0

PMS ili predmenstrualni sindrom jedan je od razloga zašto ponekad stvarno nije lako biti žena. I dok mnogi dečki uopće ne shvaćaju u čemu je fora, mnoge cure 7-10 dana prije svake menge imaju pravi kaos u glavi i tijelu.

Psihičke i fizičke tegobe ponekad su lakše, ponekad neizdržive, a prema istraživanjima postoji čak pet tipova pms-a. Godine 1980. Dr. Guy Abraham pojednostavio je pristup ublažavanju PMS simptoma i podijelio ih na 5 tipova.

PMS tip A (anksiozni tip) – ovaj tip karakteriziraju promijene raspoloženja.  To može biti anksioznost,  nagle promjene raspoloženja iz razdraganosti i sreće u depresiju, plačljivost, nervoza, paranoja i slično. Ako imaš ovaj tip, loše reagiraš na stresne situacije, tih si dana nervozna i osjećaš se preopterećeno.  Ovaj tip ima najveći postotak žena, njih čak 80 posto.

PMS tip C (tip koji žudi za stvarima)
– ovaj tip nekoliko dana prije početka menstruacije karakterizira neodoljiva potreba za slatkišima, a uglavnom je na prvom mjestu čokolada. Cure s ovim tipom često pate od glavobolja, lošeg raspoloženja, umora i nervoze i ovaj tip pms-a ima 50 posto žena.

PMS tip D (depresivan tip) - ovaj tip obuhvaća sve one žene koje u periodu pred menstruaciju pate od depresije, lošeg raspoloženja, nesanice, zaboravnosti, zbunjenosti.

PMS tip H (tip koji zadržava vodu) – ovo  je skup simptoma koji nastaju zbog zadržavanja vode u organizmu, a to su debljanje pred menstruaciju, otečenost, napuhnut trbuh, bolne i otečene grudi.

PMS tip P (tip kojeg sve boli) 
-on obuhvaća žene koje u periodu pred menstruaciju pate od raznih bolova, a najčešće su oni u trbuhu, migrena, bolova u donjem dijelu leđa , zglobovima.

Naravno, simptomi se preklapaju i ponekad je teško odrediti tip. Važno je samo naučiti sama sebi olakšati te teške dane u mjesecu.


Kako si olakšati pms?

1. Odmaraj – tih dana probaj što više odmarati i raditi ono što te smiruje. Pogledaj film, seriju, čitaj knjigu, lakiraj nokte...

2. Diši – svađanje s drugima bez razloga karakteristično je za ovaj period. Makni se od ljudi, a ako dođe do svađe duboko udahni jer si možda ipak ti ta koja je krivo reagirala. Okrivit ćemo pms!

3. Vježbaj – ako se ispucaš manje su šanse da ćeš imati vremena/volje za bediranje ili svađanje

4. Jedi namirnice koje pomažu
: đumbir, ananas, banane, naranča, sjemenke. Izbjegavaj čips i junk food.

5. Naspavaj se
– dobar san uvijek pomaže. Prije spavanja odradi jogu i garantiramo da će ti biti bolje.

Foto: Unsplash

I.I.

Pročitajte još:

Problem mnogih cura - prištići na grudima i kako ih se riješiti

Pomogni i ti njemu: Zašto moraš pričati s dečkom o mengi i PMS-u

Zašto nas bole grudi prije i za vrijeme menge?



pmsmenga

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

36.018
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!