0

Bez obzira patiš li od anksioznosti, napadaja panike ili depresije, borba s održavanjem mentalnog zdravlja svakodnevna je borba.

Pokušaj smanjenja razine stresa sam po sebi može biti težak izazov, pogotovo kada proizlazi iz naše uobičajene dnevne rutine. Često nismo ni svjesni da male dnevne navike mogu biti okosnica lošeg raspoloženja, ali i puno ozbiljnijih problema poput ugrožavanja mentalnog zdravlja. U nastavku ti donosimo nekoliko takvih navika koje su zajedničke svima nama, a nije ih toliko teško niti promijeniti samo ako ih postanemo svjesni. Također, ni pomoć bližnjih ili psihologa neće biti na odmet ukoliko se s nekim problemima jednostavno ne možemo sami suočiti i stati im na kraj.


1. Konzumacija previše kofeina
Bilo da se radi o jutarnjoj kavi ili opuštajućoj šalici čaja prije spavanja, mnogi od nas oslanjaju se na kofein kao dnevno 'gorivo'. Međutim, možda je vrijeme za smanjenje kofeina. Znanstvene studije pokazale su povezanost prekomjernog unosa kofeina s depresijom, lošim raspoloženjem i tjeskobom. Pokušaj jednu šalicu dnevno zamijeniti alternativom bez kofeina. Tvoja razina energije vjerojatno će i dalje imati koristi zbog placebo učinka, ali učinit ćeš svom mentalnom zdravlju veliku uslugu.


2. Izbjegavanje tjelovježbe

Tjelesna aktivnost može imati velik učinak na naše raspoloženje. Istraživanje je sugeriralo da bi redovito vježbanje moglo čak olakšati simptome depresije i tjeskobe. Počni malim koracima. Odvoji 20 minuta dnevno za brzu šetnju i iznenadit ćeš se kako će se brzo popraviti tvoje raspoloženje. A kasnije, tko zna, možda ti se svidi pa se odlučiš na intenzivnije treninge.


via GIPHY


3. Učestalo skrolanje po društvenim mrežama

Uspoređivanje s drugima na društvenim mrežama može nas odvesti u nepotrebna promišljanja. Lako je upasti u zamku vjerujući da svi tvoji školski kolege žive izvanrednim životima, ali pogodi što? To nije tako. Svakako, možda ona cura iz 2.c posjećuje sve najcool lokacije u gradu i ide u shopping svaki drugi dan, ali samo se sjeti da su objave na društvenim mrežama samo ono najbolje iz tuđih života. Gotovo nitko ne objavljuje one manje cool i teške trenutke. Zar ne?


via GIPHY


4. Previše ugljikohidrata
Jednostavni ugljikohidrati poput slatke, prerađene hrane brzo se razgrađuju, pružajući tijelu brz izvor energije. Redovito jedenje ove vrste hrane može rezultirati promjenama raspoloženja uzrokovanim nakupljanjem šećera u krvi. Umjesto toga, pokušaj jesti složenije ugljikohidrate poput kruha od cjelovitih žitarica i mahunarki.


5. Boravak u zatvorenom prostoru
Neizlaganje prirodnom dnevnom svjetlu može naštetiti našem mentalnom zdravlju. Osim prirodnog smirujućeg učinka koji priroda ima na naš um, dokazano je da vitamin D koji se proizvodi samo kada je tijelo izloženo sunčevoj svjetlosti štiti od depresije.


6. 'Zatrpavanje' zadacima


Naravno, moramo obavljati svoje obveze, no pauza od dnevnih zadataka ključna je za očuvanje mentalnog zdravlja. Uzmi pauzu, nazovi prijateljicu, prošetajte se po gradu ili parkom. Bolje raspoloženje je zagarantirano.


via GIPHY


Pogledaj još:

Koji su znakovi anksioznosti? Ima ih 8! Neki se čine bezazleni, ali trebali bi obratiti pažnju na njih

Mitovi o depresiji: Većina ljudi misli da je ovih 9 stvari o depresiji istina – ali nikako nije!

Kako možeš pomoći prijatelju koji se bori s depresijom ili tjeskobom? Ima 6 pravih načina


mentalno zdravljeanksioznostdepresijanavike

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.476
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!