0

Nakon stresnog dana, ispita ili neočekivanog događaja, najbolje je doći doma i 'nafilati se' vitaminima i mineralima. Bobičasto voće, orašasti plodovi i naranče prvi su izbor, ali postoji još hrane koja nam pomaže smiriti se.

I da, vjerojatno ti je palo na pamet utopiti se u slatkišima, ali možda ćeš nakon ovog članka razmisliti prije nego u sebe ubaciš sve bombone i čips koje nađeš u kuhinji. Hrana različito utječe na nas – neka nas 'spušta, neka nas 'diže', neka nas opušta i smiruje. Ova posljednja je idealan izbor nakon napornog dana i zato donosimo popis namirnica koje tako djeluju na tvoje tijelo.



Bobičasto voće, poput borovnica, malina, ribizla, malina, brusnica, ima nizak glikemijski indeks pa se šećer u krvi podiže sporo, čime ćemo izbjeći nagle promjene raspoloženja i dobiti prijeko potreban vitamin C.



Orašasti plodovi sadrže puno drugih vitamina i zdravih masnoća – ipak, izbjegavaj posoljene i pržene namirnice. Obični sušeni orasi, bademi i lješnjaci pomažu u borbi protiv kroničnog stresa, a ako ih u kući držiš neočišćene, pomoći će ti da se, sa svakim stiskom drobilice, riješiš negativne energije.



Naranče su odlične u svako doba dana – ujutro iscijeđene, navečer samo oguljene ili kako god ti najbolje odgovara. Sadrže puno vitamina C koji se bori protiv štetnog hormona kortizola i visokog krvnog tlaka.


Šparoge su super jer ih možemo pripremati na bezbroj načina i sad im je sezona. Sjajan su izvor folne kiseline i prirodni lijek za neraspoloženje. Samo se nemoj iznenaditi kada, nakon konzumacije šparoga, odeš na wc, a mokraća ti ima poseban miris.



Čokolada s visokim postotkom kakaa ublažava stres i pruža užitak. Uvijek biraj onu s barem 70 posto kakaa jer je bogata antioksidansima i flavonoidima u kojima uživa cijelo tvoje tijelo, a ne samo nepce.



Eto, ne možeš reći da zdrava hrana nije fina – ove namirnice su sveprisutne, ukusne i opuštaju tvoje tijelo. Sad – pravac dućan i kod kuće na opuštanje uz hranu. I ne zaboravi, s ničim ne valja pretjerivati.

Foto: Pixabay

M.Z.


Pročitajte još:

Hrana i piće koji spašavaju - kako se oporaviti nakon partijanja?

Ne jedi gluposti – hrana od koje si samo još gladnija

Istina na tanjuru: hrana za koju mislimo da je nezdrava, a ustvari nije tako

36.238
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!