37

Učenica Medicinske škole Ante Kuzmanića u Zadru pojadala se o problemima koje učenici srednjih strukovnih škola doživljavaju prilikom polaganja državne mature i upisa na željeni fakultet. Smatra da učenici medicinskih škola nemaju jednaka prava kao učenici gimnazija koji odluče upisati medicinu ili neki sličan studij.

Prenosimo njeno podugačko pismo u skraćenoj verziji, a u cijelosti ga možete pročitati ovdje.

Zovem se Emila Čvrljević i učenica sam petog razreda Medicinske škole Ante Kuzmanića u Zadru. Obraćam vam se ovim putem u ime učenika kako bi vas upoznali s izazovima koji očekuju prvu, a i sve ostale generacije medicinskih sestara/tehničara po petogodišnjem programu.

Prije 5 godina upisana je prva generacija medicinskih sestara/tehničara koji pohađaju nastavu po novom strukovnom kurikulumu kojim je propisano kako se obrazovanje za medicinske sestre/tehničare u RH na srednjoškolskoj razini odvija kroz 5 školskih godina. Prve dvije godine učenici obrađuju sadržaje opće obrazovnih predmeta dok se ostale tri godine obrađuju isključivo stručni predmeti i iz istih se odrađuju vježbe u fondu od 2792 sata ukupno. Usporede radi, student sestrinstva koji nije došao iz medicinske škole odradi svega 1320 sati vježbi.



Prilikom upisa na viša i visoka učilišta medicinskog usmjerenja boduju se samo općeobrazovni predmeti. Kako smo već naveli u uvodu, učenici smjera medicinska sestra/tehničar po svom kurikulumu općeobrazovne predmete slušaju svega dvije godine, a ispite državne mature polažu tek u petoj godini. Zbog neravnopravnog položaja prilikom pisanja državne mature s ostalim maturantima, učenici srednjih medicinskih škola i njihovi roditelji potpisivali su peticiju i prikupili 7.000 potpisa.

Zar nije logično da se učeniku ili učenici, u čije obrazovanje država ulaže 5 godina, trebalo omogućiti da to svoje znanje i sposobnosti dodatno unaprijede i na visokom ili višem učilištu? Zašto se odbacuju 2792 sata vježbi zbog boljeg uspjeha iz općeobrazovnih predmeta? Začetnica peticije je gospođa Bernarda Miter, majka djeteta koje pohađa srednju medicinsku školu Vrapče i predsjednica vijeća roditelja.

Jedina Sveučilišta koja su prepoznala vrijednost i stručnost učenika polaznika srednjih medicinskih škola u RH su ono u Rijeci i Osijeku. Navedena Sveučilišta su u svoje kriterije za upis uvrstili predmete zdravstvene njege i to sa 20%.
Učenici medicinskih škola diljem Hrvatske osjećaju se nesigurno i strahuju da neće biti u mogućnosti nastaviti svoje školovanje u struci koju vole i za koju su se odlučili sa svojih nepunih 15 godina.

Tijekom školovanja postavljali smo brojna pitanja vezana uz naš program, nastavak općeobrazovnih predmeta i kroz ostale tri godine, mogućnost polaganja Državne mature, staž, stručni ispit, no pravi odgovor nikada nismo dobili onda kada je trebalo, nego tek onda kada je već bilo prekasno za reakciju.

Dok se situacija ne riješi, učenicima preostaje jedino pohađati pripreme iz hrvatskog, matematike i engleskog koje koštaju nekoliko tisuća kuna i uz to odlaziti na vježbe u bolnicu od 7 do 12 sati ujutro, a u popodnevnoj smjeni pohađati redovnu nastavu.


Slažete li se s ovime što je napisala Emila? Bi li učenici iz strukovnih škola ipak trebali imati neku prednost ili barem drugačiji sistem bodovanja od gimnazijalaca koji požele upisati neki strukovni fakultet, a za koji se nisu obrazovali u srednjoj školi niti su odrađivali praktični rad?

L.B./izvor: Zadarski.hr
foto: Shutterstock

...Pročitajte još...

...Kaos u Ekonomskoj školi: zbornica poluprazna, maturanti otišli s nastave…

… Novi zakon: učenici s 2 jedinice morat će na na dopunsku nastavu!…

… Nastavnici pisali ministru Mornaru: 'Oduzmite učenicima mobitele, prepisuju i sve stavljaju na YouTube!'…

srednje strukovne školeuvjeti upisa na fakultetediskriminacijaupis na fakultet

Komentari

Dora19

Dora19

28.01.2015.

Tako je bilo i kod nas strucne škole uvjek ispod gimnazije i ako bi trebalo po meni biti jednako.

28.01.2015.

previse uzdizu gimnazije u nebo, sto nije nimalo posteno jer nijedna strukovna nije lagana, a u kakvoj drzavi zivimo, sigurnije nam je zavrsit strukovnu, pa bar neki posao imati..

