Slika nije pronađena
Nakon jučerašnje 'goruće' priče o jajetu koje je na Instagramu srušilo rekord lajkanosti, koji je postavila Kylie Jenner, donosimo vam priču o ostalim čudnim pojavama online.

Pojavila se druga vrsta internetskih slavnih osoba. Virtualni likovi koji pričaju o raznolikim temama na YouTubeu ili objavljuju na Instagramu poput živih ljudi koji dišu. Pojavljuju se nove vrste zvijezda i virtualne su.

Kizuna AI ima 2,3 milijuna pratitelja na YouTubeu. Gotovo svaki dan objavljuje videozapise, u kojima razgovara o životu, ljubavi i videoigrama. Ona je CGI konstrukt, izmišljeni lik napravljen tako da izgleda kao mlada žena koja tvrdi za sebe da je napredna umjetna inteligencija. Glumac joj posuđuje glas. Njezin kanal dio je rastućeg trenda u Japanu za tzv. virtualne YouTubere ili VTubere. Slično kao i uobičajeni YouTuberi, te ličnosti govore o svakodnevnim temama – od međuljudskih odnosa do serija - ali pod krinkom animiranog avatara, stvorenog pomoću jeftine tehnologije kretanja.




Ova vrsta virtualnih osobnosti postaje sve popularnija. Ranije ove godine, tvrtka za istraživanje podataka iz Tokya, User Local Inc., izvijestila je da je broj VTubersa premašio četiri tisuće, taj broj se udvostručio unutar dva i pol mjeseca. Za ovaj trend nisu zainteresirani samo ljudi iz Japana nego diljem svijeta. Kizuna AI je stekla popularnost u Europi i SAD-u, kao i u Južnoj Koreji i Tajlandu. Rečeno je da više od polovice pretplatnika na njezinom YouTube kanalu dolazi iz inozemstva.

Otkako je Kizuna AI 2016. počela snimati videe, pojavio se val popularnih VTubersa. Među njima je Kaguya Luna s ušima poput mačke, Baacharu, koji se pojavljuje kao čovjek u odijelu, ali s konjskom glavom, i Nekomasu, slatka djevojka koja ima uši lisice, ali glas čovjeka koji radi na pola radnog vremena u trgovini.




Ovo preklapanje između stvarnog i virtualnog je goruća tema. U kolovozu prošle godine, japanska izdavačka kuća Sacra Music organizirala je 'koncert' za Kaguya Lunu, okupivši 200 gledatelja. Umjesto fizičkog mjesta, događaj se odvijao u zajedničkom digitalnom svijetu. Svaki član publike sjedio je kod kuće koristeći slušalice i naočale s virtualnom stvarnošću, ali se pojavio na 'koncertu' kao smeđa mrljica. Zajedno je gomila avatara gledala nastup Kaguya Lune.




'Proizvedene' slavne osobe

VTuberi poput Kaguya Lune i Kizune AI nisu prvi VTuberi. Godine 2007. japanska medijska tvrtka Crypton Future odlučila je da bi htjeli stvoriti lik s kojim se ljudi mogu poistovjetiti, a koji će ujedno predstavljati njihov softver za sintetiziranje glasa. Rezultat je bio Hatsune Miku, šesnaestogodišnjak s tirkiznim kikicama koji se pojavljuje u raznim manga, anime i video igrama, i na kraju se pojavljuje 'uživo' kao hologram.

Na Zapadu, u isto vrijeme kada se VTuberi pojavljuju u Japanu, virtualne osobnosti su se infiltrirale u Instagram. Lil Miquela je prikupila 1,5 milijuna followera necenzuriranim CGI selfijima. Slično kao Ami Yamato, često se pojavljuje pored stvarnih ljudi na stvarnim mjestima. S druge strane, Lil Miquela tvrdi da ima 19 godina i da je model brazilskih i američkih korijena, a čak je bila u vezama i svađala se s drugim CGI Instagramerima - koji su svi povezani s tvrtkom čija baza se nalazi u LA-u i ima podršku drugih velikih tvrtki.

via GIPHY


'Moda je tako retuširana i filtrirana, da je naše očekivanje o tome kako izgleda modna fotografija potpuno drugačije od našeg očekivanja o tome kako osoba na ulici izgleda', rekao je Cameron-James Wilson, fotograf koji je stvorio Shudu Gram za BBC. 'Imamo ideju da su supermodeli ionako savršeni, tako da se 3D supermodel ne ističe toliko', dodaje.

Iza maske

U svijetu virtualnih ličnosti anonimnost može biti moćna sila. Bi li, primjerice, Kizuna AI bila toliko popularna da se njezin identitet ne temelji na mašti o autonomnoj umjetnoj inteligenciji? Glavni razlog zbog kojeg mnogi ljudi kreiraju CGI avatare je taj što ima mnogo ljudi u Japanu koji se odupiru pojavljivanju na internetu. Vtuber u obliku CGI avatara pomaže tim ljudima.


via GIPHY


U konačnici, ipak, razlog za porast virtualnih internetskih celebova vjerojatno je novac. To je unosna subkultura, a robne kuće namjerno troše novac na njih. Slično kao i uobičajeni YouTuberi ili Instagram influenceri, Kizuna AI i Lil Miquela privlače pozornost tvrtki visokog profila, koje će platiti da one pokažu njihove proizvode. Korištenje kontroliranog CGI avatara umjesto ljudskog modela u tu svrhu bi doista moglo imati svoje prednosti.

Je li neki od navedenih vaš omiljeni influencer ili YouTuber ili ipak više preferirate stvarne osobe?

Foto: YouTube Screenshot/ Giphy

M.S.K. / BBC

Pogledajte još:

Nova najlajkanija fotka na Instagramu ikad – bizarna priča o jajetu koje je srušilo Kylien rekord

Srušen rekord: Jučer smo dobili najlajkaniju fotku u povijesti Instagrama, a za sve je 'kriva' Kylie Jenner! FOTO

Želimo biti Kylie Jenner – znate li koliko ona zaradi na svakoj objavi na društvenim mrežama?

zanimljivosti virtualni likovi Virtualni Svijet virtualni celebovi vr cgi tehnologija novac zarada influenceri

Još vijesti