Imaš problema u školi, kod kuće, s frendovima, u ljubavi ili te brine nešto sasvim drugo? Postavi pitanje anonimno i ekipa na portalu će ti pokušati pomoći!

Etika ili vj

0

22:59 21.08.2020.

Idem na vj od prvog razreda jer sam iz katoličke obitelji, moji idu u crkvu samo blagdanima pa i nisu neš posebno vezani za nju kao ni ja... u razrednoj nastavi imala sam super profesoricu iz vj-a tako da sam išla i na vjeronaučnu skupinu i slično te sam upiznala stvarno super vjeroučitelje u svečenike, u predmetnoj smo dobili novog profesora iz vj-a koji mi je ujedno i razrednik, ali taj čovjek mi se tako zgadio te mi je samim time zgadio i Crkvu i sve ali sada ću 8 pa mi se glupo ispisat jer idem na krizmu. Znam da u srednjoj mogu bitar između etike i vj-a i radije bi izabrala etiku jer kao što sam rekla nemam nešto pretjerano važan odnos s religijom a i razrednik mi ju je stvarno zgadio, ali mama je u srednjoj išla i kaže da joj se nije svidjelo i da žali što nije nastavila s vjeronaukom, a i ja se bojim da ću biti jedina u razredu koja će ići na etiku. Htjela bi ćuti iskustva onih koji idu na etiku i onih koji idu na vj što mislite da mi je bolje odabrati.



Komentari

ivan995

ivan995

22.08.2020.

Vjeronauk.

LittleMissSunshinexDDD

LittleMissSunshinexDDD

22.08.2020.

Meni je etika bila super, učili smo o raznim zanimljivim stvarima što se tiče morala, pričali o gmo, raspravljali o nekim aktualnim temama i viđenje istog s etičke perspektive, čitali tekstove koji tjeraju na promišljanje, učili o starogrčkim filozofima...
U principu, ovisi što te više zanima i što će ti biti lakše i zanimljivije učiti.
Vjeronauk mi je u osnovnoj bio zanimljiv kad smo učili o različitim religijama, ali u srednjoj školi, prema pričama ovih koji su išli na vjeronauk (kod nas je zapravo više njih bilo na etici), je više bio fokus na povijesti crkve i općenito dominantnije se učilo o katoličanstvu, što me baš ne zanima, a i nisam vjernica, tako da mi je etika bila super i imali smo manje zadaće nego ovi na vjeronauku, ali to opet ovisi o školi i vašem programu.
U krajnjoj liniji, ako upišeš etiku i nisi zadovoljna, možeš se prebaciti na vjeronauk. Upiši ono što te više zanima jer najgore je kad se moraš mučiti s gradivom koje ti osobno nije zanimljivo.

Flixy690

Flixy690

22.08.2020.

A opet ovisi o profesoru. Meni je etika bila super tako da slobodno idi.

Di_No

Di_No

22.08.2020.

Ja Sam izabrao etiku iz razloga što ne vidim potrebu ići na vjeronauk u školi kad sam sve naučio doma što mi je esencijalno za religiju, a ljudi i često ni ne razumiju šta je etika i da je kontra od religije što nije točno i po meni je etika odličan predmet a meni konkretno je bio ispušni ventil.

AngeloCustode

AngeloCustode

22.08.2020.

Išla sam na etiku sve 4 godine srednje, tak da ti mogu reć da nisam ništa požalila. Profesor iz vjeronauka je u mojoj srednjoj bio fanatik, tako da mi je drago da sam to izbjegla. Na etici si slobodna da promišljaš i iznosiš različita mišljenja - definitivno više slobode nego na vjeronauku. Promišljaš o životu, moralu, ljudskim razmišljanjima i ponašanjima... Meni je bilo super :D.

22.08.2020.

Etika definitivno,vjerujem da neces bit jedina koja je izabrala etiku

Aham

Aham

22.08.2020.

Odaberi ono što te više zanima - ako je to etika onda nju i odaberi.
Ja sam išla na etiku i bilo mi je super.

22.08.2020.

