobic instruktora u Hrvatskoj isprobalo je ove tenisice i dalo im ocjenu 4,50. Udobnosti daju ocjenu 4,85, a kvaliteti je dodijeljena prosječna ocjena 4,40. Fleksibilnost tenisice zaslužila je fantastičnu ocjenu 4,58, a preporučuje ih čak 93% ispitanika.

35.477
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!