0

Loših navika se teško riješiti, bilo da grizeš nokte, teško ti se pokrenuti da kreneš raditi nešto korisno, pucketaš žvakaćom... Isto tako postoje i loše navike u prehrani, a neku od ovih sigurno i ti imaš.

Bilo da želiš izgubiti koji kilogram do ljeta ili se samo hraniti zdravije, pravilna prehrana je bitna. Teško je držati se nekih ekstremnih mjera u prehrani, ali ako samo nekoliko stvari promijeniš, nakon nekog vremena uočit ćeš pozitivne promjene na sebi. Osim što ćeš se osjećati bolje, imat ćeš i više energije tijekom dana. Ovo su neke od loših navika u prehrani koje svi imamo, a imamo i rješenja za svaku od njih kako je se najlakše riješiti.

1. Preskačeš doručak
Tko ima vremena za doručak kada u 8 trebaš biti u školu, a prije polaska se trebaš spremiti, završiti zadaću i onda ti još i netko uleti u kupaonicu baš kada trebaš oprati zube. U tren oka se spremiš, izletiš iz kuće, a prije nego i shvatiš već je vrijeme za ručak, a tebi je želudac još uvijek prazan. Ili si taman na novoj 'dijeti' i pokušavaš jesti čim manje pa preskočiš doručak. Zvuči poznato? Doručak je najvažniji obrok u danu i nikako ga nije dobro preskakati ni iz kojeg razloga. Pod doručak se ne podrazumijeva kava i krafna, već pravi doručak koji će ti dati snage i energije za dan.
Kako to popraviti?
Nitko se ne želi ustati ujutro puno ranije i pripremati si doručak, zato je dobro rješenje da si večer prije spremiš nešto. Možeš si složiti zobene pahuljice s jogurtom i voćem, napraviti par palačinki i prekriti ih aluminijskom folijom, a ako se mama ili tata ustaju ujutro prije tebe i imaju nešto viška vremena, možeš ih zamoliti da ti pripreme nešto za doručak.

via GIPHY


2. Imaš uvijek oko sebe slatkiše
Teško je odoljeti nečemu kada ti je stalno pred očima. Vjerojatnije je da ćeš posegnuti za keksima, čokoladom, kolačima, grickalicama, Nutellom ili nečim sličnim ako su ti cijelo vrijeme negdje gdje ih vidiš. Lijepo je znati da imaš doma zalihu slatkiša za 'krizne situacije', ali koliko ti se to činilo dobro, toliko je zapravo loše.

Kako to popraviti?
Dogovori se s roditeljima da ne kupuju toliko slatkiša, sigurno će i njima biti drago to čuti. Ako i imaš nekoliko takvih stvari za prigristi, stavi ih u ormarić na najgornju policu iza svega ostalog – daleko od očiju, daleko od srca. Ako već moraš nešto grickati dok učiš ili čitaš lektiru, čokoladu zamijeni orašastim plodovima ili narezanom mrkvom. Nije toliko fino kao čokolada, ali nije ni toliko loše.

via GIPHY


3. Jedeš bez razmišljanja
Kada upališ novu epizodu omiljene serije i uzmeš vrećicu čipsa, do polovice epizode skužiš da je vrećica prazna. Situacija koja nam je svima dobro poznata. Kada uhvati jaka glad, svima nam se čini da bi mogli pojesti slona. Tada obično na tanjur natrpamo sve i svašta, porciju koja je toliko velika da bi nam inače bila prevelika. Uz to, dok se jede, malo tko danas sjedi za stolom i jede, već svi radimo nešto deseto – gledamo seriju, dopkamo se s frendicom i ni ne razmišljamo koliko smo pojeli. Tu je problem. Postoji i istraživanje koje pokazuje da što veći tanjur uzmeš, to ćeš više pojesti bez da to i shvatiš, pogotovo zato što dok jedeš razmišljaš o tko zna čemu.

Kako to popraviti?

Kada dođeš iz škole i ideš jesti, koliko god da ti se čini da si gladna, nemoj uzimati najveći tanjur ili najveću zdjelicu. Umjesto toga, uzmi manju posudu u koju će onda logično stati i manje hrane, a samim time ćeš onda i manje pojesti. Naravno, ne preporučuje se da ideš u ekstreme i uzimaš par zalogaja hrane.

via GIPHY


4. Jedeš prebrzo
Postoji hrpa razloga zašto nekada jedeš brzo – kada preskočiš doručak pa u vrijeme ručka napokon staviš ruke na neku konkretnu hranu pojest ćeš je u sekundi, a nekada je tu i problem nedostatka vremena pa pokušavaš što prije pojesti. No, koji god bio slučaj kod tebe, brzo jedenje je samo još jedna loša navika koje se trebaš čim prije riješiti. Mozak i trbuh nisu u potpunosti usklađeni. Tako mozak tek nakon 15-20 minuta nakon što se najedeš 'javi' želucu da je dosta. Kada pojedeš obrok u 10 minuta, nećeš se osjećati puno i pojest ćeš puno veću količinu hrane nego što ti je stvarno i potrebno.

Kako to popraviti?
Uspori, čak i kada ti se čini da nećeš imati vremena. U miru požvači hranu. Trik koji ti može pomoći je da između svakog zalogaja koji staviš u usta, pribor za jelo odložiš na stol. Između zalogaja možeš uvijek i popiti gutljaj vode, osim što ćeš se usporiti, tekućina će te dodatno zasititi.

via GIPHY


5. Ne jedeš dovoljno tijekom dana
O ovome ne treba puno pričati. Ne jesti dovoljno, namjerno ili slučajno, nije zdravo ni preporučljivo, čak ni onda kada želiš izgubiti koji kilogram. Osjećat ćeš se umornije, usporit će ti se metabolizam, sljedeći dan ćeš se prejesti, tijelo će ti biti iziritirano, nećeš moći dobro spavati, a tu su i promjene raspoloženja – jer tko može biti dobro raspoložen kada je gladan.

Kako to popraviti?
Pokušaj se držati pravila – 3 obroka u danu. Iako se zapravo preporučuje više manjih porcija tijekom dana, doručak, ručak i večera su glavni. Ne treba svaki obrok od tih biti gozba. Kako se dan približava kraju, tako bi se i porcije trebale smanjivati. Čak i kada ti se čini da nećeš imati vremena pojesti sva ova tri obroka, potrudi se da jedeš što manje slatkiša i junk fooda.

via GIPHY



Foto: Pexels/ Giphy

M.T.

Pogledajte još:

Plan prehrane – kad bi trebala jesti doručak, ručak, a kad večeru?

Zdrava prehrana – evo kako bi trebali izgledati tvoji obroci ako želiš paziti što jedeš

Jede ti se junk food, ali želiš paziti na prehranu – nezdrava klopa koju smiješ jesti

prehranaobrokzdravološa navika

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

36.018
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!