Ides na ono sta ti se svida. Mozes ti ic i na etiku ako si vjernik ja idem na etiku samo zato da promjenim malo jer me zanima sta se dogada na njoj.

Autor

Autor pitanja

22.08.2020.

Jel zna netko kakav je prof iz etike u x

FieldsOfGold_

FieldsOfGold_

22.08.2020.

Ja ti preporucujem da na krizmu ides jedino ako 100% vjerujes sto dobivas tim sakramentom i ako ti je bitno, a ne reda radi. Sakramenti nisu za igrati se. A sad za predmet, preporucujem ti vjeronauk, glupo je zbog jednog profesora da ti se srusi misljenje o svemu. Nije Crkva jedan svevenik ili profesor. Crkva su svi ljudi koji zive u Bogu, po njegovim uputama. Meni je vjeronauk prezabavan i profesor je odlican. Ucimo o sebi, o zivotu vjernika, o religijama, o argumentima za nasu vjeru i druge vjere itd.

ivan995

ivan995

22.08.2020.

Slazem se s FieldofGold ako nisi vjernik nemaš se šta krizmat i dodvoravat se radi ne znam čeg, poznajem gomilu takvi Crkvu ne mogu smislit ateiati su a primili sve sakramente takve nikad necu shvatit bez uvrede.

roza55

roza55

22.08.2020.

Prebacivala sam se sa vjerica na etiku pa opet sa etike na vjeric tak da znam kak sve ide. Ovisi ti o profesoru kak ce ti se svidjet predmet. Meni je bilo predobro na vjericu zbog casne s kojom smo pricali o svim temama kao kak bi i na etici (diskusije o kontroverznim temama, pobacaj, transplatacija zivotinjskih organa na ljude, dna inženjering blah blah). Sigurno ce ti pol raza ic na etiku a ostali na vjeric ili se mjesas sa ostalim razredima. U svaku ruku odabir na tebi, ali ne moras biri (ne)religiozna da bi isla na vjeronauk/etiku. Tako da malo istrazi kaj te vise zanima, vjere svijeta ili opcenite stvari.

Teichha22

Teichha22

22.08.2020.

Čemu minusi na komentare gdje su ostali izabrali etiku? Ja sam etiku dobila u 5.-om osnovne, jer sam živjela u Njemačkoj, i odabrala sam etiku. Nisam neki vjernik, nisam religiozna, rijetko idem u crkvu i zašto da glumim nešto što nisam. Pročitala sam Bibliju iz znatiželje, znam dovoljno o krišćanstvu i nisam željela biti licemjerna i da idem u crkvu/na krizmu/na vjeronauku iz obaveze. Moji se u početku nisu složili, ali su me ipak na kraju upisali na etiku!

22.08.2020.


Cuj ako te vjera ne interesira ne vidim razloga da ides na vjeronauk. U mojoj skoli je uvijek bilo onih koji su isli na etiku i nikad nitko nije bio izdvojen radi toga niti ga se gledalo drugacije. Vise manje nitko nije ni mario jer ruzno je za rec ali vecini su i jedan i drugi predmet bili samo za navuc bolji prosjek.
Ja sam odabrala etiku jer me je zaista zanimala i jer sam o vjeri vec znala vise manje sve sto me je interesiralo. U slobodno vrijeme ju i dan danas proucavam. Vjeronaukom nisam bila zadovoljna jer puno tog skolski program izostavi i puno vise informacija sam saznala sama. Etika isto nije nesto posebno sto se tice informacija koje mozes nauciti = sve su to vise manje opce poznate stvari.
Sto se tice samog ugođaja na eitici/vjeronauku sve ovisi o tome tko ti predaje.

LoveRosie1

LoveRosie1

22.08.2020.

Etika je po meni super. Možeš izraziti svoje mišljenje opustiš se i više je kao da se odmaras nego što radis. Mi imamo super profesoricu koja gleda zalaganje i ako se stalno javljaš i kažeš sto mislis o tome ne moraš odgovarati. Uglavnom etika mi je odlična.

Kemicarskakatastrofa

Kemicarskakatastrofa

22.08.2020.

