0

Jedan od znakova depresije je da ti je teško ujutro ustati iz kreveta i da nemaš volje započeti dan. Najradije bi ostali u krevetu cijeli dan, ali pošto to nije opcija, ovo je 5 malih sitnica koje možeš uvesti u svoj život, a koje će pomoći.

Prolaziti kroz teška razdoblja je nešto što je sastavni dio života i nešto s čime se svi kad tad susretnu. Kod nekih je to samo razdoblje jer im se dogodilo nešto tužno i loše, a kod drugih situacija može biti malo ozbiljnija i ukazivati na depresiju. Kada su ti jutra onaj dio dana od kojeg strepiš jer nemaš volje ustati iz kreveta i najradije bi samo zamračila sobu i da te svi puste na miru, postoje neke sitnice koje ti mogu pomoći prebroditi takva jutra.  Nema rješenja ili lijeka koji će odmah učiniti da se osjećaš bolje, ali usvajanjem ovakvih malih navika, možeš si samo pomoći.

1.Popravi raspored spavanja
Imati raspored spavanja kojeg ćeš se držati je itekako od koristi. Odredi kada ćeš otprilike ići spavati svaku večer, a kada se ustajati i drži se tog rasporeda najbolje što možeš. Izbjegni prije spavanja skrolanje po društvenim mrežama, gledanje TV-a ili surfanje na laptopu. Radije vrijeme prije samog spavanja iskoristi da se opustiš, tijelo i um. U tome ti primjerice može pomoći vođenje dnevnika gdje ćeš zapisati sve što te muči. Ljudi koji imaju raspored spavanja kojeg se drže imaju manje glavobolja, više energije i bolju koncentraciju.



2.Odmah kreni s pozitivnim mislima
Teško je razmišljati o nečem pozitivnom ujutro ako se odmah osjećaš loše i potpuno 'prazno', ali tvoj um je izuzetno moćan. Može ti pomoći da u lijepi okvir za slike kraj kreveta staviš neki svoj omiljeni pozitivni ili motivacijski citat kojeg ćeš vidjeti odmah ujutro ili da samu sebe podsjetiš odmah na nešto lijepo što te očekuje taj dan – pa makar to bila i sitnica poput palačinki za doručak ili šetnje sa psom.

3.Vježbanje i razgibavanja za dobro jutro
Kretanje podiže raspoloženje jer se povećava nivo serotonina u tvom tijelu, hormona zaslužnog za osjećaj sreće. Iako ti se ne da, natjeraj se da ustaneš i da napraviš 5-minutno razgibavanje. Idealno bi bilo kada bi ti se dalo odraditi kratko vježbanje, otići u teretanu ujutro ili prošetati po kvartu. Bilo kakvo kretanje je dobro!



4.Pripazi na prehranu
S time kako se osjećamo ujutro povezano je i što jedemo. Ako se hraniš nezdravo i jedeš više čokolada i bombona nego voća i povrća, to će utjecati i na tvoje raspoloženje. Istraživanja su povezala nezdrave prehrambene navike s pojavom depresije i tjeskobe. Pokušaj malo po malo svoju prehranu učiniti što boljom. Ne moraš odjednom, ali kreni malim koracima. Smanji naručivanje pizze, odlaske u fast food i čokolade i grickalice uz film. Promjene se ne događaju preko noći.



5.Briga i njega
Budi sama svoja princeza i ugodi si na bilo koji način – od toga da odeš na manikuru u salon do stavljanja maske na lice i izležavanja u kadi punoj pjene. Razmazi se njegom i pridaj pažnju svom tijelu, kosi, noktima... Osjećat ćeš se bolje i izgledati bolje, a to znači i manje negativnih misli.

Pogledajte još:

Kako izračunati kada je idealno vrijeme da ideš spavati? Uopće nije teško - ovo uzmi u obzir

Suptilni znakovi depresije: Ovih 9 nećeš primijetiti ili doživjeti ozbiljno, ali su znak za uzbunu

Kako pronaći motivaciju i zavoljeti vježbanje? Ovih 7 savjeta će ti u tome pomoći

buđenjejutrotjeskobateško ustati iz kreveta

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.889
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!