0

Od kad se pojavio koronavirus, mnogima se promijenio način života i počeli su više vremena nego inače provoditi kod kuće. Sada se ta situacija malo popravila, ali još uvijek ni blizu normalnog života na kakav smo navikli.

Od prelaska na online nastavu do gašenja noćnog života i izlazaka, zbog korone više vremena provodimo kod kuće nego ikada prije. Manje se vidimo s ljudima i manje izlazimo zbog čega se vrlo lako može pojaviti osjećaj usamljenosti. Pogotovo je to izraženo kod mladih ljudi koji su navikli stalno negdje ići i biti s društvom. Osim toga, velika društvena događanja koja su bitni događaji u životu poput norijada i maturalnih večeri su otkazana. Osjećati se nekada usamljeno i negativno nije nešto u čemu je bilo tko sam. Profesionalni savjetnik i jedan od voditelja online servisa koji nudi terapije, Prairie Conlon, ispričao je za hellogiggles.com kako se nositi s osjećajem usamljenosti i pokušati ga umanjiti. Ima nekoliko savjeta.



1.Stvori dnevnu rutinu
Kada imaš dnevnu rutinu koje se držiš neko vrijeme, to će ti dati osjećaj kao da imaš sve pod kontrolom. Ovo je dobar način kako se osjećati kao da je sve normalno kada se nađeš u situaciji da ti se život naglo promijenio. Bilo da se radi o prelasku na online nastavu ili nekom drugom događaju u tvom životu, stvaranje dnevne rutine koje ćeš se držati je bitno. Isprva možda neće biti toliko jednostavno, ali budi ustrajna. Usamljenost može vrlo lako dovesti i do depresije. Odjednom ti se neće dati raditi ni najjednostavnije sitnice poput slaganja kreveta ili kuhanja kave ujutro. Zato je važno držati se rutine i fokusirati se na obavljanje malih dnevnih zadataka. Osjećat ćeš se ispunjenije iako se radi o malim uspjesima. Uz to, doktori tvrde da je rutina dobra i kako bismo bili svjesniji svojih emocija.



2.Provodi vrijeme s kućnim ljubimcem
Kakvog god kućnog ljubimca imali, od psa preko hrčka do ovce, bilo kakav je pravi izvor sreće. Osim što imaš nekoga s kime ćeš se moći maziti i grliti ga do mile volje, kućni ljubimac može pomoći i ranije spomenutom dnevnom rutinom. Životinje ovise o nama, moramo ih hraniti, četkati, šetati, čistiti im wc..., a umjesto da to rade tvoji roditelji, preuzmi ti brigu na kućnog ljubimca.

3.Dogovori se za druženja – i ne otkazuj ih

Nemoj uvijek čekati da se tebi netko javi. Pošalji poruku frendici ili bilo kome i predloži druženje, bilo što, može odlazak na kavu, šetnju ili igranje društvenih igara kod tebe doma. Čak i druženje i tračanje preko video poziva može biti oblik druženja koji će ti pomoći da osjećaš bolje. Barem jednom tjedno si stavi u plan da se podružiš s nekime. I drugi se osjećaju usamljeno i dosadno im je, sigurno te neće odbiti.



4.Potraži profesionalnu pomoć
Postoje situacije i kada je potrebna profesionalna pomoć, i to nije nešto što te treba biti sram priznati. S kojim god negativnim osjećajem da se nosiš, a ne vidiš svjetlo na kraju tunela, nije loše odmah reagirati i krenuti raditi nešto po tom pitanju. Kada isprobaš različite opcije, ali ništa ne pomaže, razmisli o nekom obliku profesionalne pomoći. Za maloljetne je tu Hrabri telefon kojem se uvijek možeš javiti na besplatnu i anonimnu liniju na broju 116 111 i to svakim radnim danom od 9 do 20 sati. Ako ti je ipak draže pisati, možeš im se javiti na chat svakim radnim danom od 15 do 19 sati ili na e-mail savjet@hrabritelefon.hr.

Pogledajte još:

Uzmi stvar u svoje ruke: 5 jednostavnih načina kako se svaki dan osjećati bolje i sretnije

Osjećaš se tjeskobno i loše od jutra i jedva se natjeraš ustati iz kreveta? 5 malih stvari koje će ti pomoći

Suptilni znakovi depresije: Ovih 9 nećeš primijetiti ili doživjeti ozbiljno, ali su znak za uzbunu

usamljenostsamoćasamaosjećajimentalno zdravlje

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.866
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!