Ja sam od 1. - 8. razreda isla na vjeronauk. Vjernica sam, iz katolicke sam obitelji i ja osobno pridajem paznju crkvi. Nisam netko tko ce drugima nametati nesto svoje,niti volim da se meni to radi. Redovita sam u crkvu i radim s prvopricesnicima i krizmanicima, ali odabrala sam etiku. Vjeronaik u srednjoj skoli ulazi previse u povijest sto se meni ne svidja jer to odbija djecu od crkve, umjesto da ih privuce. Etika se uopce ne protivi vjeronauku, bas naprotiv, na etici imamo priliku izraziti svoj stav, ja imam odlicnu profesoricu (1. raz sam gimn), pricamo o problemima u svijetu, o gladi, o bolestima, o aktualnim temama opcenito, ucimo kako biti moralan, postivati druge ljude, rijesiti se predrasuda.. etika kao etika je fantastican predmet, po meni! Dok vjeronauku (po mom misljenju) nije mjesto u skoli, vec samo u crkvi. Danasnji profesori iz vjeronauka su u vecini slucajeva malo dosadnjikavi, staromodni itd.. cilj je privuc mladez i djecu u crkvu i ka Bogu, a ne odbit ih vjecitim naklapanjem jednog te istog te inzistiranjem na tome da se znaju neke stvari koje se rade na zadnjoj godini teoloskog fakulteta.

22.08.2020.

Ako zelis uc dublje u krscanstvo i ucit o njemu - vjeronauk
Ako zelis ucit o moralnosti, problemima - etika

Mada nije sve crno-bijelo jer u oba predmeta spomenes i jedne i druge teme...

22.08.2020.

ukratko - idi na onaj kod kojega profa trazi manje

Ana_sostar

Ana_sostar

22.08.2020.

Dobro razmisli što i zašto želiš jer ako se odlučiš ići na etiku u srednjoj,a trebaš se krizmati svećenik koji bi te krizmao, bi ti mogao odbiti krizmu jer ne ideš na vjeronauk. Što je vrlo besmisleno ali eto tako je i ne možeš protiv toga.
Također dobro razmisli želiš li se uopće krizmati?
Ja sam išla na oboje.
1. i 2. razred srednje išla sam na vjeronauk jer sam to željela i zanimalo me, profesorica je bila prestroga ali želja i volja za znanjem su me vodile da ostanem. Kasnije u 3.i 4. smo dobili profesora koji nije kvalificiran biti vjeroučiteljem i imali smo dosta problema s njim te sam odlučila se okušati ići na etiku.
Oba predmeta će se nekada dotaknuti druge strane, etika mi je bila super jer smo svaki dupli sat imali "parlaonicu" te sam time učila se bolje izražavati i stvarati svoje stavove. Sada kada bi upisivala neki od tih predmeta izabrala bi vjeronauk jer smo ondje puno više učili o drugim religijama i dublje smo ulazili u kršćansku religiju koja je na našem prostoru dosta zastupljena. Naravno sve to zavisi od profesora, mi smo imali tu sreću da smo učili i o Hare Krišni, vidjeli smo njihovu procesiju, bili smo u pravoslavnoj crkvi, vidjeli kako izgleda misa u islamu, objasnili zašto se određeni kip nalazi u nekom dijelu crkve itd.Objasnili Bibliju, Kuran, dotakli se Talmuda i Tora,učili prepoznavanje svetaca - zašto je s nekima prikazana palma, zašto ljiljan itd. Radili smo seminarske radove i mogli smo izabrati baš bilo kakvu temu ne vezano samo za kršćanstvo.
Probaj, lako je prebaciti se iduće godine.

22.08.2020.

Teichha22 pa minus na komentar koji smo rekli etika je zato sto se to vjernicima ne sviđa ...sad cu i ja stavit minus svima koji su rekli vjeronauk lol

Galexia

Galexia

23.08.2020.

Jedna te ista osoba uvijek nabija minuse, nista novo

Teichha22

Teichha22

23.08.2020.

@Ingirddddd jako je glupo da se ne poštuju tuđa mišljenja. I ti kvazi “vjernici” pokazuju kakvi su, jer ne mogu prihvatiti nečiji odabir ili mišljenje, a mi religiju nismo popljuvali...

