1

Koliko ste puta čuli da je metabolizam 'majka svake linije'? Dobro, ne baš tim riječima, ali sigurno znate da neke osobe mogu pojesti ogromnu količinu hrane i ostati štapićastog oblika, a druge osobe pogledaju sladoled i dobiju dvije kile.

Na taj jako bitan metabolizam ne utječe samo hrana koju jedete ili ne jedete već i neke druge stvari kao što su svakodnevne navike o kojima uopće ne razmišljate, a mogu doprinijeti gomilanju kilograma, usporavanju razgradnje kalorija i sličnih zdravstvenih opasnosti.

Držite se sljedećih savjeta kako bi vam metabolizam uvijek radio u ‘petoj brzini’!

1. Jedite hranu s ‘karakterom’!

Ako ti je nešto preblago ili prebljutavo – dodaj začina, posebice onih koji će zaljutiti tvoju hranu. Najnovije istraživanje objavljeno u časopisu ‘Appetite’ pokazalo je da su ljudi koji su dodavali ljute papričice u večeru redovito jeli do 30% manje i brže se osjećali sitima od osoba koje to nisu učinile.

Čili papričice sadrže kapsaicin, koji može ubrzati metabolizam kontrolirajući otpuštanje hormona koji utječu na regulaciju apetita, ali i može povećati razinu hormona stresa koji smanjuju potrebu za jelom.

2. Izbjegavajte dugotrajno sjedenje (za kompjuterom, tv-om i sl.)

Znamo da je to skoro pa nemoguće uz školu, ali sreća u nesreći je ta što u školi nakon svakih 45 minuta ipak ustanete, odete na odmor i na taj način protegnete svoje tijelo. Izbjegavaj ipak istu ‘aktivnost’ kod kuće, kad god to možeš. Sa svakim satom koji provedete sjedeći povećava se šansa od debljanja, a razlog tome krije se u činjenici da mišići ne trebaju puno raditi, pa se razgrađuje manje masti. Isto tako, produljeno sjedenje može dovesti do slabe osjetljivosti na inzulin.
3. Perite namirnice prije jela!

Prije nego što zagrizete tu sočnu jabuku, razmislite jeste li je dovoljno dobro oprali prije toga?! Jedno istraživanje iz 2012. godine koje se bavilo onečišćivačima iz okoliša, dokazalo je povezanost pesticida (koji se redovito koriste pri uzgoju voća i povrća) s pretilošću i metaboličkim sindromom.

Istražitelji su u kontroliranim laboratorijskim uvjetima otkrili da se ti onečišćivači kriju u masnom tkivu gdje mogu uzrokovati upalne procese i utjecati na metabolizam. Kupujte organsku hranu kad god možete i uvijek odstranite oštećene dijelove, te dobro operite namirnice pod vodom iz pipe.

4. Uvijek, ali baš UVIJEK perite ruke!

Istraživači Pennington biomedicinskog istraživačkog centra na Sveučilištu u Louisiani otkrili su povezanost između uobičajenog virusa dišnog sustava nazvanog adenovirus-36 i pretilosti, jer virus pretvara matične stanice u masne.

Kako biste izbjegli rizik od ove strašne infekcije, radite ono što su vas roditelji uvijek učili i redovito perite ruke, što je nešto što, prema istraživanjima, ispravno čini tek 5% ljudi.

L.B./izvor: Magazin
foto: sxc.hu

metabolizamzdravljekilograminavike

Komentari

05.10.2014.

Pogledaj blog i sve će ti bit jasno: candymakeupgirl.blogspot.com ;)

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

36.005
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!