28.01.2015.

Ova tema mi nevjerojatno digne tlak. Vi morate shvatiti da ljudi koji upišu strukovnu školu mogu raditi kada ju završe, a gimnazijalci su nemo et nihil (nitko i ništa). To je činjenica. Matura je napravljena za gimnazijalce po našem programu. Od nas se očekuje da idemo na faks jer nas nitko ne bi zaposlio kraj svih završenih strukovnjaka (osim preko veze ili nekog drugog razloga). Poznajem osobu koja ide u medicinsku i ne želi se premjestiti u gimnaziju, ali ona komotno želi upisati fakultet (medicinski). Ne želi se premjestiti jer mi imamo 17 predmeta i moramo učiti puno više nego vi.
Svi koji se žale na nejednakosti neka se prebace u gimnaziju. Zašto bih se ja mučila 4 godine sa svim tim predmetima od kojih 4/5 ne bih studirala za ne znam koje pare? Ponavljam, matura je tu ZA GIMNAZIJALCE, a NE ZA STRUKOVNJAKE. Između ostaloga, za upis na MF treba odlično znanje iz biologije, kemije i fizike koji su po programu gimnazije. Vama fakultet ne treba, a nama treba. Prebacite se u gimnaziju pa se žalite, hvala.

28.01.2015.

Earthling mi u strukovnoj imamo samo 3 predmeta manje nego vi u gimnaziji al zbog toga mi imamo strucnu praksu koju moramo odradivati i zbog toga izostajemo s nastave jer ako ne odradimo praksu to nam je pad godine :) barem kod nas je tako ne znam za druge strukovne.

28.01.2015.

Cura je potpuno u pravu. I sama idem u Medicinsku školu,za med. sestru,4. sam godina i svi mog smjera razbijaju glavu i žale se kako to nije pravedno,što i nije. Gimnazijalci će upast na Medicinski faks,a nemaju pojma o medicini uopće,samo znaju štrebat opće predmete,praksa 0 bodova. I onda takvi da danas budu doktori,nemaju blage veze,čast izuzetcima. Nije u redu i točka. Onda ili neka se ukine državna matura ili se njima uvede da dodatno još polažu stručne predmete. Samo zbog svog "uzvišenog" znanja upadaju na medicinu,i još su mi najbolji oni koji idu na faks za višu sestru,mislim hello šta ti imaš tu radit.

Earthling ne seri.

28.01.2015.

Slažem se s Earthling, ali i s curom koja je napisala pismo. Država je preretardirano uređena i to je činjenica. Ne samo za strukovne škole nego i za nas gimnazijalce.

28.01.2015.

Školujem se u strukonoj školi koja je uz to još i gimnazija. Moj smjer su prema novome kurikulumu napravili tako da su nam ukinuli praksu u potpunosti i program nam je prema gimnazijskog, a smjer je i ovako jako težak.
Ali, definitivno mislim da bi trebali strukovnjake i gimnazijalce drugačije gledati jer uglavnom uopće se ne školujemo jednako.
Po meni je gimnazija oduvijek bila za one koji ne znaju kud bi sa sobom pa ajde da upišu barem nešto jer imaju kao super ocijene iz osnovne.

28.01.2015.

Slazem se u potpunosti s Earthling.

28.01.2015.

Dragi moji, ako želite na faks (medicinski npr) upišite gimnaziju i bok. Niti jedna škola nije lagana, gimnazija pogotovo. Ne razumijem, sami ste znali kakva je situacija i stanje, čemu negodovanje. U gimnaziji se učenici već od prvog dana fokusiraju na maturu, riješavaju zadatke s DM ( i to viša razina). DM je napravljena za gimnazijalce, njima prolaz na državnoj maturi znači završetak školovanja, ako se padne, ponavljaš razred. Učenici upisuju gimnazije kako bi upisali fakultete (obavezno), vi sa strukovnom možete raditi!!! Naravno da na medicinski upadaju najbolji gimnazijalci jer se pripremaju, troše sate i sate na pripreme ( da, i oni idu na pripreme i plaćaju tisuće i tisuće kuna). I ja planiram upisati medicinu nakon gimnazije i ne vidim razlog zašto ne bi smjela upisati ako nisam išla na praksu i ne znam što?! Žao mi je ako sam ikog povrijedila, ali to je moje iskreno mišljenje! Oduvijek gajim ljubav prema medicini stoga sam upisala gimanziju, a ne medicinsku jer sam znala kakvo je stanje. I danas, u trećem razredu gimnazije ne žalim ni za čim. Pozdrav :)))

28.01.2015.

Što da se ubijem sad jer sam gimnazijalac i jer su vaše medicinske guzice diskriminirane? Svi znamo kako stvari stoje, gimnazijalci su povlašteniji od svih ostalih učenika i to će tako biti još dugo vremena. A nije u potpunosti ni u krivu kad i idemo najtežu školu, i još MORAMO na faks ako želimo radit. A što je najgore mnogi sa faksom nemaju posao, a mnogi strukovnjaci imaju. Tko je ovdje zakinut?

