1

Nije ništa neobično da se u PMS-u počneš osjećati i ponašati ne baš tipično za sebe. Neki će vidjeti promjene na tijelu jer će im izbiti prištići više nego inače, drugima će raspoloženje skakati gore-dolje, a treći će se gušiti u čokoladi.

Na koji se god način pojavljivao tvoj PMS, tih nekoliko dana prije menge, većina će cura imati neke simptome. One koje nemaju su prave sretnice, kao i ljudi oko njih. To su dani kada će se neki bez razloga rasplakati, drugi će boraviti u krevetu okruženi sladoledima i čokoladama, a neki će imati i ispade bijesa na sve oko sebe. To su dani kada su cure posebno razdražljive i kada je i najmanja sitnica dovoljna da te izbaci iz takta. Umjesto da takve dane budeš prava 'luda baba' i radiš stvari zbog kojih ćeš za tjedan dana požaliti, postoji nekoliko stvari koje možeš napraviti da bi ublažila simptome PMS-a.

1.Smanji unos alkohola i kofeina
Znamo, kava je život, ali to ne znači da trebaš otići u drugu krajnost i skroz je te dane prestati piti, već samo smanjiti količinu. Isto je i s alkoholom. Ovi oboje mogu imati loš utjecaj  i učiniti da se osjećaš bezvoljnije, živčanije ili umornije. Zbog svojih sastojaka utječu na tvoj organizam i više nego što misliš, pogotovo u PMS-u, zato umjesto 3 kave dnevno, drži se 1.



2.Odi u kratku šetnju
Skroz je neočekivano da ćeš tada početi vježbati, iako bi to bilo najbolje, ali ono što svi možemo napraviti je nabaciti kratku šetnju. Do obližnjeg parka, otiđi do onog dućana koji ti je dalje, do frendice, gdje god, ali malo fizičke aktivnosti pomoći će ti ako se osjećaš napuhnuto, boli te trbuh i sva si bezvoljna. Osim toga, ovo će pomoći i da se osjećaš manje tužno i tjeskobno, ako su to simptomi PMS-a koji tebe zahvaćaju. Uzmi slušalice i malo izađi van.

3.Popričaj s nekim
Nekada je od koristi samo se nekome požaliti i ispuhati, nekome tko ti neće uzeti za zlo ako počneš vikati ili tko će te gledati čudno ako u sat vremena prođeš od plakanja do histeričnog smijanja. Mama, teta, best frendica, tko god je osoba s kojom si vrlo bliska, idealna je za to da ju nazoveš i popričaš s njom o svemu što ti je u glavi. Bit će ti lakše nositi se s kaosom u glavi ako ga podijeliš s nekim.



4.Pokušaj jesti što zdravije
Iako bi najradije pojela cijelu čokoladu, znaš da ćeš za par dana biti ljuta na sebe jer si to napravila, pogotovo ako inače paziš na to što jedeš ili pokušavaš smršavjeti. Uz to, brza hrana i slatko će samo pogoršati to kako se osjećaš. Iako ih želiš, kada pojedeš, osjećat ćeš se lošije, umorno, nezadovoljno, ljuto na sebe... Teško je suzdržati se i umjesto čokolade pojesti voćnu salatu, ali osjećat ćeš se toliko bolje nakon nje.

5.Opusti se
Duboko udahni i izdahni par puta ili potraži video kako raditi jogu. Ako ćeš dopustiti tjeskobi da prevlada, osjećat ćeš se samo još gore. Možeš napraviti i pjenušavu kupku i upaliti svijeće, chillati uz omiljenu glazbu ili otići prošetati psa, koja god aktivnost tebe smiruje i opušta, neka postane dio tvoje rutine ovih dana. Uzmi neko vrijeme u danu samo za sebe.



6.Smanji pušenje
Istraživanja su pokazala da žene pušačice, pogotovo one koje dnevno popuše puno cigareta, imaju izraženije simptome PMS-a. Očekivati da ćeš prestati pušiti nije realno, ali ono što možeš pokušati napraviti je smanjiti broj cigareta koje ćeš popušiti u ove dane. I jedna ili dvije manje su početak.

7.Popričaj sa svojim doktorom/ginekologom
Ako je tvoj PMS posebno problematičan i baš ti ništa ne pomaže, možda nije loša ideja ni popričati s nekim doktorom o tome. Mogu ti preporučiti neke dodatke prehrani koji bi mogli biti za tebe, ili ako je situacija posebno loša, neke tablete. Nije svačiji PMS jednak, a ako je tvoj posebno težak i problematičan, ne treba te biti sram to spomenuti na sljedećem pregledu.

Pogledajte još:

Muče te PMS, menstrualni bolovi, neredoviti ciklus, upale? Ova biljka rješava sve 'ženske' probleme

Postoji 5 tipova PMS-a – koji je tvoj i kako ga ublažiti?

Koju osobnost ima tvoja menga? Je li sabotirajuća, gladna ili željna za seksom - pronađi ju u jednom od opisa

pmsublažavanje simptomamenstruacijatijelo

36.228
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!