0

Od davnih vremena med je korišten i kao hrana i lijek. Bogat je blagotvornim biljnim spojevima i nudi nekoliko zdravstvenih prednosti.

Med je slatka, gusta tekućina koju su stvorile pčele. Pčele skupljaju šećerom bogat nektar iz cvijeća, a jednom kad su unutar košnice, one nebrojeno puno puta  konzumiraju, probavljaju i, na usta, izbacuju van taj nektar. Krajnji proizvod tog postupka je med, tekućina koja služi kao pohranjena hrana za pčele. Miris, boja i okus ovise o vrsti cvijeća koje su pčele posjetile. Nutricionistički, 1 žlica meda (21 grama) sadrži 64 kalorije i 17 grama šećera, uključujući fruktozu, glukozu, maltozu i saharozu. Ne sadrži gotovo ništa vlakana, masti ili proteina, a sadrži brojne antioksidanse.

via GIPHY


Med ima mnoge dobrobiti, a ovo su neke od njih:

1. Jača imunitet i izdržljivost
Med se brzo i lako probavlja. Iz tog razloga je savršen izvor energije, tako da ga možeš konzumirati prije treninga kako bi dobila onaj potreban boost energije i odradila trening ekstra dobro. Za razliku od šećera, sadrži i proteine koji izgrađuju mišiće. Osim toga, med ubrzava oporavak i sprječava rizik od upala te gradi imunitet. Ima antioksidativna i antibakterijska svojstva koja mogu pomoći u poboljšanju rada probavnog sustava i pomoći u tome da ostaneš zdrava i boriš se protiv bolesti. Prije doručka je zdravo popiti šalicu tople vode u koju prije toga dodaš žlicu meda i iscijediš pola limuna. Uzdravlje!

via GIPHY


2. Saveznik je u mršavljenju
Med sadrži šećer, ali za razliku od rafiniranog, bijelog šećera, on sadrži dobru količinu vitamina i minerala koji su korisni za cjelokupno zdravlje. Med je mješavina fruktoze i glukoze, slađi je od šećera, a kad je riječ o kalorijama – ima ih približno jednako kao i šećer. Međutim, bijeli šećer sadrži prazne kalorije i ne sadrži nikakve prednosti kad je u pitanju tvoje zdravlje. Med sadrži viši postotak fruktoze od šećera i to rezultira niskim glikemijskim indeksom, što znači da se razina šećera u krvi podiže sporije. Zbog toga se smanjuje želja za slatkišima i brzom hranom. Dnevna konzumacija meda pomaže u kontroli težine.

via GIPHY


3. Omogućava lakši i bolji san
Ako si bezvoljna i loše spavaš, med ti može pomoći i u tom slučaju. Toplo mlijeko sa žlicom meda provjerena je formula. Mlijeko sadrži kalcij i bjelančevine koji na tijelo imaju umirujuće djelovanje. Kalcij pridonosi opuštanju muskulature i živaca. Još ako dodaš bademe i cimet u tu mješavinu, potaknut ćeš proizvodnju melatonina, hormona za spavanje.

4. Pomaže u borbi protiv žgaravice

Ako patiš od čestih žgaravica med je odličan saveznik u borbi protiv kiseline. Žgaravica je uzrokovana slobodnim radikalima koji oštećuju stanice probavnog sustava, a s obzirom na to da je med bogat antioksidanskima i veže na sebe slobodne radikale, on može spriječiti nastanak oštećenja uklanjanjem tih radikala. Smanjuje upalu jednjaka, štiti sluznicu jednjaka stvaranjem zaštitnog sloja te na taj način pridonosi dugotrajnom olakšanju.

via GIPHY


5. Smiruje mamurluk
Popila si par pića previše i sad glavobolja ne popušta. U borbi protiv mamurluka pomoći će ti upravo med. Med je nježan prema tvom želucu i sadrži fruktozu koja ubrzava oksidaciju alkohola iz jetre. Ako pomiješaš malo meda s jogurtom i sokom od naranče, bit će ti sigurno bolje. U kombinaciji s đumbirom i bananama također čini čuda.

Foto: Giphy/Freepik

M.S.K.

Pogledaj još:

Super hrana za ljepotu - ovo je sedam namirnica od kojih ćeš izgledati ljepše i privlačnije

10 fat burning namirnica - hrana koju bi trebalo jesti što češće

Što hrana koju jedeš nakon izlaska govori o tebi?

medhranazdravljeantioksidansimamurlukžgaravicasanmršavljenjetijelo

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.889
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!