28.01.2015.

kad smo već kod diskriminacije, po tome bi i upravna škola trebala imati prednost pred gimnazijalcima pri upisu na pravni fakultet jer imaju srodnije predmete, idu na praksu koja je usko veznama (na neki način) s pravom itd itd, dok se gimnazijalci samo kite lovorovim vijencem, ništa ne rade nego izigravaju face i na kraju upišu fakultet bez problema..... ako netko daje prava, onda neka da svima, a ne samo nekima. Ja znam da je upravna škola lakša 100% od medicinske, ali i oni isto žele upisati fakultet- zar nije logično da svoje stečeno znanje unaprijede na visokim sveučilitima?! I draga Jelenalover, moram te ispraviti, skoro svi znaju što žele nakon osnovne,a kasnije i gimnazije, 5% ne zna,a tijekom gimnazije otkriju koji im predmeti više leže i koji ih predmeti zanimaju! Gimnazija nije " aj bar nešto", i žao mi je što to trebam reći, ali u gimnaziju ne def upadaju najbolji ( 5.0 prosjek, +bodovi sa natjecanja)...

28.01.2015.

Draga alexsis, ako si već znala kakva je situacija i ako već imaš toliku želju za medicinom, zašto nisi upisala gimnaziju, štrebala opće predmete koji ti trebaju za upis (izuzev matematike, kemije, fizike koji nisu štrebanje, to je nešto što znaš ili ne)......Na fakultetu je 90% štrebanje......žao mi je da imaš takvo mišljenje o gimnazijalcima, da nemaju pojma o medicini.....istina je, nemam pravi uvid u to, znam da me zanima od ranog djetinjstva, čitam medicinske knjige i stvarno se pripremam.. ali imam pojma o nečemu, DM! Sve ono što trebam znati vezano uz praksu ću naučiti na faksu, a to je i cilj fakulteta! ;))))

28.01.2015.

Treba ukinuti državnu maturu. Eto.
Nije pravedno da nekome cijeli život ovisi o jednom posranom testu.

28.01.2015.

Draga alexsis, ako si već znala kakva je situacija i ako već imaš toliku želju za medicinom, zašto nisi upisala gimnaziju, štrebala opće predmete koji ti trebaju za upis (izuzev matematike, kemije, fizike koji nisu štrebanje, to je nešto što znaš ili ne)......Na fakultetu je 90% štrebanje......žao mi je da imaš takvo mišljenje o gimnazijalcima, da nemaju pojma o medicini.....istina je, nemam pravi uvid u to, znam da me zanima od ranog djetinjstva, čitam medicinske knjige i stvarno se pripremam.. ali imam pojma o nečemu, DM! Sve ono što trebam znati vezano uz praksu ću naučiti na faksu, a to je i cilj fakulteta! ;))))

28.01.2015.

Alexis_18 Vidim kako i ti znaš s ljudima. :*
Slažem se da bi doktori trebali više znati s ljudima nego imati u glavi kemijsku jednadžbu fotosinteze, ali gledaj, vi tražite da vas se tetoši jer ste upisali strukovnu. Ja bih ubila da imam tri predmeta manje, to nije tako malo. I u potpunosti se slažem Sultanija_Petra.
Premjesti se u gimnaziju i onda gledaj kako se strukovne škole žale. Nije istina da samo štrebamo, jezike i većinu prirodnih predmeta ne možeš štrebati. (kad je itko matematiku štrebao?) Ne kažem da je vama lako i da ne biste trebali studirati, ali studiranje je za gimnazijalce osmišljeno. Zamisli da to nije tako i da vi imate prednost, znaš li koliko bi bilo nezapošljenih mladih ljudi koji praktički nemaju niti srednju završenu? Gimnazijalci ne mogu ništa raditi. Ako želite studirati kao gimnazijalci onda se i borite na istoj razini kao mi, a ne da vas se zbrinjava kao malu djecu. Borite se za to da vam se smanji praksa/neki predmeti i da imate pripreme za dm. Želite biti studenti? Nas za to i pripremaju u gimnaziji, pomirite se s time. Ako želite studirati, Englezi bi rekli: "Suck it up." Učite, pripremajte se i ne stvarajte neke isprike zbog toga jer ste strukovnjaci.

29.01.2015.

