4

Kada je u pitanju mentalno zdravlje, pogotovo kod onih osoba gdje je situacija dosta loša, treba pristupati pažljivo. Najgora stvar koju možeš napraviti je da se prestaneš družiti s tom osobom ili da joj ideš dati prostora i ghostaš ju.

Sama činjenica da želiš pomoći i biti tu za prijatelja ili prijateljicu koji se bore s depresijom ili tjeskobom već je znak da si pravi prijatelj.
U ovakvim situacijama, koliko god htjeli pomoći nekome, ne znamo kako i što je najpametnije napraviti. Kod svakoga je situacija drugačija i najbolje je kroz razgovor s tom osobom vidjeti što ona želi i što ona treba. Pa ipak, postoje neki univerzalni savjeti koji ti mogu pomoći, a koji će pomoći i osobi koja se bori s nekim oblikom depresije ili tjeskobe.

1.Informiraj se o tome kroz što tvoj prijatelj prolazi
Google je pravo čudo, na njemu možeš u tren oka saznati sve živo o nekoj temi. Nisi sigurna što su depresija ili tjeskoba? Kako ih uočiti na nečijem ponašanju? Google je tvoj prijatelj. Pročitaj par članaka na tu temu i bit će ti lakše razumjeti kroz što ta osoba do koje ti je stalo prolazi i kako se osjeća. Onda će ti biti i lakše pristupiti im i pokrenuti razgovor na tu temu. Depresija ili tjeskoba nisu kod svakoga iste, mogu imati različiti intenzitet, javljati se zbog različitih situacija, ali i utjecati različito na ponašanje.



2.Budi tu za tu osobu kada želi pričati s nekim i SLUŠAJ
Jedno toliko jednostavno pitanje koje danas zaboravimo postaviti ljudima oko sebe dovoljno često je –'kako si?'. Ako si primijetila da se ponaša drugačije ili da nešto nije kao prije, pitaj i onda slušaj. Nemoj pametovati jer vjerojatno ne možeš niti zamisliti kroz što prolazi i što joj se mota po glavi. Teško je staviti se u tuđe cipele ako se ista stvar nije dogodila i tebi. Ostavi svoja mišljenja i savjete sa strane, slušanje je bitnije i više od koristi od bilo čega što možeš reći.

3.Shvati njihove osjećaje ozbiljno iako možda tebi zvuče smiješno ili glupavo
Da, tebi možda zvuči blesavo da se netko toliko zamara oko sitnica, da nema volje ustati ujutro iz kreveta ili da se ne želi družiti ni s kime, ali njima to može biti itekako veliki problem. Nemoj gledati na takvog prijatelja kao na nekoga koga trebaš 'popraviti', zbog toga će se osjećati samo još lošije. Daj toj osobi do znanja da razumiješ, pokaži suosjećanje, i nemoj nikako, ali baš nikako im reći nešto poput 'nemoj razmišljati o tome' ili 'ma daj se razveseli'.



4.Pomogni im da nađu profesionalnu pomoć
Zatražiti profesionalnu pomoć može za neke biti sramota ili se boje reći roditeljima kroz što prolaze. Nemoj biti njihov 'odvjetnik' i umjesto njih potražiti pomoć, već ih potakni i pomozi im da pronađu pomoć. Ako nikako ne žele pričati s roditeljima, predloži neku drugu odraslu osobu s kojom znaš da su bliski, školskog psihologa ili se javiti na anonimnu liniju Hrabrog telefona. Možeš čak otići s njima do psihologa ako se boje ići sami i otpratiti ih do vrata.

5.Daj im do znanja da ti se UVIJEK mogu javiti
Pa čak i ako je 3 ujutro ili 7 ujutro u subotu, daj do znanja toj osobi da si tu za njih, naravno, ako je to nešto što želiš. Imati nekoga kome će se moći javiti i tko će ih saslušati bez osuđivanje je jako bitno. Pokaži im svojim ponašanjem da si tu za njih i da ti mogu vjerovati.



6.Proslavite male pobjede
Kada netko prolazi kroz teško razdoblje i male pobjede su jako važne i nešto što se ne smije ignorirati. Ako znaš da je frendici baš teško, ali je već tjedan dana ustala iz kreveta, spremila se i došla u školu ili na druženje – to je razlog za slavlje. Ako je par noći za redom uspjela odspavati dobrih 6-7 sati i naspavati se, isto razlog za slavlje. Ne moraš doslovno raditi tulum, samo nešto malo i zabavno, primjerice, možete otići na sladoled nakon škole.

Pogledajte još:

Situacije i osjećaji s kojima se svi mladi susreću: Sve je ovo normalno – iako se nekada možda tako ne čini

Koji su znakovi anksioznosti? Ima ih 8! Neki se čine bezazleni, ali trebali bi obratiti pažnju na njih

Uzmi stvar u svoje ruke: 5 jednostavnih načina kako se svaki dan osjećati bolje i sretnije

mentalno zdravljepomoćprijatelj

Komentari

Ing_rid

Ing_rid

12.05.2021.

Jel postoji gluplji clanak od ovog?tesko

12.05.2021.

Ne bi se slozio sve je receno kako treba i ja bi se trudio oraspolozit depresivnog prijatelja jednom od ovih metoda samo da ne bude tuzan.

12.05.2021.

pravu depresiju lijece samo psihijatri i psihoterapeuti. a depru lijeci prihvatanje stvari koje ne mozes promijeniti ili uspjeh u promjeni istih. ende.

12.05.2021.

Kako osobi reci koja ne zeli prihvatit pomoc psihijatra?

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.865
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!