2

Nekada se spavanje čini kao nemoguća misija uz sav stres koji utječe na naš mozak.

U takvim situacijama se počnemo nervirati oko toga što ne možemo zaspati što je još gore te se to sve pretvara u začarani krug nenaspavanosti i podočnjaka.

Dosta toga nas može držati budnima, a da tog čak nismo ni svjesni. Znamo da ne bi trebali piti kavu navečer, ali jeste znali da i obilna večera prije spavanja može biti razlog zašto ne možemo spavati?

Vrijeme je da otkriješ koje navike moraš usvojiti kako bi lakše mogla zaspati:

Napravi toplu kupku
Povišena temperatura može nas učiniti pospanima, a kada se kupamo u kupki tada se temperatura tijela diže. No, temperatura se i drastično smanjuje kada izađemo iz kade što dokazano opušta tijelo te se osjećamo prilično pospanima.




Odredi vrijeme odlaska u krevet i drži ga se!

Navike mogu biti čudo, a ljudi se mogu naviknuti na svašta. Možda imaš osjećaj da neće biti štete ako ostaneš budna do tri ujutro kako bi pogledala još jednu epizodu Teen Wolfa, ali naš unutarnji sat pokazat će u čemu je problem. Ako se budimo i idemo leći u isto vrijeme tada se naše tijelo umara kada to vrijeme dođe. U slučaju da imamo običaj odlaska u krevet oko ponoći tada nećemo dobro podnijeti lijeganje u dva ujutro. Kako bi lakše zaspali treba se držati rasporeda.




Isključi mobitel, laptop, tv...
Gašenje svjetla (u ovom slučaju ekrana) pomaže proizvodnji melatonina, hormona koji nam pomaže u spavanju. Kada uronimo naše lice u ekran mobitela ili laptopa prije spavanja, plavo svjetlo koje dopire s ekrana zbunjuje naš mozak koji misli da je još uvijek dan te nas drži budnima. Prije odlaska u krevet radije pročitaj knjigu nego postove na fejsu. Ako baš moraš provjeriti mobitel dok si u krevetu tada barem smanji osvijetljenost ekrana.




Ne pij kavu poslijepodne

Kofein može ostati u tijelu do 10 sati te nas može držati budnima jer je stimulans. Tko ima problema sa spavanjem trebao bi izbjegavati kavu barem nekoliko sati prije odlaska u krevet.




Nemoj jesti obilno prije spavanja
Kada jedemo puno prije samog odlaska u krevet tada radimo protiv samih sebe. Pun stomak može uzrokovati probavne smetnje, proljev i napuhanost- a to sve nas može držati budnima. Preporučljivo je jesti nekoliko sati prije spavanja jer će želudac tada imati vremena za preradu hrane.




Sakrij sat!
Stalno gledanje na sat može nas učiniti nervoznima te ćemo teže zaspati. Učini uslugu samoj sebi i sakrij sat daleko od pogleda (primjerice u ladicu) kako ne bi došla u napast pogledati koliko je sati.




Pij čaj od kamilice
Čaj od kamilice je prirodni lijek koji se koristi u slučajevima kada ne možemo zaspati i to već stoljećima. Kada popijemo jednu šalicu kamilice tada se u tijelu povećava proizvodnja glicina koji ima djelovanje blagog sedativa.




Pomozi si disanjem

Disanje nam može pomoći zaspati, a postoji i trik za to. Ova fora zove se `4-7-8 tehnika` i izmislila ju je liječnica Michelle Gordon. Gordon vjeruje da ova tehnika pomaže pri odlasku na spavanje jer čisti um i preokupirajuće misli koje nas drže budnima. Sve što treba napraviti je dodirnuti jezikom mjesto iza prednjih zubi i slijediti sljedeće korake. Prvo treba disati kroz nos četiri sekunde, zatim zadržati dah sedam sekundi i onda ispuhati zrak radeći zvukove tijekom osam sekundi. Ovo treba ponoviti tri puta, a ova vježba dovodi više kisika u živčani sustav što znači da ova tehnika može djelovati smirujuće u stresnim situacijama.




zaspatinavikespavanje

Komentari

04.02.2016.

Iili jednostavno upisi matematicku gimnaziju i zaspat ces cim vidis krevet.

halfbloodprince

halfbloodprince

04.02.2016.

hhahahaha #relatable

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.889
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!