Alexis_18 slažem se sa tobom. Idem u medicinsku u 3.razred. Neznaju šta znači anatomija , opća zdravstvena njega, ginekologija, patologija, ni šta znači pacijent na samrti, oni koji se ovdje žale jer je ova cura napisala nešto pametno.
Earthling- Ne slažem se , nemaju SVE strukovne škole posao, nemaju. Tu si gaaadno u krivu. Imaš godinu dana stažiranja koje moraš odradit a onda si na birou ako ne završiš faks.
Ako već smatraš da nemate posla nakon gimnazije ko vas je tjerao tamo. Strukovne škole su tu jer se u njima odmah odrađuje ono što netko želi završit i šta ga interesira al to ne znači da ne želi ići dalje i strašno puno se u njima i uči i radi. Za medicinsku pričat ni neću. Jer onaj tko nije isprobao NEMA pravo glasa. NEMA. Ja sam išla jer sam mislila bit netko i nešto jednog dana, imat svoju diplomu. Al to neide zbog naravno gimnazije. Sramota da se jedni gimnazijalci upisuju na veleučilištu za sestrinstvo. Živa sramota. Neznaju pod kojim kutem držat braunilu ma neznaju ni šta braunila je. Onda mi takvi dolaze u bolnicu i drže se ko fol 'ja sam iz gimnazije ja to znam' a vidi čovjeka i puno fekalija oko njega odma bris van iz sobe, a dok se medicinske ses./teh. pokušavaju na sestrinstvo upisat i nemogu jer na sestrinstvu nema mjesta. Za svaku struku treba posebno matura i prijemni. I ende.

30.01.2015.

Ako se uci i ima dobre ocjene, upadas na faks bez problema, neovisno o tome da li si u gimnaziji ili strukovnoj. Svaka skola ima svoje prednosti i mane, npr. medicinske skole imaju prednost kod zaposljavanja u struci, a gimnazije nemaju tu mogucnost jer se nakon skolovanja obavezno ide na faks. Mama mi je isto isla u medicinksu, i nakon toga je studirala u americi. Preporucila mi je gimnaziju jer je rekla da se matura puno lakse polozi na temelju gimnazijskog programa. Ali eto, i ona je isla u medicinsku, pa je bez problema isla na college. Bitno je da imas strasti prema nekom podrucju, ucis, i onda ces uspjet.

30.01.2015.

Nije da smatram, to je tako. Mene nitko nije tjerao, znala sam od svoje 14. godine da želim upisati FF. Evo ga, upravo me to živcira, ti vaši stavovi. Mi se isto mučimo, čak i više jer prvo imamo više predmeta, a drugo imaš slučajeva koje ne zanima 99% predmeta koje imaju u sš. Ti si znala odmah da želiši biti med. tehničar i ok, učiš ono što voliš. Ja od 17 predmeta imam 10 predmeta za koje ne želim niti čuti. Ne možeš reći da nećeš imati diplomu zbog "nekog gimnazijalca koji ništa ne zna". Umjesto da se žalite, zagrijte stolicu, idite na pripreme i upišite ono što hoćete. Kakvi dodatni bodovi? Zar da je dobijem 10 dodatnih bodova pri upisu na FF jer sam u srednjoj imala 10 predmeta koje ne volim? Odrastite, nitko ti ne kaže da ti moraš odmah upisati faks, neki ljudi koji ne upadnu prvi put pričekaj godinu i probaju još jednom.
I da, nemaju pojma jer ih nitko nije učio, vi ne znate zato koje su karakteristike rimskog slikarstva ili što je Van't Hoffov koeficijent. Slažem se da nije u redu da ljudi upišu nešto tek toliko da nešto upišu i uzmu mjesto nekome tko bi to želio raditi, ali umjesto da se žalite možete učiti i marljivo raditi da ostvarite svoj cilj.

30.01.2015.

A kaj vi gimnazijalci ponižavate nas koji idemo u strukovne škole?Zar ja kao medicinska sestra nemam pravo upisati medicinski fakultet ili sestrinstvo?Ajde mi molim vas recite kojom logikom vi možete završit medicinski fakultet kad ne znate ni kakva je organizacija na odjelu,opis posla sestre ili liječnika,ne učite predmete koje mi učimo.I vi još nama pametujete.

30.01.2015.

Potpuno se slažem sa ovim šta je cura napisala. Sustav obrazovanja je tako glupo osmišljen da to nema nigdje. Mislim da bi svi koji idu u medicinsku trebali imati vise prava za upise na MF nego gimnazijalci. Ovi su tu muče ko kreteni i imaju bar neko predznanje. Matura jest osmisljena za gimnaziju ali svi je mozemo polagati. Gimnazija ce su uvijek uzdizati i to je tako. Smatram da se ni jedna struka ne treba omalovazavati i da svako upise ono sto voli... Ucite i ici cete na faks koji zelite i bok

30.01.2015.

annabell_,zašto ja nebi smjela upisati medicinski fakultet? možda zato što ne znam to što si nabrojala? dušo draga, na fakultetu ću naučiti...Ti nastavi biti ogorčena, nitko ti ne brani.. nitko nije ponižavao osobe koji idu u strukovnu školu, samo mi je već dosta da su svi ogorčeni prema gimnazijalcima...uči i upast ćeš bez problema, bilo gdje... znanje je imanje sjećaš se?

