0

Umor i nakon dovoljno sati sna može biti uzrokovan nizom faktora. Nekada ga pripisujemo vremenskim neprilikama, hrpi obaveza, ali na njega utječu i drugi faktori kojih možda nismo toliko svjesni. Možda ne možemo u potpunosti utjecati na sve razloge zbog kojih smo umorni, ali neke možemo promijeniti pa možda primijetimo razliku u raspoloženju.

Možda najgori osjećaj ikada je kada odete rano spavati, ujutro se probudite, a ne možete se ustati iz kreveta od umora kojeg osjećate u svojem tijelu. Takve situacije su normalne ako ne spavamo dovoljno, odnosno ako je taj san manji od 8 sati, ali situacija može biti malo zabrinjavajuća ako je sna dovoljno, a tromost tijela je i dalje prisutna. Donosimo 6 mogućih razloga jutarnjeg umora – na neke od njih možemo utjecati i promijeniti ih, dok zbog drugih bi trebali tražiti liječničku pomoć.

1.Kofeinsko piće nekoliko sati prije spavanja
Kofeinski napitci poput čaja, kave ili gaziranih sokova mogu mozak držati budnim do čak 6 sati! Neki ljudi tvrde kako njih kofein ne razbuđuje, nego dodatno umara, ali zadaća kofeina je držati te budnim tako da to može biti razlog zbog kojeg se i dalje osjećaš umorno i neispavano.



2.Korištenje mobitela i drugih uređaja
Korištenje mobitela ili drugih ekranskih uređaja je možda najčešći razlog zašto se ljudi i nakon sna bude umorni. Naime, plavo svijetlo koje se emitira na zaslonu ekranskih uređaja smanjuje proizvodnju melatonina, odnosno hormona spavanja, u našem tijelu. Svi smo mi prije spavanja na svojim mobitelima, ali za bolju kvalitetu sna bismo se trebali ipak odviknuti od te navike.



3.Kasni workout
Možda zvuči glupo, ali je i kasno vježbanje jedan od razloga zašto smo uvijek umorni nakon što se probudimo. Kada vježbamo, podiže nam se razina adrenalina, ubrzava se puls i tjelesna temperatura – zbog toga se tijelo ne može dovoljno brzo opustiti da uđe u fazu spavanja, a i kada se opusti, drugo jutro se osjećate preumorno. Zato bi vježbanje trebali odgoditi za ujutro kako bi se napunili energijom koja je potreban tijekom dana.

4.Prethodnu noć si imao/la previše sna
Moguće je da je previše sna u prethodnih nekoliko noći (npr. pod vikendom) utjecalo na umor i san danas. Zapravo svaka promjena u bioritmu našeg tijela može imati negativne posljedice, a one su u ovom slučaju prikazane umorom, iako spavamo dovoljno sati. Svaku noć bi trebali imati istu količinu sna i isto vrijeme odlaska na spavanje te buđenja kako biste izbjegli umor i tromost.

5.Stres
Stres je također čest uzrok umora i lošeg spavanja. Problem je u tome što razmišljamo o previše stvari u istom trenutku što ne dopušta našem mozgu da se opusti i započne fazu normalnog sna. Ovaj problem se može riješiti da ne razmišljate o lošim i stresnim situacijama prije sna ili vježbama opuštanja koje bi trebale riješiti vaš problem.



6.Poremećaj spavanja
Poremećaji spavanja nisu toliko česti kao svi navedeni razlozi zbog kojih ste umorni, ali postoje šanse da patite od tih poremećaja. Ako ste svako jutro mrzovoljni, umorni i bezvoljni – to može biti jedan od znakova da imate neki od poremećaja spavanja, a to može biti apneja u snu, narkolepsija, nesanica ili sindrom nemirnih nogu. U svakom slučaju, ako sumnjate na jedan od ovih poremećaja, zatražite pomoć liječnika.

Pogledajte još:

Trik kako zaspati u samo par minuta – ovo je tehnika koju čak koriste i vojnici

Devet stvari koje možeš raditi kada ne možeš zaspati – umjesto da budeš na mobitelu

Kako izračunati kada je idealno vrijeme da ideš spavati? Uopće nije teško - ovo uzmi u obzir

spavanjebuđenjeumor

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.837
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!