0

Anksioznost se definira kao vrsta poremećaja koja se pojavljuje zbog raznoraznih psiholoških čimbenika i faktora. Nije definirano točno vrijeme kada se ona može pojaviti jer ovisi o raznim situacijama u životu koje uopće i pokreću da se anksiozan poremećaj 'aktivira'.

Nikoga ne bi trebalo plašiti što stručnjaci anksioznost definiraju kao vrstu poremećaja. To je kategorizacija prema stručnom rječniku te struke, ali se radi o bolesti koja zahtjeva puno vremena, rada i pažnje da se otkloni. Mnogi se srame ako primijete neke od prvih znakova anksioznosti, no to nikako ne bi trebala biti sramota! Prije svega je najvažnije obratiti se nekome, kao što su roditelji, profesori u školi, kako bi oni nadalje znali uputiti vas na pravi put. S obzirom na trenutnu situaciju s pandemijom korona virusa koja traje više od godine dana, anksioznost je u sve više slučajeva česta pojava te se s njom bori puno mladih zbog manjka socijalizacije, a da ni sami nisu svjesni o čemu se točno radi. Kako bi na vrijeme prepoznali o čem se radi i obratili se nekom starijem i iskusnijem, provjerite naš popis znakova ponašanja koji upućuju da se radi o anksioznosti.



1.Jako teško se koncentriraš, bez obzira na to koliko se trudiš
Jedan od znakova je to da jako se teško koncentriraš kada pišeš zadaću ili učiš i to te frustrira. U online svijetu u kojem trenutno živimo je sve teže i teže održati konstantnu koncentraciju. Nevezano samo za školu, nego i za neke skroz random situacije sa kojima se susrećemo svaki dan, ali je škola najbitniji primjer jer loša koncentracija za sve školske obaveze, rezultira lošim ocjenama.

2.Često osjećaš neugodnu bol i grč u želucu
Osjećaj grča u želucu je definitivno najgori osjećaj na svijetu! Misliš kao da ti je netko stavio težak kamen na želudac kojeg se ne možeš riješiti, a zapravo se radi o nervozi koja uzrokuje tu težinu, a s vremenom i bol. Za sve je uzrok nervoza zbog konstantnog iščekivanja da će se nešto loše dogoditi.



3.Svaku noć imaš noćne more i jako si umorna

Loši snovi i noćne more su često, ako ne i uvijek, povezane s našim razmišljanjem preko dana. Tako da je u ovom slučaju anksioznost preko dana prevlada i po noći u obliku noćnih mora i loših snova. To može biti problem jer se drugi dan osjećamo umorno i nenaspavano zbog prevelike napetosti u snu kada bi se zapravo trebali opustiti i odmoriti od svega.

4.Izbjegavaš ljude, situacije i druženja
Introvertnost je jedan od najočitijih simptoma – radi se o situacijama kada bi i mogla otići na kavu, sleepover ili u šetnju s prijateljima, ali ti svejedno odlučiš ipak ostati kod kuće, zamotan u krevetu jer nemaš snage za socijalizaciju s drugim ljudima.

5.Stalno si u strahu i imaš predosjećaj da će se nešto loše dogoditi
Konstantan strah i nervoza mogu imati loše posljedice, a jednu od njih smo naveli – bol i grč u želucu. Do toga dovodi konstantno overthinkanje i razmišljanje unaprijed o situacijama za koje nismo ni sigurni hoće li se dogoditi.



6.Nemaš strpljenja ni za koga
Strpljenje se često pripisuje osobnom karakteru i razmišljanju svakog pojedinca, ali kada je anksioznost u pitanju, strpljenje nestaje postepeno. Može doći do te mjere da ne vidimo način kako npr. pričekati nekoga da dovrši svoju misao i ono što želi reći, bez da u međuvremenu izgubimo živce i strpljenje.

7.Osjećaš naglo lupanje srca
Naglo i iznenadno lupanje srca nije samo znak anksioznosti, već može biti povezano i sa mnogo drugih stvari. No, definitivno se povezuje i s njom jer stres i nervoza koja je prisutna potiču adrenalin i ubrzani rad te lupanje srca.



8.Konstantno iščekivanje nečega te izluđuje
Konstantno iščekivanje i strpljenje su povezani – dovodimo se u situaciju da iščekujemo nešto što se možda uopće neće dogoditi, ali smo si mi tako postavili stvari na psihičkoj razini. Zatim nas to iščekivanje počinje izluđivati što dovodi do manjka strpljenja i dodatnog stresa koje si stvaramo.

Svi navedeni znakovi s popisa mogu upućivati na anksioznost ili neku drugu bolest koja se temelji na psihi. Nijedna od tih bolesti nije bezazlena ili sramota, već se radi o ozbiljnom problemu gdje trebaju intervenirati odrasli i stručnjaci – zato nemojte čekati i misliti kako će to samo od sebe proći. Obratite se nekome u koga imate povjerenja kako bi vam pomogao s daljnjim koracima u suzbijanju bilo kakvih problema koji se temelje na psihi.

Pogledajte još:

Sve što trebaš znati o napadajima panike: Kako ih prepoznati, što su najčešći uzroci i kako ih spriječiti

Kako se nositi s osjećajem samoće? Kada ti se čini kao da nemaš nikoga i nikoga nije briga za tebe

Osjećaš se tjeskobno i loše od jutra i jedva se natjeraš ustati iz kreveta? 5 malih stvari koje će ti pomoći

anksioznostznakovitjeskobamentalno zdravlje

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.850
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!