30.01.2015.

meni je zanimljivo kako se strukovnjaci nađu prozvani cim netko spomene gimnazijalce. sad cemo ovako, kada smo vec zapeli na medicini :)
ljudi iz medicinske ne mogu imati vise pravo na upis medicinskog fakulteta od gimnazijalaca. razlog je vrlo jednostavan. posao doktora (u svojoj sustini) nije da zna kako bolnica funkcionira i da mu se ne gade fekalije, te da cim izađe s faksa zna koristiti sve sto ste vi u medicinskoj radili na praksi. on ce prakse dobiti i previse tijekom staziranja i specijalizacije, budite sigurni u to. njegov posao je spasiti nekome zivot. vas posao je brinuti se za ljude i raditi u bolnici. zasto netko iz gimnazije ima prednost u tome kao i na bilo kojem drugom faksu? jer, kao sto rekoh, nekome treba spasiti zivot. kako bi nekome spasio zivot, moras znati pjevati svaku molekulu u tijelu i sve doticne spojeve, sto kemijske, sto fizicke reakcije. sto vi lumeni iz strukovnih ne mozete pohvatat (cast izuzecima s 60+ bodova koji su svejedno odlucili upisati strukovnu). sad cete se okomit na mene da vas vrijeđa da ste glupi i da kako ja to uopce mogu. ja ne kazem da ste glupi, kazem da, prvo, ako vam je zelja upisati medicinu, onda skupite 60 bodova, upisete gimnaziju i upisete medicinu, a ne da se zalite kako nije pravedno jer je to logican smjer razmisljanja s obzirom da je matura ovdje vec najmanje 7-8 godina. drugo, ako imate manje od 50 bodova i slicno i idete s idejom da cete upisat medicinu preko medicinske, onda to poprilicno govori o vasim idejama i insightu u zivot. nasih 17 predmeta su opce predznanje za sve fakseve. mi to SVE moramo znati kako bi bez ovakvih pisama i na vlastitu odgovornost i bez provlacenja upali na ono sto zelimo. i za kraj, jer znam da ce se nac netko pametan iz strukovne srat po ovome, ponavljam, doktora ne cini tolerancija prema fekalijama, organima, amputacijama, disambiguacijama, mutacijama, deformacijama, poremecajima i slicno, a ni koristenje svih instrumenata. doktora cini znanje i inteligencija. njegov vlastiti sud o svim prije navedenim stvarima u kojima ne smije pogrijesiti kako ne bi ubio nekoga. sto, iskreno, ako u osnovnoj skoli niste mogli skupiti 60 bodova, vam ne bih povjerio nikad.

31.01.2015.

Ne, posao doktora OPĆE PRAKSE NIJE- spasiti život. Znaš tko spašava ljudske živote? Medicinska sestra. Pameti! Medicinska sestra. Kada si tolko upućen/upućena tu bi pisalo nešto što ima veze s vezom. Medicinska sestra da ne njeguje pacijenta dobio bi i sepsu i dekubitus i trombozu i koje sve ne pi**** materine. Ne pričaj gluposti kad pojma nemaš. Specijalizacija je daleko od samo ''doktora''. ''ZNANJE I INTELIGENCIJA''- Haha da, da, da. Pa Bože našla se komentirati nekolicina koja pojma nema o doktorima i sestrama odnosno tehničarima. Bože sačuvaj , ajme meni šta ja čitam. Hahah svašta , joj joj joj.

31.01.2015.

Znaš tko su Florence Nightingale i Virginia Henderson?- Prve medicinske sestre koje su spašavale ljudske živote i njegovale ih najbolje kako su mogle. - Dokaz mojih riječi.

31.01.2015.

Sultanija_Petra
Zar ti znaš čitati?Ja nisam nigdje napisala da sam ogorčena.Ne da mi se svađat s tobom,au revoir!

31.01.2015.

