0

Jedna od najgorih stvari kod toga kad ideš na dijetu je izbacivanje svih slatkiša, sladoleda i nezaboravnih grickalica. Međutim, to ne znači da trebaš gladovati. Štoviše, ne smiješ biti gladna.

Ljudi često izbacuju cijele grupe namirnica iz prehrane, poput ugljikohidrata, kad žele smršaviti, ali nema potrebe za tim. Jako je važno dati tijelu sve potrebne namirnice kako bi imalo dovoljno kalorija i hranjivih tvari za funkcioniranje. Postoje mnoge namirnice pomoću kojih nećeš početi magično gubiti kilograme, ali ti mogu uvelike pomoći u cijelom procesu izgaranja masnoća.

Ovo je popis od 20 namirnica koje će ti pomoći u mršavljenju i održavanju zdravlja i željene linije:

Orašasti plodovi i maslaci od orašastih plodova
Orašasti plodovi sadrže zdrave masnoće, vlakna i proteine, što je odlična kombinacija za održavanje visoke razine energije i zadovoljstva. Četvrtina šalice orašastih plodova ili dvije jušne žlice maslaca od orašastih plodova su odlična mjera za većinu ljudi. Bademi u toj količini sadrže oko 200 kalorija, 7,5 grama proteina, 18 grama masti i 4,5 grama vlakana.

via GIPHY


Jaja
Još jedan odličan izvor proteina i zdravih masti. Jaja pomažu u održavanju potrebne razine energije i zadovoljstva tijekom izgaranja masnoća. Kad se radi o jajima, najlakše možeš kontrolirati veličinu porcije jer jedno veliko jaje sadrži 70 kalorija.

Mlijeko
Mlijeko sadrži mnogo kalcija, oko 300 miligrama kalcija i 8 grama proteina nalazi se u čaši mlijeka i ne moraš birati varijante s malim postotkom masnoća kako bi uživala u ovim prednostima. Najbolje bi bilo zapravo punomasno mlijeko s dva posto mliječne masti jer je tijelu lakše apsorbirati hranjive tvari i vitamine D i A ako mlijeko sadrži masnoće.

Jogurt
Probiotici u jogurtu odlični su za tvoje zdravlje. Kad ti pravilno radi imunološki sustav, tvoj trbuh i mozak razgovaraju jedan s drugim. Ako često jedeš dok si pod stresom, održavanje zdravog probavnog sustava pomaže ti da se osjećaš mirnije i lakše izbjegneš prejedanje uzrokovano stresom. Isto kao kod mlijeka, radije odaberi punomasne verzije jogurta poput grčkog jogurta ili skyr-a.


via GIPHY


Šumsko voće
Zato što je puno vlakana, šumsko voće pridonosi osjećaju sitosti i smanjuje potrebu za jedenjem dok pokušavaš sagorjeti višak masnoća. Također, pune su antioksidansa koji su odlični za tvoj imunitet.

Maslinovo ulje
Sva ulja na kojima se najčešće pripremaju obroci sadrže nezasićene masti, oko 14 grama po jušnoj žlici. Međutim, maslinovo ulje je najdraža opcija za sve one koji žele pripaziti na svoju liniju. Preporučuje se maslinovo ulje za sve vrste pripremanja hrane osim za prženje jer će taj postupak zadimiti cijelu kuhinju.

Avokado
Avokado je odličan izvor masti i vlakana koja ti pomažu da se osjećaš sito. Također, odličan je izvor kalija koji pomaže kod nadutosti i pretjeranog zadržavanja vode u tijelu, a to je uvijek dobrodošlo ako pokušavaš sagorjeti masnoće. S obzirom na to da sadrži mnogo kalorija, preporučena doza je trećina avokada.

via GIPHY


Masna riba (losos, tuna, skuša)
Riba je odličan izbor za jelo ako pokušavaš izgraditi mišiće i ostati sita. Sto grama lososa sadrži čak 29 grama proteina i 200 kalorija. Sadrži i zdrave omega-3 masne kiseline koje pomažu u sagorijevanju viška kilograma.