23.08.2020.

Bas...ok njima se ne sviđa etika,ne sviđa se ni meni njihov vjeronauk pa jesam iz popljuvala? Ne

23.08.2020.

*jesam ih

Kemicarskakatastrofa

Kemicarskakatastrofa

23.08.2020.

Da zadnje komentare prokomentiram nadovezajuci se na moj gornji komentar vezano za taj vj ili etiku.. Treba postivati ljude koji su vjernici, kao i one koji nisu, naravno, ali smatram da se vjera ogleda u necijim djelima, a ne u rijecima. Ovo sad nije nesto ozbiljno, ali meni moja vjera (nacin na koji ja dozivljavam vjeru) govori da moram prihvatiti razlicitosti jer je to ljudski, da moram slusati misljenja drugih ljudi i da ne smijem imati predrasude prije nego se sama uvjerim u nesto. Eh sad, u ovom primjeru bi to znacilo da nema potrebe da vjernici dislajkaju komentare ljudima koji idu na etiku (to kao prvo ne znaci da nisu vjernici) te da prihvate tude misljenje. Ja znam da nije nista u lajkovima i znam da su ti lajkovi skroz bezveze, ali ima i ozbiljnijih situacija od toga. Ako si uistinu pravi vjernik, dokazi se samom sebi, ljubi i postuj Isusa, svojim dobrim djelima pokazi mu postovanje i dobrotu i nikada, ni u kom slucaju nemoj pokusati poniziti drugoga da bi ti ispao neki heroj. Ako si pak ateist ili agnostik, imas puno pravo na svoj svijet (smatram da sve ima svoje), nemoj drugima nametati svoju percepciju i ne dozvoli da ti nebitni ljudi pune glavu svojom vjerom i time kako je vjera bitna. Meni je, meni je bitna, ali rodeni smo da se isticemo, ne da se slazemo.

jednaosoba5

jednaosoba5

23.08.2020.

Najbolje da odabereš ono što tebe više zanima, ili razgovaraj s nekim iz te škole kakvi su profesori. Hoće li ti se svidjeti predmet koji odabereš uvelike ovisi o tome kakav je profesor.
Ja idem na vjeronauk, zato jer me zanima, iako imamo profesora koji je prenaporan, ništa ne radimo na satu, neće nas pustiti van ni minutu prije zvona iako ne radimo ništa, čim neko ne donese bilježnicu snizuje mu ocjenu iz vladanja, tako da se većina njih prebacila na etiku. I to mislim da je ok, ti možeš biti vjernik i ići na etiku.

MandaFlasarka

MandaFlasarka

25.08.2020.

Ti nisi vjernik. Da jesi, jedan običan profesor ti ne bi 'zgadio' religiju. Kaj?! Upiši etiku ako ti vjera nije važna. Nećeš se moći krizmat bez vjeronauka, ali i čemu se krizmat ako nisi vjernik? To je kao kad bih ja imala bat-micvu, a nisam Židov. To ti je svetogrđe na neki način ako primaš kršćanske sakramente a ne vjeruješ uopće i Bog ti ništa ne znači niti ga poznaješ.

ivan995

ivan995

25.08.2020.

Slažem se Manda, i ponavljam kao papagaj da ne mogu razumjeti one koji su nevjernici, a sve su sakramente primili..brate nevjernik si ok ne trebaš primati nikakve sakramente..nisam išao na etiku ali vjerujem da i iz nje možeš puno toga dobrog naučiti, ali možeš i iz vjeronaučnih knjiga.

26.08.2020.

tko to ima botove koji lobiraju za vjeronauk?

Marija_Zrnik

Marija_Zrnik

01.03.2021.

Vjeronauk, nike važno jesi li vezana za svoju religiju, ali kroz vjeronauk joj se možeš približiti, češće ićii na SV Mise, a i nisu svi prof isti, nitko ti ne može i ne treba zgadit tvoju vjeru

Komentiraj i uključi se!

Za komentiranje moraš biti prijavljen na portal - prijavi se ili registriraj ako još nemaš korisnički račun

36.185
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!