Idem u medicisku školu, 5. sam razred i smatram da o ovome možemo debatirati do sutra. Ne želim omalovažavati gimnazijalce, nije ni njima lako ali oni se ne bude prije 6 da bi u 7 bili na odjelima do 12:15 pa nakon toga imaju još i nastavu + pripreme za maturu. Smatram da bi se svima trebala pružiti ista šansa za maturu i isto znanje.
Ne, nisam upisala medicinsku školu jer nisam imala bodova za gimnaziju, nego naprotiv jer sam to željela. Moja generacija nije kriva jer se program mijenjao a nama nisu davali nikakve informacije, primjera radi nama profesori nisu znali što i kako predavati jer im kurikulum nije bio gotov dok je škola već trajala.
Svim 4. razredima nastava završava 20.05. a meni 29.5., nije neka razlika ali to je meni manje vremena za pripremu za maturu.
Htjela bi se osvrnuti na još nešto iz vlastitoga iskustva, studenti 6. godine medicine odrađivali su vježbe na ginekologiji, oni nisu znali što je matrenica, ušće maternice,jajnici... jedna od njih mi se "pohvalila" da je išla u GAM. Još jedan primjer, prošle godine, gledali smo operaciju jetre, studenti 4. godine medicine, osim što su se rušili u nesvijest nisu znali prepoznati jetru. Osobno ne bih željela da me takvi liječnici liječe, jer koliko sam primjetila većina studenata uči napamet samo da bi prošla ispit.
Ja ne želim da imamo pravo upisa, samo da imamo priliku. Mi smo iz općih predmeta učili isto što i gimnazijalci samo ubrzano ali od toga su prošle 3 godine.
Prve dvije godine su kao i u gimnazijama, doduše bez glazbenog i likovnog ali imali smo nekih 15-ak predmeta. U trećem i četvrtom razredu stručni su predemti, profesori se mijenjaju, dolazi praksa i nije jednostavno. Peti razred je zapravo što se nastave tiče i najlakši ali tu je svakodnevna praksa koja je zahtjevna, pripreme za maturu i završni rad.
U ovo vrijeme gripa i viroza molim Boga da se ne razbolim jer nemam kada nadoknađivati praksu a toi znači pad razreda.
Stoga, još jednom ponavljam ne želim pravo upisa nego samo da vrijede iste prilike za sve. Istina je da mi, strukovnjaci imamo posao nakon srednje ali što ako želimo dalje i više? Zašto bi želja za znanjem i usavršavanjem bio problem? Da, svi smo mi mogli upisati gimnazije ali mi smo sa 14. godina znali što želimo, u mojem slučaju je to orijentacija na medicinsku struku. Ne kažem ja da gimnazijalci ne smiju upisivati medicinu ili sestrinstvo ali smatram da svaki liječnik treba proći osnove njege jer nakon svakog operativnog zahvata slijedi njega, a upravo se to uči u srednjoj medicinskoj školi. I ponekad je to zapravo činjenica koja spašava život.

31.01.2015.

vječite prepirke gimnazijalaca i strukovnjaka.Sad je ova djevojka podigla prašinu koja se skupljala ispod tepiha godinama pa svi navalilo ko muhe na govno.
Istina je takva kakva je.Gimnazijalci imaju veće prednosti ne samo kod upisa medicinskog fakulteta,nego i kod drugih fakulteta.Nije samo medicinska potištena,ima i drugih strukovnih škola koje rade po gimnaziiskom programu i odrađuju praksu.
I oni valjda imaju prednosti(gimnazijalci) pri upisima,jer to su djeca koja su u osnovnoj prolazili odličnim uspjesima,priznanjima,nagradama itd.I naravno onda da će imati neke prednosti.
Neki kažu da si ne uspjeh jer nisi imao dovoljnjo bodova za upis u gimnaziju,pa si upisao strukovnu školu,a druga teorija ti kaže da si nitko i ništa poslije gimnazije i da si možeš jedino time dupe obrisati.
Onda trebaju nešto promijeniti u školstvu,da svima ide na istoj granici.

01.02.2015.

Pola članka/pisma nije točno, također pohađam medicinsku školu i trenutno sam 4. razred, spremam se za maturu i prijamni već godinu dana i još mi preostaje godina dana zbog petogodišnjeg trajanja obrazovnog programa. Za upis na medicinski fakultet se nije dovoljno sjetiti zadnje godine obrazovanja i onda kriviti sustav. Ja paralelno idem u školu, pohađam vježbe te pripremam državnu maturu i prijamni ispit bez ikakvih poteškoća i nedostataka vremena. Ovo je krajnje neozbiljno i smiješno pismo, nadam se da se srednjim medicinskim školama ne ustupi nikakvo olakšanje/ priznavanje strukovnih predmeta pri upisu jer to ne bi bilo korektno prema ostalih 90% učenika. Ako učenih/učenica nije sposoban napraviti plan i program priprema te nema kognitivne sposobnosti praćenja programa ne vidim razlog upisa na medicinski fakultet.

01.02.2015.

Unknown1, hvala što si razuman/a. Evo, zbilja se nadam da ćeš uspjeti upisati što želiš, sretno!

03.02.2015.

Hvala ti, također! Uzeo sam si vremena i išao čitati malo komentare i stvarno ne mogu vjerovati koliko primitivizma i prebacivanja krivnje od strane medicinara. Program sa samo 2 godine općeg programa je poznat već 4 godine, te škole nude i izbornu nastavu za ostale 3 godine (hj,mat i str. jezik).. Ali eto opet manjak informiranja, motivacije te traženje izgovora..

06.02.2015.

Unknown1, molim te reci mi koja si škola da se mogu prebaciti tako da imam više vremena. Taj program možda je bio poznat i u izradi ali nije bio dovršen kad sam ja kretala u školu.
Svim mlađim generacijama (pod koje smatram da sada nisu 5. razred) bit će i je lakše. I drago mi je zbog toga. Mi smo oni koji će probiti led a nije istina da svi traže neke izlike.
Istina u mojoj školi postoje pripreme ali one su više za druge maturante jer ja (tj. moj razred ne stiže na njih). Manjak informiranja možda i postoji ali većina informacija se nije davala.