Grejp
Grejp je vrlo nisko kalorično jelo. Možeš se zasititi od jednog bez problema. Ima i visok udio antioksidansa, vitamina C i beta karotena. Također, sadrži i tri grama vlakana po voćki.

Zeleni čaj
Ne možeš samo pijuckati zeleni čaj i očekivati da će se kilogrami otopiti sami od sebe, ali istraživanja su pokazala kako ima sposobnost pokretanja tvog tijela na sagorijevanje masnoća. Redovito konzumiranje zelenog čaja povezuje se s manjom težinom i povećanim sposobnostima tvog tijela da sagori masnoće.

Chili i kajen papričice
Kapsaicin, sastojak koji čini ljute papričice ljutima, može blago ubrzati tvoj metabolizam. Također, mnogi se osjećaju puno zadovoljnije nakon ljutog obroka i nemaju se potrebu prejedati.

Tamno zeleno i lisnato povrće
Ovakvo povrće sadrži velike količine željeza koje osigurava učinkovito prenošenje kisika kroz tijelo. Salata od tamno zelenog povrća će ti pomoći da izgradiš mišiće i istovremeno izgaraš masnoće.

via GIPHY


Cjelovite žitarice
Ugljikohidrati su primarni izvor goriva koje tvoje tijelo traži. Često ljudi u potpunosti izbacuju ugljikohidrate iz prehrane kad žele izgubiti višak kilograma, dok će zapravo konzumiranje kompleksnih ugljikohidrata pomoći u skidanju suvišnih kilograma jer potiču metabolizam na rad. U takve ugljikohidrate spadaju zobene pahuljice, heljda i smeđa riža.

Kvinoja
Ne samo da će utažiti potrebu za ugljikohidratima nego je i odličan izvor proteina i magnezija koji ti pomaže da ljepše spavaš, a odmor je ključan kod skidanja kilograma.

Grah i mahune

Odličan su izvor proteina i pomažu u izgradnji mišića, izgaranju masnoća i osjećaja sitosti. Također, pomažu kod zdravlja tvog probavnog sustava i sprečavaju nagli porast šećera u krvi te potiču postepeno i stabilno izgaranje energije.

Whey proteini

Ova vrsta proteina potiče obnavljanje, izgradnju i zadržavanje mišićne mase, a s obzirom na to da mišići izgaraju više kalorija od masnoća, whey proteini pomažu i u održavanju učinkovitog metabolizma. Ako redovito odrađuješ treninge s težinama, utezima, onda svakako dodaj whey proteine u obrok nakon treninga kako bi tvoj trening bio što isplativiji.

via GIPHY


Cimet i kardamom
Začini poput cimeta i kardamoma stabiliziraju razinu šećera u krvi i smanjuju nakupljanje masti u području trbuha. Također, tvom jelu dodaju malo slatkoće bez da stavljaš šećer.

Kurkuma
Pomaže u smanjenju upala u tijelu i nakupljanje masnih naslaga. Dodaj kurkumu svakom svom jelu kako bi pojačala okuse i još više uživala u obroku.

Šparoga
Jedna šalica šparoga tvoje tijelo će nagraditi s 2,8 grama vlakana i samo 27 kalorija. Uz to, šparoge sadrže iznenađujuće veliku količinu proteina, čak tri grama u jednoj šalici.

Piletina i puretina

Bijelo meso je odličan izvor proteina. Ako se boriš sa stresom i promjenama raspoloženja važno je poticati stvaranje serotonina kako bi se to stabiliziralo, a proteini koji potječu od životinja pomažu u tome. Ako konzumiraš meso u preporučenim dozama, onda možeš i zaboraviti na nepotrebna prejedanja.

Foto: Giphy/Pexels

M.S.K.

Pogledajte još:

Liječi mamurluk, pomaže u skidanju kila i jača imunitet – ova namirnica je i hrana i lijek

Pročitajte ako vam je zdravlje bitno – popis namirnica koje ne smijete jesti na prazan želudac

Super hrana za ljepotu - ovo je sedam namirnica od kojih ćeš izgledati ljepše i privlačnije

hrananamirnicesavjetimasnoćeizgaranje masnoćakalorijetrošenje kalorijamršavljenjeizgrađivanje mišićamišićisavjetizdravlje

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

35.836
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!