7

33%

Da, rado bih to slušao/la

Mislite li da je uvođenje predmeta 'Pop kultura' u škole dobra ideja?

67%

Ne, kao da me netko treba učiti o glazbi

Hrvatski glazbeni kritičar, književnik, scenarist, redatelj i glazbenik Anđelko Jurkas nedavno je učenicima jedne osnovne škole održao kratko predavanje o Davidu Bowie-u, a njegov status nakon sata glazbenog postao je hit.

Jurkas je za portal Index.hr dao intervju u kojem progovara o svojoj inicijativi uvođenja predmeta 'pop kultura' u škole. On je uvjeren da je pop kultura nešto što bi mlađe naraštaje moglo otvoriti nekim novim iskustvima i pomoći im da od malih nogu upijaju i sadržaje s kojima se ne susreću kod kuće, u društvu ili mainstreamu koji ih bombardira sadržajem koji najbolje prolazi, ali o čijoj bi se kvaliteti dalo diskutirati.

'Namjera je zainteresirati i animirati odgovorne ljude i strukture zadužene za nacionalni obrazovni sustav i kurikulum ne bi li uvidjeli i realizirali potrebu uvođenja novog izbornog predmeta - 'Pop kulture', u sustav osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, kao izbornog/fakultativnog predmeta.

Primjerice pop kultura kao pojam sui generis, te određeni segmenti kulture kroz neke su lekcije i tematske cjeline sadržane kroz Etiku, Građanski odgoj, Sociologiju, Hrvatski jezik, ali na prilično neprimjetan način te budu spomenuti više informativno. A Pop kultura sadrži u sebi dovoljno materije da ga se obrađuje kao potpuno zasebnu cjelinu, katedru ili predmet, samim time logično nadopunjujući dosadašnji toj temi nedovoljno posvećeni sustav.

Razgovarao sam prvenstveno s kolegama nastavnicima i profesorima, a potom književnicima, inim literatima, filmskim djelatnicima, glazbenicima, likovnjacima, stručnjacima iz područja komunikologije, sociologije, pop kulturnim novinarima i inim medijskim djelatnicima. Reakcije su mahom superlativne. Rekao mi je jedan kolega hvaleći projekt da mu se čini kako je to jedna od rijetkih prilika da se u kontekstu stalne problematike odlaska mladih ljudi van Hrvatske po završenju obrazovanja po nečem izdvojimo kao pozitivan primjer u svijetu te da budemo među zemljama čiji bi primjer trebalo pratiti jer se radi o zadatosti vremena u kojem živimo i projekciji budućnosti, a to bi trebao biti temelj davanja klincima zdravih i širokih osnova za opću kulturu i izbore životnih poziva.

S obzirom da u toj dobi djeca još nemaju dovoljno razvijen kritički moment ni diskurs prema niveliranju ponuđenoga za svjesno ili nesvjesno manipuliranje njihovim znanjem i neznanjem, preporuka je proširiti im horizonte, aktivirati im interesne sfere, zaintrigirati ih, uključiti ih u kreativni proces kako bi sami postali proizvođači pop kulturnih sadržaja a ne bivali smo konzumentima '
pojasnio je Jurkas.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Foto/Izvor: Index.hr

I.N.


Pročitajte još:

Status o satu glazbenog u školi postao hit: 'Ne sisajte samo Biebere, Severine, Drozge i smeće koje vam se nudi'

„Otiš'o si, sarmu prob'o nisi“ - 70% osječkih srednjoškolaca sluša cajke?

Genijalno istraživanje tinejdžera pokazalo - bolje radimo dok nas ometaju 'glazba', 'računala' i poruke!

Pop kulturaŠkolaPredmet

36.458
članova EKIPE

Postani i ti dio EKIPE! REGISTRIRAJ SE!