06.02.2015.

Unknown1, molim te reci mi koja si škola da se mogu prebaciti tako da imam više vremena. Taj program možda je bio poznat i u izradi ali nije bio dovršen kad sam ja kretala u školu.
Svim mlađim generacijama (pod koje smatram da sada nisu 5. razred) bit će i je lakše. I drago mi je zbog toga. Mi smo oni koji će probiti led a nije istina da svi traže neke izlike.
Istina u mojoj školi postoje pripreme ali one su više za druge maturante jer ja (tj. moj razred ne stiže na njih). Manjak informiranja možda i postoji ali većina informacija se nije davala.

08.02.2015.

Idem u Zgu, imamo vjezbe od 7 do 10:30 i onda od 11:30 do 4:35 skolu , ako su posljepodne vjezbe onda je sk u 11:30 do 4:35, a vjezbe su od 5 pa do 7:30/8 zavisi kako nas profesori puste, nije da imam previse vremena, radim po sat do max. 2 sata, svaki do svaki drugi dan, samo sto radim kontinuirano vec dulje vrijeme pa mi je to dovoljno da stignem sve, isto tako imas za nabaviti pripreme za prijamni bas za upis u medicinu u Zagrebu, mislim da ti je medicinska naklada izdala knjigu, to je odlicno kad imas neke vjezbe na kojima netreba nista raditi, pa mozes malo prolaziti zadatke, imas pitanja iz bio/kem/fiz iz testova za prijamni 2011.,2008., i mislim 2004. Plus neka opcenita pitanja koja bi mogla biti. Knjiga ti je nova nekih 70-ak kuna i fakat je odlicna za vjezbat. To ti je nekak ukratko kak radim, sad sam poceo svaku sub/ned odlaziti na pripreme samo za mat i kem, a kad prođem to ici cu za fiz i bio, tako da sve prođem, i jos jedino kaj cu si ostaviti za iducu godinu je hj i strani jezik za maturu cisto da malo prođem i zadnje polugodiste petog razreda platiti pripreme u Trinomu zato jer imaju bas pripreme za medicinski faks. Uz to nije da ces imat previse vremena za neke slobodne aktivnosti ili tak nekaj, al ja mislim da se isplati.

11.02.2015.

Ja idem u Ri I potpuno je drugačije iako sam 5. razred. Od 07 do 12:15 vježbe I onda od 13 škola, ovisi do kad. Ok, nemam ni ja vremena ali to jako iscrpi pogotovo ako si redovit u školi i na praksi i još k tome pripreme... nije lako nikako. Ajde želim ti sreću :)

09.03.2015.

Samo ću vam reći nešto, odnosno ovo se odnosi isključivo na Earthling. Učenica sam Grafičke škole u Zagrebu, dakle strukovne škole. Mnogi će za moju školu reći da je lagana, da se tamo ništa ne radi i sl. Međutim, to je u potpunosti kriva slika. U školi imamo većinu gimnazijskih predmeta + strukovne. Imamo po 7-8 sati dnevno. Čitamo uglavnom i teže lektire od gimnazijalaca, povijest umjetnosti i likovna umjetnost su puno nabrijaniji zato molim te, nemoj se preseravati s karakteristikama rimskog slikarstva, da ja tebe ne bih počela ispitivati koje su karakteristike rimske majuskule i sl. Uz npr. fiziku koju imamo samo prva dva razreda, a učimo gradivo četverogodišnjeg programa, dakle, mi u dvije godine moramo utrpati sve ono što vi razvlačite na četiri, gdje dolazimo do zaključka koliko brže i više mi moramo raditi taj predmet koji niti nema nekakve veze s našom strukom (ja sam grafički urednik-dizajner). Znači, vidim da imaš 16 godina, vjerojatno si drugi razred, dakle ja sam u prvom razredu učila ono što ti možda još nisi sada ni počela učiti. I uz svu težinu naše praktične nastave i općenito strukovnih predmeta (ne vjeruješ? dođi, molim te, jednom na našu praksu i pokušaj to odraditi), mi imamo sve te opće predmete kao i ti, jedino što nemamo je psihologija, latinski i socijologija, i još si moramo plaćati pripreme za DM koje koštaju kao mjesečna plaća mojeg samohranog roditelja, koji odgaja i mene i brata maturanta u gimnaziji, i čitati ovakvo omalovažavanje i pljuvanje od strane vas super obrazovanih i najpametnijih gimnazijalaca. Dakle, rekla sam, moj brat je gimnazijalac i to u jednoj od najnabrijanijih gimnazija u Zagrebu i znam kakav im je program. Istina je da imate puno za učiti i da vam je možda ponekad teže jer vas svi ti predmeti ne zanimaju, ali gledaj, većina djece je srednju školu biralo i upisivalo s 14-15 godina, kako smo mi mogli znati hoće li nas određena struka zanimati ili ne? Ja se u budućnosti ne planiram baviti strukom koju sam upisala u srednjoj školi i planiram ići na fakultet. Jesam li ja manje vrijedna daljnjeg obrazovanja samo zato što je jedna osoba poput tebe rekla da su fakulteti za gimnazijalce, a ne za strukovne? Možeš li mi reći gdje to piše? Što si pod time uopće mislila? Da je to istina, u zgradi do moje škole ne bi postojao Grafički fakultet - ha, gimnazijalac si, želiš se baviti grafikom, što je nisi upisala, a ne gimnaziju? Znači samo zato što sam ja kao klinka odabrala Grafičku školu, ja bih se time trebala baviti do kraja života jer fakulteti su rezervirani za gimnazijalce?

