0

Dolazi ljeto što znači da će puno nas krenuti pokušati dovesti na pravi put svoju prehranu i druge zdrave navike. U moru informacija koje možeš pronaći, ovo su neke od zdravih navika koje su stvarno korisne. Dok ne pretjeramo s njima. Onda postaju loše za nas.

Iako misliš da si radiš dobro s ovim navikama i da nema štete ako pretjeraš već da ćeš tako pojačati efekt, u krivu si. Nekada je to stvarno slučaj, ali ne i kada su u pitanju ove zdrave navike. One jesu zdrave i itekako su dobre za tebe, dok ne postaneš opsjednuta s njima i počneš prejerivati, tada se i njihov efekt na tvoje i tijelo i zdravlje mijenja. Evo o kojima se radi i što će se dogoditi kada s njima pretjeraš.

1.Piti 8 čaša vode dnevno
Da, treba piti što više tekućine dnevno, vjerojatno više nego što sada piješ. Ali računati da moraš popiti 8 čaša vode, bez obzira na sve ostalo je nekada pretjerano. Zaboravljamo da osim tih 8 čaša vode, kroz dan pijemo i druge stvari, poput sokova ili čaja. Isto tako, svatko ima drugačije tijelo i ne treba svima jednaka količina tekućine. Piti previše vode nije dobro kao niti piti premalo. Previše vode svaki dan može postati štetno za tvoje bubrege jer se neće moći riješiti viška tekućine. Slušaj svoje tijelo i pij onoliko tekućine koliko mu dnevno treba.



2.Više sna za vikend će pomoći da nadoknadiš izgubljeno od tjedna
Neće. Zapravo je najbolje za vikend se držati istog rasporeda spavanja kakav imaš i preko tjedna, a ne ga povećati. Više spavanje neće učiniti da se osjećaš odmornije i energičnije, već ako pretjeraš to može učiniti da se osjećaš dezorijentirano i još umornije.

3.Pranje zubi nakon svakog obroka

Prati zube više od dva puta na dan najčešće nema potrebe. Drugo je tu i tamo ih oprati nakon jela ako imaš neki poseban razlog poput da ideš negdje ili trebaš kod zubara, ali redovito, trebalo bi ih prati dva puta dnevno. Ako ćeš ih svaki dan prati nakon svakog obroka to će ih oštetiti.



4.Uzimanje dodataka prehrani
Od različitih vitamina do pripravaka koji će pomoći pri mršavljenju ili  rastu kose, ima u ponudi najrazličitijih dodataka prehrana, a nisu svi dobri. Neki će stvarno biti korisni i pomoći u onome u čemu tvrde da pomažu, ali većina ipak neće. Pogotovo kada ideš koristiti nešto bez da prije dobro provjeriš taj proizvod i raspitaš se je li stvarno za tebe. Ako je nešto sumnjivo niske cijene, dobro provjeri sastojke.

5.Smoothie umjesto doručka nije dobra ideja
Smoothie je super, odlična i zdrava stvar, ali nije zamjena za doručak. Oni uglavnom sadrže voće, vodu i/ili mlijeko, a to nije dovoljno 'goriva' koje tijelu treba. Za doručak bi se trebali najesti kako treba, a kasnije, kako dan odmiče, smanjivati obroke. Osim toga, smoothiji sadrže puno voća, a kada toliko jedeš odjednom i to redovito, može ti se povećati šećer u krvi, a i umjesto da ti kilogrami idu dolje, mogu krenuti gore, pogotovo ako u smoothie stavljaš i šećer.



6.U potpunosti izbacivanje ugljikohidrata
Keto dijeta, koja je u pravilu izbacivanje ugljikohidrata iz tvog života, vrlo je popularna u zadnje vrijeme. Razlog: jer stvarno radi. Kada ne jedeš ugljikohidrate, tvoje tijelo masti pretvara u energiju koju treba za funkcioniranje. Međutim, dugoročno gledano, ovo nije najbolje, pogotovo za mlade ljude koji su još u razvoju. Možeš se radije koncentrirati na to da isključiš određene ugljikohidrate poput tjestenine ili da imaš jedan cheat dan u tjednu.

7.Previše kreme sa SPF zaštitom
Sunce je sve štetnije i kožu treba zaštiti, to nitko ne osporava, ali isto tako, s ovom se vrstom krema može pretjerati. Sunce nije neprijatelj broj 1, a nekada izaći bez kreme i upiti malo vitamina D može biti samo dobro za tebe. Stručnjaci savjetuju da je minimalno 10-15 minuta dnevno potrebno našoj koži da upije dovoljno ovog vitamina, jer njegov nedostatak može dovesti do bolesti poput osteomalacije, što je stanjivanje kosti.

Pogledajte još:

Osjećaš se tjeskobno i loše od jutra i jedva se natjeraš ustati iz kreveta? 5 malih stvari koje će ti pomoći

Zubi su ti žuti? Spasi svoj osmijeh izbjegavajući ove namirnice

Kako se ujutro probuditi sa što ravnijim trbuhom? Ovih 9 savjeta će ti u tome pomoći

zdrave navikepretjerivanjeučinakloše navike

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

Prati nas na Instagramu

34.447
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!