0

Problemi sa spavanjem zajednički su gotovo svima. Premda ih neki imaju češće, a neki ne- rezultat je isti: manjak sna čini nas nervoznima i ne možemo dobro funkcionirati. Ipak, postoje sitnice koje možemo raditi kako bi se bolje naspavali.

Preko ljetnih praznika svi se opuste i često zamijene noć za dan. Druženje s prijateljima do kasnih sati, surfanje netom do jutra ili gledanje serija u gluho doba noći može utjecati na naš ritam spavanja.

Nastane problem kada krene škola jer se teško možemo priviknuti na rano buđenje i raniji odlazak u krevet. Stručnjaci kažu da tinejdžeri trebaju spavati od 8 do 10 sati. Postavlja se pitanje: spavate li zbilja dovoljno?

Evo nekoliko savjeta koji će ti pomoći da se bolje naspavaš:

Skloni mobitel od sebe...daleko, daleko.
Možda se čini kao nemoguća misija odložiti mobitel i imaš osjećaj da je mobitel srastao s tvojom rukom, ali...znaš i sama da te tehnologija ometa dok spavaš ili dok trebaš usnuti. Stručnjaci kažu da bi valjalo isključiti i laptop i mobitel i tv sat vremena prije odlaska u krevet ako se želimo bolje naspavati. To je zato što tehnologija potiče lijevu stranu mozga na rad, a to nas spriječava u spavanju. Preporuča se čitanje knjige prije spavanja.




Kreći se tijekom dana

Ono što će zasigurno otjerati nesanicu je vježbanje i kretanje tijekom dana. Vježbanje smanjuje stres. Svi imaju drukčiji cilj kada vježbaju, ali vježbanje danju vrlo je bitno za večernji san.




Ohladi od kofeina
Ljubitelji kave se možda neće složiti, ali istina je da nas kofein može držati budnima kroz noć. Šalica kave ujutro je ok, ali pretjerani unos kofeina tijekom dana nije nikako dobar. Šalica toplog mlijeka prije spavanja dobro je došla i to nije mit iz tv serija. Ozbiljno pomaže da bolje spavamo i zaspimo.




Napravi raspored

Kada si složimo dobar raspored aktivnosti prije samog spavanja pomažemo si. Liječnici kažu da nakon večere ne bi trebali provjeravati svoje poruke na fejsu ili općenito koristiti se tehnologijom. Umjesto toga trebali bi malo zamračiti sobu u kojoj spavamo, upaliti smirujuću glazbu, ili se okupati u toploj kupki.




Svoju sobu učini ugodnom za spavanje

Pokušaj spriječiti ulazak buke u sobu što je više moguće. Lavež psa, promet, dreka susjeda- sve ti to može omesti san. Zatvori prozor ili ti slušalice za izolaciju zvuka mogu pomoći. Valjalo bi sobu držati na nižoj temperaturi. Većina ljudi najbolje spava kada je temperatura 18 stupnjeva celzijevih. Soba u kojoj je prevruće ili prehladno nije dobra za spavanje. Isto tako, vrlo je bitan i krevet. Krevet treba biti udoban za spavanje kao i jastuk.




Obilne večere nisu dobrodošle
Bilo bi poželjno da ne večeraš kasno i puno. Idealno je večeru imati ranije, primjerice oko 18 sati ili ranije. Ako jedeš masnu hranu prije spavanja to znači da će trebati neko vrijeme da ju tvoj želudac preradi i to te može držati budnom.




I.P.


Pročitajte još:

Tableti, računala i mobiteli prije spavanja utječu na spavanje i buđenje

Ovo su 3 najbolje poze za spavanje

Zašto nastaju podočnjaci i kako ih spriječiti?

spavanjenaspavatisavjeti kako se bolje naspavati

36.458
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!