Pričaš gluposti i time vrijeđaš i omalovažavaš učenike strukovnih škola. Nisi u redu. Imaš primitivna mišljenja i stavove na tu temu i ako nisi pohađala strukovnu školu, nemoj pričati o njoj jer ne znaš kako je tamo. Isto kao što ja neću samo doći i vrijeđati gimnazijalce, a mogla bih. Ali neću. Valjda tako ispada da je zrelija i pametnija "strukovnjakinja" nego gimnazijalka. Toliko od mene.

09.03.2015.

Ne, nisi shvatila. Vama je teško, svaka srednja je teška, i imate svako pravo studirati, ali da je gimnazija napravljena tu da te pripremi za fakultet je. Kada bi strukovne tu bile da se nakon njih studira onda gimnazije ne bi postojale i svi bismo išli u strukovne. Gotova priča. Rimsko slikarstvo sam dala za primjer, logično je da ti znaš više o tome, ne pravim se da sam doktorirala isto. Gimnazijski program ne možeš strpati u dvije godine ako ne izbaciš puno detalja. Uzela si za primjer fiziku, kada bi ti obradila u te dvije godine sve što ja radim iz fizike u četiri, imala bi četiri sata tjedno, isto vrijedi i za drugo. Ja imam dva puta tjedno 7 sati i dva puta 8 sati tak da smo tu isti.
Ja ne znam od kuda vama da mi ne plaćamo pripreme, mnogi gimnazijalci idu na pripreme jer su nesigurni hoće li uspjeti upasti iz prve.
Žao mi je što se ne želiš baviti svojom strukom, evo, zbilja je.

Nitko nije manje vrijedan, mene samo razjebe kada vidim da se strukovne škole žale na maturu jer su strukovne. Žele dodatne bodove i sl. Mi se isto ubijamo pa ne tražimo dodatna priznanja jer smo izabrali gimnaziju, shvaćaš? Barem ja ne, niti veličam nas "prepametne gimnazijalce". Isto tako me razjebe kada ljudi uspoređuju, u ovom slučaju, medicinskog tehničara i doktora. Govore kako gimnazijalci ništa ne znaju (vaditi krv, izmjeriti tlak) i kako mi nemamo prva jer su oni izabrali med. strukovnu. Imaju sve opširnije od nas, imaju praksu, ovo-ono i onda se žale kako ne upadaju. Pa koji kurac?
Ako toliko puno (neki) imaju fizike, biologije i čega li već pa zašto onda ne upadate na medicinu? Sjedi doma i uči, sve se može kad se hoće. Nemojte tražiti povlastice zbog izbora srednje, nije fer prema većini budućih studenata koji polažu maturu. I vrijeđajte se vi koliko želite, ali to su gimnazijalci, to je činjenica.
Nemam namjeru vrijeđati nikoga jer cijenim sva zanimanja jednako, ali dajte budite realni.

12.07.2018.

Znam da je ovo bilo davno,ali evo imam potrebu da komentiram. Idem 7 razred i već se priprem što bi upisala. Oduvijek sam htjela biti liječnica. Ne znam je li mi bolje upisat medicinsku školu ili gimnaziju. Po prijašnjim komentarima nikako mi niste olakšali. Medicinska škola ima bolju praksu ali iz gimnazije mogu lakše upisat fakultet. I to me plaši. Bojim se da ne ispadne dobro i da ne budem mogla upisat fakultet a sa druge strane da mi bude manjka znanja u praksi.Imam još vremena i još ću vidjeti sama sa sobom što bih htjela možda se i predomislim ali mi niste ni malo pomogli.Svatko tupi svoje i ja nemam pojma koja je odluka bolja. Možda opet nakon završene medicinske, ne upada na faks uopće ne dobijem posao kao medicinska sestra i toga se bojim. A kao gimnazijalka nije mi nimalo lakše jer opet možda ne upadnem na faks i ne završim nigdje. Ljudi napravili ste svađu oko ovoga... I to mi nije sve jedno jer ja nemam pojma što ću kad budem trebala krenut u srednju...

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

Prati nas na Instagramu

34.470
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!